recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GDPR - Acceptér, eller forsvind...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GDPR - Acceptér, eller forsvind...

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: GDPR - Acceptér, eller forsvind...
    Sendt: 26-Maj-2018 kl. 21:59
Jeg ved ikke lige, hvor jeg skulle smide mit indlæg, men jeg prøver her i Jura-afdelingen...

Er det nye GDPR godt eller skidt? Der er som I ved også nogle amerikanske hjemmesider, som nu udelukker Europa.

Når man nu går på eksempelvis bt.dk og eb.dk  så bliver man mødt af nedtonet skærm, samt midt i det hele, en boks, hvor man kun kan trykke på OK eller Accepter - man kan ikke mere blokere for det, med det, I ved nok. Hvis man prøver, så bliver siderne ubrugelige, fx så ryger rullepanelet sig en tur. Håber ikke, det bliver sådan overalt på nettet! Det bliver da noget bøvl med alt det, som skal klikkes væk, før man kan komme til. Eller er det bare mig, som er træls? Der er jo nok i forvejen, som skal klikkes væk på visse sider, hvis man ikke bruger den "forbudte" browsertilføjelse... 

OBS: Jeg kan ikke mere lave klikbare links, så det må I undvære - BEKLAGER!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 07:22
I sig selv er lovgivningen en særdeles god ting. - i praksis, så vil vi se alt fra totalt hysteri og overcompliance til totalt mangel på samme. - Så implementeringerne vil være forskellige da hver eneste virksomhed fortolker tingene forskelligt, og deres leverandører tilbyder forskellige løsninger. Det her er nok desværre ganske rigtigt https://www.version2.dk/artikel/kan-gaa-aar-inden-gdpr-stopper-cookie-inferno-1085226

MEN dem der genererer penge via brugerdata har haft ualmindeligt travlt med at komme til at overholde lovgivningen da bøderne er af en størrelse som de ganske enkelt ikke kan tåle. OG der VIL være en hulens masse blackhat hackere som sidder klar og er i gang med at afpresse så mange som overhovedet muligt fordi de så også kan tjene penge på at undgå at udstille virksomhederne offentligt.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 08:12
jeg tænker at så længe man ikke kan bevæge sig rundt på internettet uden at afgive data ubesværet har vi et problem.
Alle hjemmesider har cookies accept som fylder halvdelen af siden og uden mulighed for at trykke “accepter ikke”

Går man på gængse danske sider efter de nye regler kommer der nu en hel side frem med ting til accept eller ikke accept frem på HVER side hvis man kører hemmeligt - det giver ikke mig mulighed for selv at bestemme over min data ubesværet
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

jeg tænker at så længe man ikke kan bevæge sig rundt på internettet uden at afgive data ubesværet har vi et problem.
Alle hjemmesider har cookies accept som fylder halvdelen af siden og uden mulighed for at trykke “accepter ikke”

Går man på gængse danske sider efter de nye regler kommer der nu en hel side frem med ting til accept eller ikke accept frem på HVER side hvis man kører hemmeligt - det giver ikke mig mulighed for selv at bestemme over min data ubesværet

På fx https://kum.dk/ kan man godt bruge den der "forbudte" browsertilføjelse til at blokere for cookiemeddelelsen, og at fjerne det nedtonede overlag uden at det går ud over brugbarheden. Jeg gør det, fordi de høvler jo sikkert alligevel en masse oplysninger ud af os.

Det bliver noget bøvl fremover.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 10:48
så vidt jeg kan se er der ikke sket en forskel. Jeg har modtaget en snes mails med link til Privacy Politik betingelser. Har læst et par stykker herhjemmefra, og der står jo at mine data samles af google til brug for Internetsiden kan registrere trafikken og hvilke produkter jeg kigger på, så de kan tilbyde mig flere lignende produkter. Og google ved vi jo er synderen, som absolut ikke har nogen Privacy Politik
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og google ved vi jo er synderen, som absolut ikke har nogen Privacy Politik

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og google ved vi jo er synderen, som absolut ikke har nogen Privacy Politik

Naturligvis skrevet i ironi. De indsamler alle de oplysninger de kan om dig og du aner ikke hvor mange der får de oplysninger
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 14:01
Og NU skal man S' Gu' Gudhjælpemig klikke OK for HVER EVIG ENESTE GANG, man klikker på en nyhed på BT.dk!!!!! Kan det snart blive værre??
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og google ved vi jo er synderen, som absolut ikke har nogen Privacy Politik

Naturligvis skrevet i ironi. De indsamler alle de oplysninger de kan om dig og du aner ikke hvor mange der får de oplysninger

Ligesom Apple, Microsoft, Facebook, etc., etc.....
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og google ved vi jo er synderen, som absolut ikke har nogen Privacy Politik

Naturligvis skrevet i ironi. De indsamler alle de oplysninger de kan om dig og du aner ikke hvor mange der får de oplysninger

Ligesom Apple, Microsoft, Facebook, etc., etc.....
Nej det er ikke det samme. Når en dansk hjemmeside skriver de har google til at køre statistik på deres side, så er det jo helt åbent hvor ens data lander. Du skal se det på den måde at det kan godt være den danske hjemmeside passer på dine data (det skal de jo med den nye lov). Men google er ikke underlagt EU lov
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og google ved vi jo er synderen, som absolut ikke har nogen Privacy Politik

Naturligvis skrevet i ironi. De indsamler alle de oplysninger de kan om dig og du aner ikke hvor mange der får de oplysninger

Ligesom Apple, Microsoft, Facebook, etc., etc.....
Nej det er ikke det samme. Når en dansk hjemmeside skriver de har google til at køre statistik på deres side, så er det jo helt åbent hvor ens data lander. Du skal se det på den måde at det kan godt være den danske hjemmeside passer på dine data (det skal de jo med den nye lov). Men google er ikke underlagt EU lov

Selvfølgelig er Google også underlagt EU lov.

Prøv at læse lidt op på GDPR... Det gælder ikke kun indsamling af statistik, så det gælder skam også Apple, Microsoft, Facebook, etc.., lige så meget som det gælder Google.


Redigeret af Deschain - 27-Maj-2018 kl. 17:48
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus64 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej det er ikke det samme. Når en dansk hjemmeside skriver de har google til at køre statistik på deres side, så er det jo helt åbent hvor ens data lander. Du skal se det på den måde at det kan godt være den danske hjemmeside passer på dine data (det skal de jo med den nye lov). Men google er ikke underlagt EU lov

Hvis de (Google) opererer i EU, er de også underlagt EU lovgivning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu