recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kryptering af sikkerhedskopi (Aktivitet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kryptering af sikkerhedskopi (Aktivitet)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kryptering af sikkerhedskopi (Aktivitet)
    Sendt: 23-Maj-2018 kl. 00:28
Hej,

Der står i iTunes, at jeg skal kryptere min sikkerhedskopi, hvis jeg vil gemme følsomme data fra fx Sundheds App og Nøgleringen.

Men gælder det også det info der ligger i Aktivitet App fra Apple Watch, eller kan det godt gemme disse data og medaljer, som man har i den app, uden at kryptere sikkerhedskopien?

Ved dette link, skriver de nemlig, at det kun er sikkerhedskopiering af Sundheds- og fitnessdata der kræver en krypteret sikkerhedskopi? Hvor man kan sige, at Aktivitets App er jo ikke fitnessdata direkte? Nogle der kan svare?


Redigeret af ladiesman217 - 23-Maj-2018 kl. 00:29
          
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 10:23
krypteringen foregår på din PC/mac og ikke på nogen telefon. så spørgsmålet er HVORFOR du mener du skal kryptere! - med mindre din maskine er offentligt tilgængelig og befængt med keyloggers etc, så er der jo reelt ingen grund til det.

Det har absolut INTET med de data der ligger på selve mobilen/uret at gøre overhovedet. Når du kobler en enhed til din mac tages en backup af de pågældende data. Som udgangspunkt er de reelt bare en alm zippet fil (i et ikke zip format, men den tager blot data og pakker dem lidt, så de ikke fylder) Hvilket selvfølgelig gør at SKULLE en eller anden få adgang til din mac, så vil de kunne tilgå dine "sundhedsdata" - så kan du jo stille dig spm om hvorfor nogen skulle "bryde ind" på din computer for at stjæle lige præcis de data. Nej i disse sikkerhedstider skal vi være helgarderet og derfor følger Apple også amerikanske og andre lovgivninger og giver dig derfor muligheden for at kryptere dem. Men hvis du mener at antal skridt og din puls er super hemmelige, så krypterer du bare din backup. - det har igen intet som helst at gøre med hvad der sker på din app.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 21:16
Du SKAL kryptere din sikkerhedskopi, for at sikkerhedskopiere data fra Sundhed app, Nøgleringen, Safari historik osv.

Hvis du IKKE krypterer din sikkerhedskopi, kan du IKKE sikkerhedskopiere disse data.

Spørg mig ikke hvorfor, men Apple.

Hvis du læser punkt 6 fra det link jeg linkede til i mit første indlæg, vil du også kunne læse det:

  • Sundheds- og fitnessdata, f.eks. historik, præstationer, kalibreringsdata fra Træning og Aktivitet fra dit Apple Watch og brugerindtastede data (sikkerhedskopiering af Sundheds- og fitnessdata kræver iCloud eller en krypteret iTunes-sikkerhedskopi).


Redigeret af ladiesman217 - 23-Maj-2018 kl. 23:56
          
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu