recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquiti Edgerouter-X ingen internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquiti Edgerouter-X ingen internet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ubiquiti Edgerouter-X ingen internet
    Sendt: 22-Maj-2018 kl. 15:26
Hej

Jeg har lige fået skiftet min fiberboks i dag. Efterfølgende virker mit internet ikke. Jeg bruger en Ubiquiti Edgerouter-X og en Unify AC-LR-AP, som indtil nu har virket perfekt.

Det er som om der ikke er hul igennem med internettet. Jeg har logget ind på routeren (EdgeMax), men mangler overblik over alle indstillingerne. Jeg har gendannet routeren til fabriksindstillingerne.

Jeg har internet ind på eth0 og min stationære pc sat til eth1. AC’et er sat til eth4.

AC er sat op, og ser ud til at virke. Der er bare ikke hul igennem.

Jeg har prøvet at sætte pc’en direkte til fiberboksen, og så virker det. Jeg ringede ind til kundeservice for at få slået wifi fra, da jeg jo har mit eget. De kunne jo selvfølgelig ikke hjælpe mig med routeren.

Så jeg håber at I lige har den rette indstilling der kan hjælpe mig i gang igen.

På forhånd tak.
/zemo/
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2018 kl. 17:03
Nå, skidt. Jeg fandt min "gamle" Netgear-router. Den virker bare. Gider ikke bruge flere timer på den Ubiquiti.
/zemo/
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 12:19
Prøv at spoofe Netgear'ets WAN MAC adresse på Ubnt routerens WAN port.



Redigeret af TBK - 23-Maj-2018 kl. 12:23
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Nå, skidt. Jeg fandt min "gamle" Netgear-router. Den virker bare. Gider ikke bruge flere timer på den Ubiquiti.
God ide.
Vil du sælge den så ? :)
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Nå, skidt. Jeg fandt min "gamle" Netgear-router. Den virker bare. Gider ikke bruge flere timer på den Ubiquiti.
God ide.
Vil du sælge den så ? :)
He he, nej det var ikke planen. Jeg skulle bruge noget wifi, og var ved at køre sur i opsætningen ...
Jeg skulle da gerne have den til at virke. Måske du kan hjælpe?
/zemo/
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 22:33
Har du prøvet mit forslag?

Den del ISPer tillader kun en DHCP lease adgangen, derfor vil du ikke få forbindelse med nyt udstyr før den er udløbet eller du har været i kontakt med support og bedt dem om at nulstille din lease. Leasen er bundet på MAC adressen.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 23:29
Hos min udbyder skal udstyr registreres inden det kan bruges - måske tilsvarende med det nye setup?
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2018 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af TBK TBK skrev:

Har du prøvet mit forslag?

Den del ISPer tillader kun en DHCP lease adgangen, derfor vil du ikke få forbindelse med nyt udstyr før den er udløbet eller du har været i kontakt med support og bedt dem om at nulstille din lease. Leasen er bundet på MAC adressen.
Tak for svar. Jeg vil prøve at gendanne routeren, og opdatere firmware. Hvis det stadig ikke virker, ser jeg på dit forslag. Men jeg forstår det du siger, burde Netgear’en vel heller ikke virke? Den virkede i samme sekund jeg satte den til.
/zemo/
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2018 kl. 10:15
Jeg har fulgt denne guide:


Og har fulgt den til punkt og prikke (undtagen at opdatere firmware), indtil den foreslår at køre wizzard med “basic setup” , det punkt har jeg slet ikke i min GUI.
/zemo/
Til top
bocaj123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bocaj123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2018 kl. 10:18
Basic setup kan vælges efter du har opdateret firmwaren :)
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2018 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af bocaj123 bocaj123 skrev:

Basic setup kan vælges efter du har opdateret firmwaren :)
Præcis!
/zemo/
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2018 kl. 18:59
Jeg siger at DHCP adressen du har fået fra din ISP pt. er bundet til Netgear routerens MAC adresse, så hvis du "giver" denne MAC adresse til Ubnt routeren, skulle du have forbindelse med det samme.


Redigeret af TBK - 24-Maj-2018 kl. 19:00
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu