recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er din mening om 3D?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er din mening om 3D?

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 11:17
Vinyl var død i 1995. HELT død. Just sayin' ...
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 11:19
kan ikke lide 3D

hverken i Bio eller på TV

virker generende på oplevelsen

4K er bedre
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og som antydet i anden tråd, er 3D ikke en død sild? Mener ikke der fremstilles TV med 3D mere. Og det er vel også slut med nye filmtitler, så udvalget begrænser sig til de par hundrede titler, der nåede at blive fremstillet.

Blot for at nævne nogle af de seneste block busters der kommer/fåes i 3D blu-ray:

Black Panther
Justice League
Blade Runner 2049
War for the planets of the apes
Star Wars the last Jedi
Thor: Ragnarok
Wonder Woman
Spiderman: Homecoming
...og mange flere.

Så helt dødt kan man nok ikke sige det er...


Det er længe siden jeg købte Wonder Woman, og egentlig derfor jeg fik fat i brillerne til mit TV, og da en Oppo 103 var kommet, og jeg også skiftede til ny Reciever. Så var det indlysende at 3D skulle prøves, da jeg aldrig har set det i Biffen.
Blade Runner 2049 og Star Wars The Last Jedi er også længe siden jeg købte, dog i 2D. Så hvilke KOMMENDE TITLER I 3D er der?


Redigeret af Kampus - 25-Maj-2018 kl. 11:22
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så hvilke KOMMENDE TITLER I 3D er der?

Flere af de titler jeg listede er jo helt nye... Men, jeg kan da godt Google nogle flere KOMMENDE for dig...

Ready Player One
Pacific Rim: Uprising
Tomb Raider
Coco
Avengers: Infinity War
Solo: A Star Wars story
Rampage

..bare for at blive i Hollywood mainstream genren.


Redigeret af Deschain - 25-Maj-2018 kl. 12:02
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så hvilke KOMMENDE TITLER I 3D er der?



Flere af de titler jeg listede er jo helt nye... Men, jeg kan da godt Google nogle flere for dig...

Ready Player One
Pacific Rim: Uprising
Tomb Raider
Coco

..bare for at blive i Hollywood mainstream genren.





Skal helt klart prøve af købe
Ready Player One på Blueray 3D
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

kan ikke lide 3D

hverken i Bio eller på TV

virker generende på oplevelsen

4K er bedre

Du kan sgu da ikke sammenligne 3D med 4K??! Det er jo to vidt forskellige ting!

"Jeg kan ikke lide Fanta. Snickers er bedre."
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 12:29
Jeg er da rigtig glad for at se 3D en gang i mellem, selv på mit - trods alt - lille 50" TV, og jeg bliver rimelig ked af det når mit TV går i stykker..... Købte to briller, vi er kun to... men købte så to mere fordi prisen var så lav (selvom de er aktive) fordi 3D var og er uddøende. Vil ikke risikere at en brille gik i stykker :-)

Har mest set tegnefilm så som Cars og Despicable Me, det virker rigtig godt.
I den anden ende, så en Guns n' Roses koncert og her er 3D effekten total i skoven, en ting er at den er meget svingende (fra ingen effekt til 3D effekt), men der er også tidspunkter hvor det går totalt over gevind. Men ok, der er noget humor i at et shot fra siden af keyboardet hvor det ser ud som om keyboard spilleren spiller på et 30m langt (bredt) keyboard.

Har ikke problemer med at bluetooth forbindelsen til brillerne, men da jeg bruger briller så sidder 3D brillerne lidt længere nede på næsen og det giver lidt ømhed efter en films tid, men det lever jeg fint med.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 13:06
Jeg kan på ingen måde lide 3D. Som mange andre, synes jeg det minder om en døgnflue gimmick.

Har set Avatar, Avengers og mange andre og synes generelt det er en irritation under filmen og vælger konsekvent altid 2D versionen når jeg skal i biografen. Min kone har samme holdning heldigvis.

- Bryder mig ikke om brillerne. Har valgt kontaktlinser af en grund.
- Billedet opleves langt mørkere hvilket går ud over min opfattelse af god billedkvalitet
- Generelt synes jeg bare ikke det tilføjer noget positivt eller "wow"-fornemmelse.

Jeg tror dog desværre ikke det uddør - jeg tror der er et godt marked til børn som finder det fascinerende men forhåbentligt forsvinder det for "voksenfilm". (Efter jeg læste det, kan jeg godt se at "Voksenfilm" kan misforstås :D Men I ved forhåbentligt hvad jeg mener)
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 13:11
Jeg fandt 3D underholdende, men ikke noget, jeg ikke kan leve uden. Jeg forventer også, at der vil komme færrer og færrer udgivelser indenfor de næste år, af den simple årsag at markedet forsvinder. Når kunden ikke kan købe 3D TV længere, vil grundlaget for udgivelserne forsvinde.

Mit eget 3D fjernsyn døde for et par måneder siden, og jeg synes ikke rigtigt, at det var muligt at skaffe et nyt (ret mig endelig, hvis jeg tager fejl).


Redigeret af bleed_blue - 25-Maj-2018 kl. 13:11
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 13:36
Nogle af de 3D film jeg har set i biffen har jeg heller ikke syntes var imponerende. 

Men efter jeg har fået projektor, så synes jeg faktisk at kvaliteten er bedre end i biffen.

Jeg synes ikke at billedet er mørkere. Det er rigtigt at brillerne tager noget lys, men tilgengæld bliver der skruet op for lyset i projektoren for at kompenserer for dette. Det har så den effekt at lyset i stuen bliver mørkere og film oplvelsen bliver bedre med 3D end 2D.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

kan ikke lide 3D

hverken i Bio eller på TV

virker generende på oplevelsen

4K er bedre

Du kan sgu da ikke sammenligne 3D og 4K ? LOL 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2018 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Jeg har blot set 2 stk. 3D film (Avatar og Harry Potter).
Begge gange blev jeg de første 5 min af filmen imponeret af diverse 3D effekter.
Der efter blev det sådan set bare ligegyldigt, og efter 15 min begyndte jeg at bliver pisse irriteret over at skulle have de ekstra briller på med diverse uønskede reflektioner (bruger briller).
Siden de to film, har jeg altid undgået 3D film, og har krydset finger for at 3D vil uddø, så man igen kunne få lov at komme i biffens store sal, og se almindelig 2D film.
Det er heldigvis ikke noget problem i dag, da 3D nu er så godt som dødtClap

Har det på præcis samme måde Clap

3D no go.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu