recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er din mening om 3D?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er din mening om 3D?

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:


Hvis det er aktive briller kan jeg se dem åbne/lukke hvis jeg kigger en smule til siden.

Jeg er heller ikke fan at aktive briller

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:


Når der så sker noget "3D-agtigt" på skærmen er det i fuld fokus. Resten af skærmen af således ofte ude af fokus.

Hvis man fokuserer på noget er resten jo ude at fokus, det gælder også for ikke-3D film og billeder ?

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:


Desuden er det et problem hvis den biograf man har nemmest adgang til, ikke er så stor. Vores har en lille og en stor sal, og ofte kommer "de store" film i den store sal og kun med 3D. Det er ikke noget problem for mig, da jeg aldrig går i biografen, men jeg har da talt med venner og bekendte der gerne vil i biografen, men må droppe det da de ikke ønsker 3D.

3D kræver så stort lærred som muligt, så det er klart at den bliver på det største lærred

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:


Det er tydeligt at tv producenterne ikke tror på 3D. Den mulighed findes kun på få at de nye tv.


Mange er blevet skuffet at alle de falske 3D film desværre :(
filmen Sanctun er lavet så det rent faktisk giver mening at se den på et tv, alle andre jeg har set er lavet til biograf visning

IMAX 3D er genialt, jeg skal prøve at købe Ready Player One for at se hvor stor forskel der er på biograf og mit tv
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

tråden er ikke om Oled TV

Du skriver selv i dit første indlæg i denne tråd at du ikke gider (3D?) teknik der ikke virker. De andre som skriver hvad for noget teknik der ikke virker er du ikke efter. Drop din modstand mod OLED og se noget 3D på et OLED tv hvor brillerne ikke mister forbindelsen hele tiden. 3D på OLED er super fedt. Jeg elsker 3D på OLED. Palsma (Samsung 65D8005) kunne da bruges første gang, men så var det ikke sjovt mere. At skrive om 3D uden at folk må skrive om hvad udstyr de ser det på giver ingen medning.

God 3D længe leve.


Mit ikke-OLED tv bruger passive briller, det er ikke noget der kræver OLED
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

tråden er ikke om Oled TV
Du skriver selv i dit første indlæg i denne tråd at du ikke gider (3D?) teknik der ikke virker. De andre som skriver hvad for noget teknik der ikke virker er du ikke efter. Drop din modstand mod OLED og se noget 3D på et OLED tv hvor brillerne ikke mister forbindelsen hele tiden. 3D på OLED er super fedt. Jeg elsker 3D på OLED. Palsma (Samsung 65D8005) kunne da bruges første gang, men så var det ikke sjovt mere. At skrive om 3D uden at folk må skrive om hvad udstyr de ser det på giver ingen medning.

God 3D længe leve.
Lad mig så lige slå fast, at jeg ikke er modstander af Oled. Jeg er heller ikke “efter dem” der skriver om Oled. Jeg er i det hele taget revnende ligeglad med hvilket TV andre har.


Redigeret af Kampus - 26-Maj-2018 kl. 14:36
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Artiklen er allerede næsten et år gammel, men alligevel interessant:

Manden må være bindegal. Jeg vil aldrig se Titanic i 3D, den er rigeligt nervepirrende og flot i 2 D
Jeg har Titantic i 3D, og den er faktisk ret fed, og flot. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 21:05
3D give mig en dårligere oplevede end 2D.

Så for mig var det dødt efter 3-4 forsøg i biografen.
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af kennethp kennethp skrev:

Jeg arbejder i en biograf, og må sige at 3D er absolut ikke dødt, alle store titler kommer stortset altid også i en 3D udgave, og ud fra billetsalget at dømme er salget ca. 50/50 i forhold til 2D/3D.

I hjemmebioen tror jeg fremtiden vil overlade 3D film til projektorer hvor man har det store lærred og 2D mest til Tvet, men det kan man jo altid gisne om :)


Bor i Aalborg og der får 3D visningerne altid den store biograf, det tror jeg også lokker en masse ind og se den i 3D frem for at se den på en mindre skærm i 2D.
I min hjemby som lige har åbnet ny biograf viser de først filmen i 2D ugen efter 3D. Så er der jo ikke noget at sige til der bliver solgt billetter til 3D fremvisningerne. 
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 23:49
jeg kan godt lide det, jeg kan sige at skulle jeg have nyt tv skulle den kunne vise 3D , men det er også vigtig at det er passiv så briller er lette og billige. Det er klart at havde jeg synshandicap ville jeg vælge det fra, jeg ville ønske blockbuster ville tage handsken op og gøre det til et valg. Gravity er Best . 
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
PeterDKM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Juni-2009
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterDKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 09:08
Min 3D oplevelse startede med Avartar og et par andre film. Jeg blev irriteret over 3D fordi resten af billedet var ude af fokus og jeg synes i starten at det blev misbrugt. Nogle scener var specefikt kun lavet for st understøtte 3D. Lidt ligesom i starten da surround kom ud hvor samtlige film “skulle” have en helikopter eller andet der fløj rundt om publikum. 

Var så i den nye kino i sønderborg sidst og vi havde kun mulighed/tid til at se Infinity War i 3D selvom kærsten og jeg prøver at undgå det. NU er jeg vendt! De har ny Laserprojektor og hold op et fedt billede! Og 3D synes jeg er modnet og understøtter filmen uden at “sætte sig selv i fokus”. Fremover skal de store film ses i 3D i sønderborg Kino! :D
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 11:26
Nu er vores syn jo sådan indrettet,at vi ser ting tredimensionelt in real life. Og jagten på det perfekte billede må i så fald også være at gengive billedet 3D . Det handler “bare” om at ramme den rigtige teknik i hele fødekæden . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Nu er vores syn jo sådan indrettet,at vi ser ting tredimensionelt in real life. Og jagten på det perfekte billede må i så fald også være at gengive billedet 3D . Det handler “bare” om at ramme den rigtige teknik i hele fødekæden . 


Og den kæde hopper at allerede ved optagelsen, da vi har 2 øjne skal man også bruge 2 linser når man optager, men et standart kamera har kun 1
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 13:16
Mig bekendt ser øjet i sig selv ikke 3 dimensionalt real live, det er samsynet der bliver til i hjernen. Men jeg kan tage fejl, da det snart 40 år siden jeg havde det på gym.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Nu er vores syn jo sådan indrettet,at vi ser ting tredimensionelt in real life. Og jagten på det perfekte billede må i så fald også være at gengive billedet 3D . Det handler “bare” om at ramme den rigtige teknik i hele fødekæden . 


Og den kæde hopper at allerede ved optagelsen, da vi har 2 øjne skal man også bruge 2 linser når man optager, men et standart kamera har kun 1
3D skal selvfølgelig optages med 2 linser med samme afstand som menneske øjne
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu