recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny HTPC

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny HTPC
    Sendt: 24-Maj-2018 kl. 21:56
Hi,

Jeg kunne godt bruge noget hjælp til inspiration til en ny HTPC.
Min gamle HTPC (Libre ELEC) er en Zotac ZBOX nano AD12, med en AMD E2-1800. Den har problemer med at afspille Bluray rips (MKV), når video er encodet i VC1.

Krav:
Lille
Stille (helst fan-less)
Afspille "alle" bluray video formatter.

Hilsen Klaus
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 02:51
Mon ikke en billig NUC med en nyere I3 eller I5 burde kunne gøre det?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 07:08

Hej.

Jeg vil foreslå dig at kigge på en AMD Ryzen 3 2200GE CPU på 35 Watt:


En af årsagerne er at AMD lige er kommet med den første driver med PlayReady 3.0 Support:



Og i går læste jeg om en Arctic Passive Cooler For AM4 APUs.


Hilsen Carsten.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 08:03
Hvad Media Center kører du
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 08:58
Hey,

Jeg kører med kodi via LibreElec
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 09:54
Hvis du kører Kodi, hvorfor så ikke bruge en NVidia Shield?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Hvis du kører Kodi, hvorfor så ikke bruge en NVidia Shield?
det var jeg nemlig også tænkte. Da jeg spurgte op
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 14:52
Jeg bruger en venz v10 pro med libre elec på. 



Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 18:24
Med Shield får du Netflix, Viaplay, kodi, og Chromecast, i et.
Til top
flappy81 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Februar-2014
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flappy81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 11:03
Hvis du kører LibreELEC, er Odroid C2 et oplagt valg, som LE også officielt understøtter.
https://www.liymo.com/index.php?_route_=mc-odroid/hardkernel-odroid-c2
Det kræver selvfølgelig lidt arbejde, men kender du f.eks. til Raspberry Pi, er der ikke meget forskel.
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af flappy81 flappy81 skrev:

Hvis du kører LibreELEC, er Odroid C2 et oplagt valg, som LE også officielt understøtter.
https://www.liymo.com/index.php?_route_=mc-odroid/hardkernel-odroid-c2
Det kræver selvfølgelig lidt arbejde, men kender du f.eks. til Raspberry Pi, er der ikke meget forskel.

Rasberry PI3 har ikke kræfter til, at afspille VC-1 video codec. Det har jeg lige afprøvet.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Random_Hero Random_Hero skrev:

Jeg bruger en venz v10 pro med libre elec på. 


Hvordan går det med, at afspille VC-1 video'er?

Ud fra specs kan den ca. det samme som rasberry PI, som ikke kan spille VC-1 flydende.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu