recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NemID Nøgleapp, endelig :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NemID Nøgleapp, endelig :)

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Lad os nu se hvor eftertragtet den nye app bliver, papkortet er og bliver nu hurtigere og bruge end telefonen i brug ifh til app´n


det er ikke meget langsommere. Så har du en sløv mobil. Syntes det gik lige så stærkt. Og så ligger bl.a. godkendelse i fingrene
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 07:55
Hvis vi nu tager netbank.

der skal stadig tastes:

bruger 
kode

så skal man sende anmodning til mobil.

mobil skal låses op.
nemid app skal aktiveres
popup skal godkendes 

først derefter aktiveres netbanken på pc 

alt i alt noget langsom løsning ifh til papkortet og en token nøgle som jeg kender fra nordea norge

Iøvrigt min tlf er en sony xperia ultra
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Hvis vi nu tager netbank.

der skal stadig tastes:

bruger 
kode

så skal man sende anmodning til mobil.

mobil skal låses op.
nemid app skal aktiveres
popup skal godkendes 

først derefter aktiveres netbanken på pc 

alt i alt noget langsom løsning ifh til papkortet og en token nøgle som jeg kender fra nordea norge

Iøvrigt min tlf er en sony xperia ultra
du skal finde dit nøglekort frem. Du skal finde nøglen, til din engangs kode. Du skal taste den. Det tager mindst lige så lang tid som at finde app'en og aktivere nøglen
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 08:55
Er det ikke ligegyldigt hvad der er hurtigst? Valgmuligheden mellem nøglekort og app er tilstede.
Jeg ser en kæmpe fordel i ikke at skulle have mit nøglekort med mig på farten.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Hvis vi nu tager netbank.

der skal stadig tastes:

bruger 
kode

så skal man sende anmodning til mobil.

mobil skal låses op.
nemid app skal aktiveres
popup skal godkendes 

først derefter aktiveres netbanken på pc 

alt i alt noget langsom løsning ifh til papkortet og en token nøgle som jeg kender fra nordea norge

Iøvrigt min tlf er en sony xperia ultra

Hvis du bruger din mobil til netbank, skat, etc.., istedet for din PC, så er det meget nemmere.


Redigeret af Deschain - 29-Maj-2018 kl. 09:07
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Er det ikke ligegyldigt hvad der er hurtigst? Valgmuligheden mellem nøglekort og app er tilstede.
Jeg ser en kæmpe fordel i ikke at skulle have mit nøglekort med mig på farten.
Jeg fortalte bare fordelen ved app'en. som han ikke kune se
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 09:43
Jo jo :) jeg er enig med jer begge ;) men jeg sidder aldrig med mit nøglekort, og når jeg skal bruge den, kan jeg ikke huske hvor jeg har lagt den. Jeg har nemlig ikke længere nogen pung til at opbevare den i. Jeg kan heller ikke huske hvor jeg har lagt mit dankort, det er faktisk også ligegyldigt, for jeg kan ikke længere huske min pinkode, jeg bruger nemlig min mobil til at betale med. Ja ... jeg bruger min mobil til stort set alt :) så jeg hilser Nøgleappen mere end velkommen :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 10:16
hvis en nøgle app skal være nemmere at bruge end NemID kortet, så skal app’en give direkte adgang ved enten Face-ID, Touch-ID, eller indtast kode.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

hvis en nøgle app skal være nemmere at bruge end NemID kortet, så skal app’en give direkte adgang ved enten Face-ID, Touch-ID, eller indtast kode.
Det gør den også. Min virker ved face id. Og det går altså bare hurtigt. Det kan ikke gøres hurtigere på nøglekort.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 10:29
Folk skal måske lade være med at trække deres vaner og metoder ned over hovedet på alle andre..

Hvis man har NEMID-kortet på sig hele tiden, ja så er det måske den hurtigste metode, men det er vist et spørgsmål om et eller to sekunder, og ikke hver gang..

Men der er altså mange som ikke har deres NEMID på sig.. Jeg har selv, men min hustru har f.eks. ikke, da hun ikke går rundt med sin tegnebog, hvor NEMID-kortet er i.

Til gengæld har hun altid sin mobil inden for rækkevide..

Så for mange, vil det være hurtigere og nemmere med app'en, også selvom der skal en del tryk til.

Og for mig personligt, så kommer jeg til at anvende app'en, også selvom jeg har kortet på mig.
Og kortet, ja det ryger nok snart ned i skuffen til passet og det blå sygesikringskort, så er der da en ting mindre i min kortholder.

Redigeret af NikolajDS - 29-Maj-2018 kl. 10:29
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

hvis en nøgle app skal være nemmere at bruge end NemID kortet, så skal app’en give direkte adgang ved enten Face-ID, Touch-ID, eller indtast kode.
Det gør den også. Min virker ved face id. Og det går altså bare hurtigt. Det kan ikke gøres hurtigere på nøglekort.
Hvordan fungerer det i praksis? Åbner jeg Netbank og app bagefter, eller omvendt?
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

hvis en nøgle app skal være nemmere at bruge end NemID kortet, så skal app’en give direkte adgang ved enten Face-ID, Touch-ID, eller indtast kode.
Det gør den også. Min virker ved face id. Og det går altså bare hurtigt. Det kan ikke gøres hurtigere på nøglekort.
Hvordan fungerer det i praksis? Åbner jeg Netbank og app bagefter, eller omvendt?

Først netbank, og der hvor du normalt vil skulle taste en kode fra dit kort, ja der kan du nu vælge at sende besked til din mobil, når du har gjort det, så kommer der en anmodning op på din telefon, og når du har godkendt i app'en, ja så er du inde..

Overstående var sådan det virkede, da jeg afprøvede eboks.dk på computeren og med app'en på android mobil
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu