recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetooth fra bagagerum til bagsæde
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluetooth fra bagagerum til bagsæde

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 42 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Maj-2018
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 23:11
Jeg vil råde dig til, at du finder en type frem på de skærme og ad den vej se hvordan disse skærme håndterer lyd og video signaler.

Måske er lyden fra skærme slet ikke tilsluttet bilens anlæg men anvendt direkte til f.eks. hovedtelefoner med kabel?

Når jeg nævnte phono stik, så var det fordi du på din afspiller kan doble phono stik og dermed signalet, så her kan du så tilslutte din Bluetooth sender.

Det viste støjfilter kan sagtens anvendes, det er den forkromede udgave, jeg sætter bare små løse ferritkerne på ledningen.

Hvor stor mulighed er der for at få kontakt til tidligere ejer af bilen, for ad den vej, at få info om anlægget.
Til top
Target Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Target Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 06:52
Hej GertM - Jeg synes ikke rigtig jeg har kunnet finde noget info om skærmene... Men de minder meget om dem KlausDM havde fundet på DBA, så jeg formoder de anvender nogenlunde samme tilslutning.
Min første tanke var også helt klart at der et eller andet sted i kabinen måtte være et eller to minijack hun stik hvor man kunne tilslutte hovedtelefoner, men jeg kan ikke finde dem nogen steder overhovedet.
Med hensyn til dobling af phonostikkene, så starter jeg med at prøve med en enkelt bluetooth transmitter og ser om det fungerer acceptabelt med lyden. Hvis det virker som det skal, så køber jeg nok en ekstra transmitter og dobler phonostikkene i bagagerummet.

Bilen er købt hos en forhandler, og han vidste intet om skærmene eller noget af det den tidligere ejer havde fået eftermonteret, så der har desværre ikke rigtig været noget hjælp at hente.Confused

Men tak for alle jeres inputs. Jeg forventer at modtage bluetooth transmitteren med tilhørende hovedtelefoner i morgen, og så skal jeg nok vende tilbage med en konklusion på det. Big smile
Til top
Target Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Target Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2018 kl. 16:02
Så fik jeg endelig installeret det i bilen, og det virker ganske fint med den bluetooth transmitter jeg havde købt, så nu er knægten glad. Big smile
Det skal stå sin endelige test i morgen på en længere tur, men jeg er optimistisk.

Tak for alle jeres inputs, og god weekend til alle.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu