recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspiller til Plex til DTS lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afspiller til Plex til DTS lyd

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afspiller til Plex til DTS lyd
    Sendt: 25-Maj-2018 kl. 23:53
Er det virkelig kun mig der går op i lyd?

Jeg har smidt alle mine film på Plex da det er smart til min datter som kan se på Iphone, Ipad og CC.

MEN træerne vokser ind i himlen, ville se Men In Black som jeg ved er i DTS og til min skræk finder jeg ud af CC samt mit Sony tv ikke kan smide DTS lyd ud til min forstærker...

Hvad kan jeg gøre, min forstærker er ikke den nyeste model og uden HDMI indgang så bruger optisk indgang, hvad kan jeg købe så jeg kan afspille mine film fra Plex smartest på tv og lade lyden blæse ud via optisk....?

Jeg har googlet i lang tid uden held.... det skal helt være let og sætte op og bruge...

Jeg glæder mig virkelig til og høre hvad i siger, for jeg er helt på bar bund her :-(


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 17:25
Altså jeg har reciever med hdmi, og kører med NVIDIA Shield tv, som tager alle lydformater i plex på nær Dts hi-res. Da det kun er godkendte afspillere der kan afspille det format nu desværre. Ellers tager den alle lydformater. Her i familien, er både min hustru og mine piger glade for vores Shield. Plus der er gaming muligheder med den
Til top
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 08:16
Nu har min Forstærker IKKE HDMI indgang og NS. har IKKE optisk udgang, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal bruge din info til LOLSmile

Mvh
Per
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Bach1969 Bach1969 skrev:

Nu har min Forstærker IKKE HDMI indgang og NS. har IKKE optisk udgang, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal bruge din info til LOLSmile

Mvh
Per
du spurgte hvad du kunne gøre, og jeg gav et svar på mit setup. Ellers Apple tv 4 mener den har optisk.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

du spurgte hvad du kunne gøre, og jeg gav et svar på mit setup. Ellers Apple tv 4 mener den har optisk.

Du har ret, man kan selvfølgelig skifte både afspiller og forstærker.....

Nej, ATV4 har ikke optisk output.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Bach1969 Bach1969 skrev:

Jeg har googlet i lang tid uden held.... det skal helt være let og sætte op og bruge...

Hvad med at hive lyden ud af hdmi forbindelsen inden fjernsynet?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

du spurgte hvad du kunne gøre, og jeg gav et svar på mit setup. Ellers Apple tv 4 mener den har optisk.


Du har ret, man kan selvfølgelig skifte både afspiller og forstærker.....

Nej, ATV4 har ikke optisk output.


Klaus

Hej , jo ATV4 har optisk output , ATV4K har ikke..
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

 Hej , jo ATV4 har optisk output , ATV4K har ikke..

Sikker?
 


Tilslutninger

Kendere af Apple TV produkterne vil bemærke at Apple har fjernet den optiske lydudgang på den nye model.



Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

 Hej , jo ATV4 har optisk output , ATV4K har ikke..

Sikker?
 


<h4 style="-sizing: border-; font-family: " sans", arial, sans-serif; color: rgb34, 34, 34; margin: 24px 0px 14px; font-size: 19px; line-height: 29px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Tilslutninger</h4><p style="-sizing: border-; margin-top: 0px; font-family: Verdana, Geneva, sans-serif; font-size: 14px; line-height: 24px; color: rgb34, 34, 34; overflow-wrap: break-word; word-wrap: break-word; margin-bottom: 24px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Kendere af Apple TV produkterne vil bemærke at Apple har fjernet den optiske lydudgang på den nye model.

<p style="-sizing: border-; margin-top: 0px; font-family: Verdana, Geneva, sans-serif; font-size: 14px; line-height: 24px; color: rgb34, 34, 34; overflow-wrap: break-word; word-wrap: break-word; margin-bottom: 24px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">

<p style="-sizing: border-; margin-top: 0px; font-family: Verdana, Geneva, sans-serif; font-size: 14px; line-height: 24px; color: rgb34, 34, 34; overflow-wrap: break-word; word-wrap: break-word; margin-bottom: 24px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">

<p style="-sizing: border-; margin-top: 0px; font-family: Verdana, Geneva, sans-serif; font-size: 14px; line-height: 24px; color: rgb34, 34, 34; overflow-wrap: break-word; word-wrap: break-word; margin-bottom: 24px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Klaus


Hehe , kan da være jeg husker forkert , og at det var min gamle ATV3 der havde..
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 10:33
Min ATV3 havde, min ATV4K har......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 10:34
Hold da op , trykkede på citer , men det ser godt nok underligt ud...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Bach1969 Bach1969 skrev:

Jeg har googlet i lang tid uden held.... det skal helt være let og sætte op og bruge...

Hvad med at hive lyden ud af hdmi forbindelsen inden fjernsynet?



Klaus


Smiler, jeg tror at jeg vil afprøve denne løsning, i stedet for og købe en ny forstærker og afspiller LOL
Tak for hjælpen KlausDM ClapSmile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu