recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS4 konti hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PS4 konti hjælp

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PS4 konti hjælp
    Sendt: 23-Maj-2018 kl. 09:49
Jeg har lige købt en PS4 pro til min søns fødselsdag i næste uge.
Han fylder 8 og har også en datter på 9.
PS4 verdenen er nyt for mig og er tvivl om jeg bør oprette en PSN konto til mig selv og mine børn som børnekonti under min egen konto eller om det er bedst at oprette hver vores konto?

Jeg kan ikke lige genneskue fordel og ulempe for hver metoder.

Ved at oprette dem som familiekonto så kan man styre diverse parametre såsom aldersgrænse på spil osv. Men tænker om de på et tidspunkt kan komme til at blive "låst" for andre ting.



Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 10:30
brug familiekonto. så har du også kontrol over pengestrømmen!! - er ret sikker på det nok er en rigtig god ide at have styr på den del. 
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 10:51
Hej Claus

Ved du så om de konti der er oprettet under familekontoen er istand til at spille som "sig selv" og ikke under hovedkontoen?

Og skyldes det du nævner omkring pengene, at man er tvunget til at tilknytte et kort for hver enkelt hovedkonti?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 15:58
de spiller jo som sig selv og når de når 18 og flytter hjemmefra kan den udtræde af "familien". - i en familie konto får du jo en "familieadmnistrator" som kontrollerer og godkender hvor mange penge der kan bruges på en børnekonto. - du har ikke været inde og læse sony's hjælp omkring familiekonti selv??? Det står ret klart og tydeligt.
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 20:28
Sørg for guds skyld at sætte deres alder til over 18 år! Ellers kan de ikke spille online på deres kontoer. Og har du først indtastet deres alder én gang, så kan det ikke laves om. Det er mega latterligt, men sådan er det.


Redigeret af Enerneslo - 23-Maj-2018 kl. 20:39
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 20:35
Og hvis dine børn har en Epic-account (Fortnite) på computeren så skal den linkes sammen med deres PS-account INDEN du spiller Fortnite på PS'en. Ellers er det for sent at linke dem sammen, og så er der ikke andet at gøre end at have to forskellige kontoer.

Er nok faldet i samtlige fælder, så taler af bitter erfaring. :/
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 20:42
Enerneslo - Det giver da absolt nada mening! Så har du glemt nogle indstillinger som administrator

helt specifikt punktet: Monitor and engage with your child’s play on PlayStation and online.
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2018 kl. 21:52
Nope. Prøv at søg lidt på emnet, så kan du selv se. Her er bare ét eksempel:

Og ja, det giver nada mening at det er Sony der skal bestemme det og ikke en selv.


Redigeret af Enerneslo - 23-Maj-2018 kl. 21:54
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 11:51
Igår gik jeg igang at gøre PS4'eren klar og oprettede børne konti til mine 2 børn.
Jeg fik ligeledes oprettet alle 3 brugere i PS4'eren samt tilknyttet min søns Fortnite konto til PS4.
JEg sørgede for at sætte alt til "tilladt" også aldersgrænsen for spil.
Efterfølgende downloadede jeg Fortnite men da jeg så prøvede at spille via min søns bruger fik jeg besked på at brugeren var for ung til at spille.

Det er rigtig skidt når han nu er så vild med det spil. Hvorfor skal Sony blande sig i det når de alligevel bygger en forældre styring i deres system???

Jeg tænker at hvis det problem opstår med det spil så vil det også ske for andre. 
Så vidt jeg kan se, er det ikke muligt at ændre alderen på kontoen.
Er der så ingen andre muligheder, end at oprette nye konti over 18 år?




Redigeret af Dorf - 25-Maj-2018 kl. 11:52
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 01:20
Nej, det var den erfaring jeg prøvede at give videre. :)
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Sørg for guds skyld at sætte deres alder til over 18 år! Ellers kan de ikke spille online på deres kontoer. Og har du først indtastet deres alder én gang, så kan det ikke laves om. Det er mega latterligt, men sådan er det.



Det har så også gjort nu men er det så bedst at knytte deres konti som familiemedlemer i PS4 alligevel eller er det ligemeget?
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 23:57
Hvis du tilføjer dem som familiemedlem, kan du stadig lave nogen kontobegrænsinger for dem. Du kan læse lidt om det her: https://www.playstation.com/da-dk/get-help/help-library/my-account/parental-controls/family-accounts/
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu