recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stemmestyringsl*rt.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stemmestyringsl*rt.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stemmestyringsl*rt.
    Sendt: 27-Maj-2018 kl. 00:41
Jeg skal ikke have noget af det stemmestyringsl*rt som findes, eller kommer i fremtiden. Man kan ikke stole en skid på producenter af elektronikgrej, og da slet ikke AMAZON, Google og Apple

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg skal ikke have noget af det stemmestyringsl*rt som findes, eller kommer i fremtiden. Man kan ikke stole en skid på producenter af elektronikgrej, og da slet ikke AMAZON, Google og Apple


Det bliver nok ikke til at undgå - det vil nok være indbygget i ALT elektronik længere ud i fremtiden - ligesom med Smart-TV.



Redigeret af mnielsen - 27-Maj-2018 kl. 07:16
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg skal ikke have noget af det stemmestyringsl*rt som findes, eller kommer i fremtiden. Man kan ikke stole en skid på producenter af elektronikgrej, og da slet ikke AMAZON, Google og Apple


Rolig nu.. det var jo en fejl.

Når det er sagt, så kan du jo slet ikke bevæge dig rundt på internettet uden der opsamles data om dig
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 18:24
Der er fandens til forskel på at samle data, og så på at have en åben mikrofon ind i folks stuer.
I øvrigt kan jeg aktivt afvise at dele data. Det bliver straks værre med stemmestyret enheder. De vil sandsynligvis slet ikke fungere, uden en aktiv internet forbindelse.
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2018 kl. 22:43
Du kan sagtens få stemmestyring som ikke kræver internet, og hvor du selv bestemmer funktionaliteten, dvs hvis din stemmestyring kun skal kunne tænde og slukke dit lys, så er det kun det den kan..
BaaaaaH
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Du kan sagtens få stemmestyring som ikke kræver internet, og hvor du selv bestemmer funktionaliteten, dvs hvis din stemmestyring kun skal kunne tænde og slukke dit lys, så er det kun det den kan..

har du nogle eksempler på det?

Altså, stemmestyring som ikke kræver f.eks. download af App, registrering/opdateringer via internettet, og lign.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 10:44
Har Amazon ikke en "log" ligesom Google Home har? Så kan familie se, hvad det er præcist Amazon enheden har "opfanget" og hvad den har reageret med. Ikke at det dermed kunne stoppe det, men det kunne forklare det, måske endda uden at gå i panik. 

Btw Flippo - har du et smartphone? På hvad måde tror du der er væsentlig forskel på den, og så på en stemmestyringsenhed som Amazon Alexa, Siri eller Google Assistant? Rent faktisk er din evt smartphone nok langt værre, da ikke nok med en "hacker" kan aktivere mikrofonen og optage lyden, men hackeren kan også aktivere dit kamera. Så er der både lyd og billede Wink

Synes bare lige jeg ville pille panikken lidt ned. Ikke fordi jeg er specifik uenig med dig. Men hvis jeg skal gå i panik over stemmestyrings mulige misbrug, så kunne jeg ikke bestille andet end at være i konstant panik, både indendøre og udenfor i virkeligheden. 
Det handler lige så vel om at se realiteterne i øjnene, og i øvrig sætte sig så godt som muligt ind i forskellige enheder, specielt hvis de er "connected" til resten af verdenen. 
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2018 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Du kan sagtens få stemmestyring som ikke kræver internet, og hvor du selv bestemmer funktionaliteten, dvs hvis din stemmestyring kun skal kunne tænde og slukke dit lys, så er det kun det den kan..

har du nogle eksempler på det?

Altså, stemmestyring som ikke kræver f.eks. download af App, registrering/opdateringer via internettet, og lign.

Lidt forsinket, men her:


Redigeret af Blank - 15-Juni-2018 kl. 15:27
BaaaaaH
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu