recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NemID Nøgleapp, endelig :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NemID Nøgleapp, endelig :)

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

hvis en nøgle app skal være nemmere at bruge end NemID kortet, så skal app’en give direkte adgang ved enten Face-ID, Touch-ID, eller indtast kode.
Det gør den også. Min virker ved face id. Og det går altså bare hurtigt. Det kan ikke gøres hurtigere på nøglekort.
Hvordan fungerer det i praksis? Åbner jeg Netbank og app bagefter, eller omvendt?

Først netbank, og der hvor du normalt vil skulle taste en kode fra dit kort, ja der kan du nu vælge at sende besked til din mobil, når du har gjort det, så kommer der en anmodning op på din telefon, og når du har godkendt i app'en, ja så er du inde..

Overstående var sådan det virkede, da jeg afprøvede eboks.dk på computeren og med app'en på android mobil
Det har jeg så lige forsøgt, men der kommer ikke en mulighed for at sende besked til min tlf. Rubrikken fra Netz er vel den samme på alle Netbanks og hj.sider.?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

hvis en nøgle app skal være nemmere at bruge end NemID kortet, så skal app’en give direkte adgang ved enten Face-ID, Touch-ID, eller indtast kode.

Det gør den også. Min virker ved face id. Og det går altså bare hurtigt. Det kan ikke gøres hurtigere på nøglekort.

Hvordan fungerer det i praksis? Åbner jeg Netbank og app bagefter, eller omvendt?


Først netbank, og der hvor du normalt vil skulle taste en kode fra dit kort, ja der kan du nu vælge at sende besked til din mobil, når du har gjort det, så kommer der en anmodning op på din telefon, og når du har godkendt i app'en, ja så er du inde..

Overstående var sådan det virkede, da jeg afprøvede eboks.dk på computeren og med app'en på android mobil

Det har jeg så lige forsøgt, men der kommer ikke en mulighed for at sende besked til min tlf. Rubrikken fra Netz er vel den samme på alle Netbanks og hj.sider.?
har du aktiveret app'en? For det skal du først. Og det tager en time at gøre
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 16:01
nu er app aktiveret. Der er ingen henvisning til tlf på Netz NemID aktivering på Netbank
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Lad os nu se hvor eftertragtet den nye app bliver, papkortet er og bliver nu hurtigere og bruge end telefonen i brug ifh til app´n


Må være en meget langsom telefon. 
Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 16:37
den app SPILLER max, klart det den bedste løsning, istedet for det skodkort eller nøgleringen som koster 100 kr.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

nu er app aktiveret. Der er ingen henvisning til tlf på Netz NemID aktivering på Netbank
Jeg skal stadigvæk udfylde talkoden og adgangskoden. Hvad er det lige der er hurtigt ved app’en, når jeg i forvejen sidder med NemID kortet? Tlf skal først startes op og herefter app
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 18:08
Det lækre er at du ikke behøves at slæbe rundt på nem-id kortet, eller skal finde koden på kortet og taste den ind.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Lad os nu se hvor eftertragtet den nye app bliver, papkortet er og bliver nu hurtigere og bruge end telefonen i brug ifh til app´n


Må være en meget langsom telefon. 
Tror ikke lige det er telefonen, men blot der er for mange led man skal igennem med app´n  Wink

https://www.gsmarena.com/sony_xperia_xa_ultra-8102.php


Redigeret af jetdirect - 29-Maj-2018 kl. 18:10
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 18:43
hvad er det for mange led du skal igennem ?

Det er et klik på notifikationen og så et swipe til højre.

Men bruger du ikke face-id, touch-id eller tilsvarende så er kortet måske hurtigere.


Redigeret af lahan - 29-Maj-2018 kl. 18:56
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 19:03
Udfyld bruger og password, send kode, tryk på drop down menu, godkend med fingeraftryk, slide godkendelse til højre, og vupti nemid er udfyldt.
Udfyld bruger og password, hent / find nøglekort, fold kort ud, find talkode, tast talkode, tryk godkend, vente lidt, og vupti godkendt. Og så er der alle de gange  hvor man vader rundt i huset, og leder efter pung med nøglekort.
App er imo smartere og nemmere, og lidt hurtigere. 
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

nu er app aktiveret. Der er ingen henvisning til tlf på Netz NemID aktivering på Netbank
Jeg skal stadigvæk udfylde talkoden og adgangskoden. Hvad er det lige der er hurtigt ved app’en, når jeg i forvejen sidder med NemID kortet? Tlf skal først startes op og herefter app


Men hvorfor sidder du allerede med NemID kortet? 

Altså man kan jo altid lave forudsætninger for at få ret.. Eller så kan man bare acceptere, at der er forskellige vaner, og for nogen vil det ene være hurtigere og smartere.. For andre er det en anden løsning.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det lækre er at du ikke behøves at slæbe rundt på nem-id kortet, eller skal finde koden på kortet og taste den ind.

Klaus
 
Jeg skal udfylde bruger og password. Bruger står på kortet, ergo skal jeg bruge kortet alligevel. Og koden har jeg skrevet på kortet (ved godt man ikke må, men det er nødvendigt i denne verden). Så kortet er i hånden til indtastning af 2 kolonner. Når jeg trykker videre, kan jeg vælge tlf eller skrive de 6 tal. Du kan selv gætte hvad der er hurtigst
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu