recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken AVR til mit setup?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken AVR til mit setup?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Borst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Borst Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken AVR til mit setup?
    Sendt: 23-Maj-2018 kl. 09:27
Hejsa
Jeg har følgende indkøbt til min lille hjemmebio:
2 stk. Wharfedale Diamond 230
2 stk. Wharfedale Diamond 220
1 stk. wharfedale SW-15
1 stk. Wharfedale Diamond 220C

Nu mangler jeg så en receiver jeg kan koble på.
Havde tænkt på noget i denne stil:


Den er ikke super kraftig, men jeg har også 2 stk. NAD 214 jeg evt. vil kunne koble på hvis det giver mening.
Prisen er nok det der tiltaler mig mest ;-)
På sigt vil jeg gerne opgradere til Atmos og/eller 7.1.
Det hele skal stå i et ca. 16m2 stort lokale og er med projektor og lærred, og skal udelukkende bruges til film og spil.

Er jeg helt ude i skoven med valget af denne?


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 09:59
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 11:21
Du skal være opmærksom på at den kun har 7 kanaler til rådighed. 
ville overveje at gå et skridt eller 2 op så du får mulighed at køre 7.2.4.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 12:23
I et 16 m2 lille lokale vil jeg mene at kun 7.1 eller Atmos 5.1.2 er realistisk
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 12:49
Ikke enig, men det skal jo også være op til trådstarter at vurdere. 
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 18:06
jeg kører med 7.2.4 i mit 18.5m2 lokale og det fungerer fint. Jeg har dog aldrig prøvet andet end det samt 7.1, så skal ikke kunne sige om mindre er lige så godt. 
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 18:42
Hej Borst

Med 1608 er dine muligheder for udvidelse næsten udtømte. Det betyder at til trods for den er billig lige nu, kommer du til at skulle sælge den igen (med tab til følge) hvis du vil udvide.
Køb i stedet en forstærker som har det du eftersøgee. Måske en brugt med et på år på bagen. Her har en anden “taget skraldet” rent økonomisk og du få fuld valuta for pengene.

Jeg praktiserer selv den teknik og har samlet et ganske kapabelt anlæg til yderst sparsomme penge.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 21:16
Hvis du lige nu ikke skal kører atmos så køb brugt uden atmos og få noget sindsygt godt kastet i nakken :) 
Til top
MortenGN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juli-2017
Sted: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenGN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 18:54
hvis du først vil have atmos senere, og ikke vil bruge penge for noget der er fremtidssikret endnu, så køb brugt som foreslået. Der er massere af godt brugt grej derude, der fint kan køre 7.1. Jeg kommer selv fra en 12 år gammel denon, den blev kun udskiftet fordi den stod af. Ellers kan jeg anbefale marantz sr6011. 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 19:32
Denon A1HD som receiver er helt vildt fed og ofte til 6-7000 kr

Nad M15HD lyder så godt til musik også og kan fåes til 3.500 kr på dba.

En gammel Denon A1 XVA er en tankvogn og er under 5.000 kr.


Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 19:44
Det klogeste ville være, at opgradere med det samme og tage Pioneer, Onkyo, Intergra, Sony, Rotel  og hvad de ellers hedder med i dine overvejelser.

Step up, not down. Wink


Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 06:40
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Det klogeste ville være, at opgradere med det samme og tage Pioneer, Onkyo, Intergra, Sony, Rotel  og hvad de ellers hedder med i dine overvejelser.

Step up, not down. Wink



At vælge en ny marantz, Pioneer eller andet til 3.000-4.000 kr. Hvis behovet er 7.1 kontra at købe eks en brugt Nad m15HD og sætte de eksisterende effekt blokke fra Nad til.

Det er som at købe en 128kbs mp3 kontra cd kvalitet og sætte på et godt anlæg😂

Man stepper mere op ved at købe en 4 år gammel Mercedes kontra en ny Nissan;)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu