recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PLEX - browsing af filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PLEX - browsing af filer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PLEX - browsing af filer
    Sendt: 26-Maj-2018 kl. 07:45
Hej!

Jeg er begyndt at bruge PLEX som supplement til min mangeårige brug af Kodi.

PLEX bringer en fin mulighed for afpilning af Film min Synology NAS - når jeg er på farten udenfor mit lokale netværk. Det fungerer virkelig godt.

Men med PLEX kan man tilsyneladende kun få adgang til de film der genkendes i PLEX's library.

Jeg savner en browsing-mulighed - så jeg også kan afspille de film, der ikke lige opfylder PLEX's navngivningskonventioner - og som derfor ikke optræder i Library.

Findes der i PLEX player (Mac-Version) en mulighed for at browse og afspille video filer direkte - uanset navnet på filerne?

Venlig hilsen
Claus  
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 08:13
Hvis jeg var dig. Ville jeg navngive filmene rigtigt. Hvis du navngiver dem, efter hvad de hedder med årstal på the movie database. Så kommer de rigtigt ind
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 08:23
Det er jeg klar over - men jeg har f.eks. mange film optaget fra TV og det er jo ikke lige til at vide, om de opfylder navnekonventionerne og om de dermed kommer med i Plex Library.

Jeg ønsker ikke at lave dette pillearbejde - og jeg er jo vant til at kunne browse og afspille filer i Kodi uden problemer.

Mit spørgsmål er derfor hvorvidt det i PLEX player er muligt at browse og afspille filer, der ikke er med i Library?  


Redigeret af ClausBP - 26-Maj-2018 kl. 08:24
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2018 kl. 09:32
Er ret sikker på du kan vælge et folderview i browserversionen af Plex, hvor du ser alt - men helt ærligt, så er det en halv løsning.

Film lavet til tv kan også findes og matches så korrekt metadata hentes. Det er et spørgsmål om at navngive dem rigtigt. Prøv at tage et par stykker og vælg "fix match" under edit på den enkelt

Du får så meget mere ud af produktet ved at gøre det efter anvisningerne i forhold til metadata og søgninger. Enig i at det er et stort arbejde med mange filer, men det skal gøres EN gang, og så skal du tænke over det fremadrettet. 

Der er masser af rename programmer der kan hjælpe dig med at gøre arbejdet hurtigere.




Redigeret af tobywan - 26-Maj-2018 kl. 09:35
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 14:53
Mener vidst at jeg har lavet en mappe med kategorien 'Other videos'. Så vises alle filer blot med filnavn.

Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 08:11
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Mener vidst at jeg har lavet en mappe med kategorien 'Other videos'. Så vises alle filer blot med filnavn.


Fin løsning, thxtex!

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu