recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad er din mening om 3D?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad er din mening om 3D?

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 14:07
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 14:18
faldt også lige over en liste af 3D Blu-ray udgivelser:
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 13:30
Filmstudierne har tilsyneladende stadig ikke tænkt sig at lægge 3D i graven. Her er en håndfuld kommende titler:

- Captain Marvel (samt alle kommende MCU-film)
- Aquaman (samt alle kommende DCEU-film)
- The Grinch
- Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald (samt den kommende tredie film)
- How To Train Your Dragon: The Hidden World (samt alle andre Dreamworks-film i nær fremtid)
- Toy Story 4 (og formodentlig alle andre Pixar-film i nær fremtid)
- Ralph Breaks The Internet (og formodentlig alle andre Disney Animation-film i nær fremtid)
- Mortal Engines
- Mowgli
- Venom
- Star Wars 9

Og så et par stykker, som er lige om hjørnet på Blu-Ray:

- Jurassic World: Fallen Kingdom (den tredie film kommer sikkert også på 3D)
- Solo: A Star Wars Story (alle kommende SW-film må også formodes at komme på 3D)
- Skyscraper
- Ant-Man & The Wasp
- The Meg

Meget godt klaret for et "dødt" format.


Redigeret af jacobe - 24-September-2018 kl. 14:00
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Filmstudierne har tilsyneladende stadig ikke tænkt sig at lægge 3D i graven. Her er en håndfuld kommende titler:

- Captain Marvel (samt alle kommende MCU-film)
- Aquaman (samt alle kommende DCEU-film)
- The Grinch
- Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald (samt den kommende tredie film)
- How To Train Your Dragon: The Hidden World (samt alle andre Dreamworks-film i nær fremtid)
- Toy Story 4 (og formodentlig alle andre Pixar-film i nær fremtid)
- Ralph Breaks The Internet (og formodentlig alle andre Disney Animation-film i nær fremtid)
- Mortal Engines
- Mowgli
- Venom
- Star Wars 9

Og så et par stykker, som er lige om hjørnet på Blu-Ray:

- Jurassic World: Fallen Kingdom (den tredie film kommer sikkert også på 3D)
- Solo: A Star Wars Story (alle kommende SW-film må også formodes at komme på 3D)
- Skyscraper
- Ant-Man & The Wasp

Meget godt klaret for et "dødt" format.
Ja, det er lidt utroligt, at de kommer/udgiver så mange, når langt de fleste nye TV ikke kan afspille det. Jeg har selv lige fået et LG Oled, og der kan jeg ikke se mine 3D film.Cry
Mvh
Flemming Larsen
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 15:21
Gider ikke 3D. 

Syntes ikke det tilføjer noget godt
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 15:34
Der må jo være folk som stadig går ind og ser dem og betaler ekstra for det siden de bliver ved med at lave det.

Personligt forstår jeg det ikke - og uden at have lavet en akademisk undersøgelse, så synes jeg svarene på diverse forums hvor det debatteres bærer præg af samme holdning.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2018 kl. 15:59
+1 Jonas

Har både aktiv og passiv 3D herhjemme.

Lg i stuen med 4K og passiv 3D 
Jvc i kælderen med aktiv THX godkendt 3D

Begge giver intet godt til min oplevelse
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Mig bekendt ser øjet i sig selv ikke 3 dimensionalt real live, det er samsynet der bliver til i hjernen. Men jeg kan tage fejl, da det snart 40 år siden jeg havde det på gym.

Du ser i 3D, hvordan det kommer fra omgivelserne til din bevidsthed er ikke relevant her
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:


Jeg har selv lige fået et LG Oled, og der kan jeg ikke se mine 3D film


Dårlig valg at tv
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:


Jeg har selv lige fået et LG Oled, og der kan jeg ikke se mine 3D film


Dårlig valg at tv
Kun i forhold til 3D. Alt andet er super godt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Ja, det er lidt utroligt, at de kommer/udgiver så mange, når langt de fleste nye TV ikke kan afspille det. Jeg har selv lige fået et LG Oled, og der kan jeg ikke se mine 3D film.Cry

Det kan vi andre så kun være glade for; at stoppe med at udgive 3D-materiale, blot fordi der ikke laves nye 3D-TV, ville jo næsten svare til at tankstationerne stoppede med at sælge diesel, fordi der ikke laves nye diesel-biler. Men der ville jo stadig køre mange ældre dieselbiler rundt på vejene, ligesom det jo ikke er alle, som bruger 10.000 på nyt TV hvert 2. år. Og med fare for at gentage mig selv ... at se 3D på et TV bliver jo aldrig rigtigt fedt.

Men det er jo i øvrigt ikke hugget i sten, at TV-producenterne har droppet 3D totalt, de skal trods alt også finde på noget 5-10 år frem i tiden, hvor "brillefrit" 3D forhåbentlig er en selvfølge. Og hvad angår 3D på projektor tror jeg på, at laser-projektorer er fremtiden og dermed løsningen til problemet med for mørke film. Teknikken kan kun blive bedre.

Redigeret af jacobe - 17-September-2018 kl. 14:59
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:


Men det er jo i øvrigt ikke hugget i sten, at TV-producenterne har droppet 3D totalt, de skal trods alt også finde på noget 5-10 år frem i tiden, hvor "brillefrit" 3D forhåbentlig er en selvfølge. Og hvad angår 3D på projektor tror jeg på, at laser-projektorer er fremtiden og dermed løsningen til problemet med for mørke film. Teknikken kan kun blive bedre.
Hvis vi snakker brilleløs 3D uden tab af billedkvalitet... Så begynder det at blive interessant!

Men med den teknologi der er nu, synes jeg stadig, at det er på det lidt sørgelige stadie hvor man har tilføjet det som en ny "wow-gimmick".

Mit seneste projektorkøb er en laser-projektor.... Uden 3D. Jeg er enig med dig i, at laserprojektorer bliver den nye standard om nogle år, men det er primært pga HDR og ikke pga 3D. 


Redigeret af Jonas_h - 17-September-2018 kl. 15:08
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu