recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er din mening om 3D?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er din mening om 3D?

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad er din mening om 3D?
    Sendt: 25-Maj-2018 kl. 10:05
I denne tråd kan 3D diskuteres, hvad enten du synes om 3D eller ej.

Mange tror/synes 3D er en saga blot, mens andre (som f.eks. jeg) stadig synes det er sjovt.

Hvad synes du?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 10:12
I mine øjne er det dødt. 

Producenterne har endnu engang forsøgt, og fejlet. 

Jeg har aldrig brudt mig om det, og betragter det mest som en gimmick. Lidt som da nogle tv producenter forsøgte at overbevise forbrugerne om at det var en god idé med en buet skærm. Dog mere sejlivet.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 10:23
Tja, i mine øjne kan man sige det samme om surround sound. Det begyndte i biograferne og så ville alle have det i stuen. Nu skal man helst have mindst ni højttalere hængende. Men, det har jeg sgu gerne, for at få en fed biografoplevelse. Og det samme gælder 3D. Vi elsker det når det er godt lavet, og vores søn elsker når ting kommer flyvende ud af lærredet.
Nogle har den holdning, at 3D døde efter Avatar. Der er kommet masser af fantastiske 3D film siden da, og der er en hel håndfuld nye Avatar-film på vej.
Så, lad os se ...
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 10:27
Jeg har blot set 2 stk. 3D film (Avatar og Harry Potter).
Begge gange blev jeg de første 5 min af filmen imponeret af diverse 3D effekter.
Der efter blev det sådan set bare ligegyldigt, og efter 15 min begyndte jeg at bliver pisse irriteret over at skulle have de ekstra briller på med diverse uønskede reflektioner (bruger briller).
Siden de to film, har jeg altid undgået 3D film, og har krydset finger for at 3D vil uddø, så man igen kunne få lov at komme i biffens store sal, og se almindelig 2D film.
Det er heldigvis ikke noget problem i dag, da 3D nu er så godt som dødtClap
Mvh Jesper
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 10:32
Det er en rigtigt god ting brugt rigtigt

Men desvære bliver det nogle gange brugt som et surround lydspor der kun har lyd i centerhøjtaleren, også er det forståligt af man bliver skuffet, hvis man tror man skal høre surround lyd, men det er kun centerhøjtaleren der kommer lyd ud af
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 10:54
3D har enlig aldrig rigtig rykket noget hos mig, enten har tv'et været piv ringe til 3D eller også har materialet været for dårlig, og en kombination af begge vil være total nederen. 
Men da jeg fik mit første OLED E6 65. så tog 3D altså en drejning, 3D rykker da for vildt på det tv det står bare sindssyg godt. Og når dagen kommer hvor det evt. skal udskiftes, vil muligheden for 3D blive savnet.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

... så man igen kunne få lov at komme i biffens store sal, og se almindelig 2D film.
Det er heldigvis ikke noget problem i dag, da 3D nu er så godt som dødt

Jeg forstår din frustration, og du har ret - 2D er ofte forvist til mindre sale, men jeg forstår til gengæld ikke din påstand om at 3D er "så godt som dødt"? ALLE de store franchise-blockbusters, såsom Star Wars, Marvel og DC, Harry Potter-universet m.fl. vises i 3D? Hvad er så definitionen på "så godt som død"?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 11:00
jeg har kun set 3 film på TV i 65”, jeg synes det ser fantastisk ud. Især Avatar, som startede hele 3D bølgen, er en oplevelse for sig.

Men jeg har ikke lyst til at slås med dårlig teknik og dårlige briller der gnaver. Skal hele tiden sidde stille og stirre frem. Kommer jeg til at kigge ned eller til siden, mister brillen bluetooth forbindelsen. Alene det gør at jeg kommer ud af filmens stemning og univers, indtil brillen igen fanger signalet. Og efter 2 timer gør brillen ligefrem ondt at ha på.

Og som antydet i anden tråd, er 3D ikke en død sild? Mener ikke der fremstilles TV med 3D mere. Og det er vel også slut med nye filmtitler, så udvalget begrænser sig til de par hundrede titler, der nåede at blive fremstillet.



Redigeret af Kampus - 25-Maj-2018 kl. 11:11
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kommer jeg til at kigge ned eller til siden, mister brillen bluetooth forbindelsen. Alene det gør at jeg kommer ud af filmens stemning og univers, indtil brillen igen fanger signalet.


Mit tv bruger passive briller ligesom biografen, så udover af man bare kan tage briller med hjem fra biografen, så slipper man også for det problem du nævner, og så slipper man også for af oplade dem
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 11:07
Tja. Har set film i biografen i 3d. Men jeg har det der hedder skjult skelen, så når jeg slapper af i mine øjne under film der vises i 3d deler billedet sig i to. Så jeg har aldrig brudt mig om det, har prøvet til tv. Men sammen sang med mine øjne
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og som antydet i anden tråd, er 3D ikke en død sild? Mener ikke der fremstilles TV med 3D mere. Og det er vel også slut med nye filmtitler, så udvalget begrænser sig til de par hundrede titler, der nåede at blive fremstillet.

Blot for at nævne nogle af de seneste block busters der kommer/fåes i 3D blu-ray:

Black Panther
Justice League
Blade Runner 2049
War for the planets of the apes
Star Wars the last Jedi
Thor: Ragnarok
Wonder Woman
Spiderman: Homecoming
...og mange flere.

Så helt dødt kan man nok ikke sige det er...




Redigeret af Deschain - 25-Maj-2018 kl. 11:14
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kommer jeg til at kigge ned eller til siden, mister brillen bluetooth forbindelsen. Alene det gør at jeg kommer ud af filmens stemning og univers, indtil brillen igen fanger signalet.


Mit tv bruger passive briller ligesom biografen, så udover af man bare kan tage briller med hjem fra biografen, så slipper man også for det problem du nævner, og så slipper man også for af oplade dem
Tror jeg ikke der kan ændres på mit TV, som er et Pana 65CX800
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu