recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NemID Nøgleapp, endelig :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NemID Nøgleapp, endelig :)

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NemID Nøgleapp, endelig :)
    Sendt: 28-Maj-2018 kl. 15:52
Jeg syntes jeg følger nogenlunde med, men har altså ikke hørt noget om at NemID var på vej med en app. Så tænker jeg lige vil dele med jer

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 16:28
Det kom faktisk frem for lidt over en måned siden. var også i de danske IT-nyheders søgelys dengang.

Jeg har faktisk snakket med digitaliseringsstyrelsen. De har lavet en meget mærkelig konstellation omkring oprindelse og udvikler i app store. App'en skulle være udviklet af "e-nettet" (det kan meget vel være det er dem som virksomhed, men det er digitaliseringsstyrelsens app) og når man klikker på linket til firmaet, kommer man frem til en youtube video. Med andre ord - er man bare en SMULE krakilsk med hvem man installerer apps fra, så er der faktisk ikke meget der indikerer at det her er den "officielle" nemid app fra digitaliseringsstyrelsen og bankerne. Og især på android platformen hvor der er minimal kurering af hvem og hvilke apps der kommer ind i app-store. Så er det et stort troværdighedsproblem.

(men derfor er vi glade for den kommer alligevel, selvom nemid2.0 kommer om et år eller 2. afhængig af hvor hurtigt det bliver implementeret fra udbuddets afgørelse.)
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 16:37
Er vi i det hele taget sikre på, om det er den rigtige? Jeg synes ikke, at jeg kan finde så meget om den.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 17:23
Jeg havde heller ikke hørt om den, ser smart ud. Som Claus_jac siger - hvorfor dog lade udviklers websted henvise til "tilfældig" video på youtube i stedet for en troværdig hjemmeside Confused

Redigeret af DanishBacon - 28-Maj-2018 kl. 17:24
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 18:23
Jeg ER kritisk ift app jeg henter. Jeg syntes og det er latterlig pinligt at det ikke er til at gennemskue om det nu også er sikkert :)

Før jeg hentede den, fandt jeg dette, og det var nok for mig. Rul ned til afsnittet med billeder og videoer

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Jeg ER kritisk ift app jeg henter. Jeg syntes og det er latterlig pinligt at det ikke er til at gennemskue om det nu også er sikkert :)

Før jeg hentede den, fandt jeg dette, og det var nok for mig. Rul ned til afsnittet med billeder og videoer

Virker det så?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 18:50
Ja det virker. Men jeg er ikke super imponeret over at jeg ikke bliver sendt tilbage til den side jeg logger på, når jeg har godkendt via appen. Men mon ikke det er noget som kommer.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Ja det virker. Men jeg er ikke super imponeret over at jeg ikke bliver sendt tilbage til den side jeg logger på, når jeg har godkendt via appen. Men mon ikke det er noget som kommer.
Super. Tak for oplysningen.
Der står lidt om den her.


Eller her.



Redigeret af Flemming Larsen - 28-Maj-2018 kl. 19:20
Mvh
Flemming Larsen
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 19:49
Flemming - læg mærke til at Jan's indlæg er lavet noget før artiklen her på recordere (jeg kan i hvert fald sige jeg svarede FØR der var noget på forsiden) så mon ikke Lars skrev artiklen (som også er en kende spartansk) efter Jan's indlæg? - måske endda den var ophav til artiklen :)
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2018 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Flemming - læg mærke til at Jan's indlæg er lavet noget før artiklen her på recordere (jeg kan i hvert fald sige jeg svarede FØR der var noget på forsiden) så mon ikke Lars skrev artiklen (som også er en kende spartansk) efter Jan's indlæg? - måske endda den var ophav til artiklen :)

Claus. Ja ved det godt. Men kan jo være, at der kommer flere oplysninger frem efterhånden. Jeg er igang med at sætte min op, men skulle desværre ud og køre, så nåede ikke at godkende anden omgang. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 06:57
Lad os nu se hvor eftertragtet den nye app bliver, papkortet er og bliver nu hurtigere og bruge end telefonen i brug ifh til app´n


Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 07:17
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Lad os nu se hvor eftertragtet den nye app bliver, papkortet er og bliver nu hurtigere og bruge end telefonen i brug ifh til app´n

Hvis du logger på en hjemmeside via mobil eller tablet, så er app-løsningen med touch-ID ret hurtig - sammenlignet med at finde pung og nøglekort frem samt lede efter den rigtige engangskode.

LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu