recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NemID Nøgleapp, endelig :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NemID Nøgleapp, endelig :)

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det lækre er at du ikke behøves at slæbe rundt på nem-id kortet, eller skal finde koden på kortet og taste den ind.

Klaus
 
Jeg skal udfylde bruger og password. Bruger står på kortet, ergo skal jeg bruge kortet alligevel. Og koden har jeg skrevet på kortet (ved godt man ikke må, men det er nødvendigt i denne verden). Så kortet er i hånden til indtastning af 2 kolonner. Når jeg trykker videre, kan jeg vælge tlf eller skrive de 6 tal. Du kan selv gætte hvad der er hurtigst
arh kampus. Du plejer ikke at være så uintelligent. Man kan vel huske dit eget bruger ID. Og sin egen adgangskode.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det lækre er at du ikke behøves at slæbe rundt på nem-id kortet, eller skal finde koden på kortet og taste den ind.

Klaus
 
Jeg skal udfylde bruger og password. Bruger står på kortet, ergo skal jeg bruge kortet alligevel. Og koden har jeg skrevet på kortet (ved godt man ikke må, men det er nødvendigt i denne verden). Så kortet er i hånden til indtastning af 2 kolonner. Når jeg trykker videre, kan jeg vælge tlf eller skrive de 6 tal. Du kan selv gætte hvad der er hurtigst
arh kampus. Du plejer ikke at være så uintelligent. Man kan vel huske dit eget bruger ID. Og sin egen adgangskode.

Ja, det virker en kende søgt, medmindre vi taler om virksomhedsbrugerprofiler, men det er der jo ikke nævnt noget om..

Så ja, det hele virker lidt Rasmus Modsat
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det lækre er at du ikke behøves at slæbe rundt på nem-id kortet, eller skal finde koden på kortet og taste den ind.

Klaus
 
Jeg skal udfylde bruger og password. Bruger står på kortet, ergo skal jeg bruge kortet alligevel. Og koden har jeg skrevet på kortet (ved godt man ikke må, men det er nødvendigt i denne verden). Så kortet er i hånden til indtastning af 2 kolonner. Når jeg trykker videre, kan jeg vælge tlf eller skrive de 6 tal. Du kan selv gætte hvad der er hurtigst
arh kampus. Du plejer ikke at være så uintelligent. Man kan vel huske dit eget bruger ID. Og sin egen adgangskode.
Nej det kan jeg sgu ikke
Men jeg kan lade Netz huske mit bruger ID, så det altid står der. Men så er noget af sikkerheden gået fløjten


Redigeret af Kampus - 29-Maj-2018 kl. 21:35
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 22:01
du kan ikke huske dit bruger id ?

Du kan bruge dit cpr som brugerid, men det er måske også for svært at huske ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg skal udfylde bruger og password. Bruger står på kortet, ergo skal jeg bruge kortet alligevel. Og koden har jeg skrevet på kortet (ved godt man ikke må, men det er nødvendigt i denne verden).


Brugernavn står ikke på NEM-ID kortet, med mindre man selv skriver det på kortet. Sætter man så adgangskoden på samtidig, tjah, det ved jeg ikke lige hvad jeg skal kalde det.

Hvis en eller anden får fat i dit kort, åbner der sig en verden af muligheder.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men jeg kan lade Netz huske mit bruger ID, så det altid står der. Men så er noget af sikkerheden gået fløjten


Nets, ikke Netz.

Nej, sikkerheden går ikke fløjten ved at lade computeren huske brugernavn, med mindre at man opbevarer sin adgangskode og et kopi af nøglekortet på computeren også.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det lækre er at du ikke behøves at slæbe rundt på nem-id kortet, eller skal finde koden på kortet og taste den ind.

Klaus
 
Jeg skal udfylde bruger og password. Bruger står på kortet, ergo skal jeg bruge kortet alligevel. Og koden har jeg skrevet på kortet (ved godt man ikke må, men det er nødvendigt i denne verden). Så kortet er i hånden til indtastning af 2 kolonner. Når jeg trykker videre, kan jeg vælge tlf eller skrive de 6 tal. Du kan selv gætte hvad der er hurtigst
arh kampus. Du plejer ikke at være så uintelligent. Man kan vel huske dit eget bruger ID. Og sin egen adgangskode.

Nej det kan jeg sgu ikke
Men jeg kan lade Netz huske mit bruger ID, så det altid står der. Men så er noget af sikkerheden gået fløjten



Hvis du har brugernavn og adgangskode stående på dit nøglekort, har du ingen sikkerhed whatsoever.

Mister du dit nøglekort, har vedkommende, der finder det, adgang til ALT.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg skal udfylde bruger og password. Bruger står på kortet, ergo skal jeg bruge kortet alligevel. Og koden har jeg skrevet på kortet (ved godt man ikke må, men det er nødvendigt i denne verden).


Brugernavn står ikke på NEM-ID kortet, med mindre man selv skriver det på kortet. Sætter man så adgangskoden på samtidig, tjah, det ved jeg ikke lige hvad jeg skal kalde det.

Hvis en eller anden får fat i dit kort, åbner der sig en verden af muligheder.......


Klaus
Jo det gør! Det er ikke et navn men en talkode
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

du kan ikke huske dit bruger id ?

Du kan bruge dit cpr som brugerid, men det er måske også for svært at huske ?
Nej det bruger jeg ikke, cpr nr er unikt og bruges ikke i andre sammenhænge
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men jeg kan lade Netz huske mit bruger ID, så det altid står der. Men så er noget af sikkerheden gået fløjten


Nets, ikke Netz.

Nej, sikkerheden går ikke fløjten ved at lade computeren huske brugernavn, med mindre at man opbevarer sin adgangskode og et kopi af nøglekortet på computeren også.


Klaus
Noget af sikkerheden, noget af sikkerheden går fløjten, da evt fremmed får det serveret når det står der. Logik for burhøns!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det lækre er at du ikke behøves at slæbe rundt på nem-id kortet, eller skal finde koden på kortet og taste den ind.

Klaus
 
Jeg skal udfylde bruger og password. Bruger står på kortet, ergo skal jeg bruge kortet alligevel. Og koden har jeg skrevet på kortet (ved godt man ikke må, men det er nødvendigt i denne verden). Så kortet er i hånden til indtastning af 2 kolonner. Når jeg trykker videre, kan jeg vælge tlf eller skrive de 6 tal. Du kan selv gætte hvad der er hurtigst
arh kampus. Du plejer ikke at være så uintelligent. Man kan vel huske dit eget bruger ID. Og sin egen adgangskode.

Nej det kan jeg sgu ikke
Men jeg kan lade Netz huske mit bruger ID, så det altid står der. Men så er noget af sikkerheden gået fløjten



Hvis du har brugernavn og adgangskode stående på dit nøglekort, har du ingen sikkerhed whatsoever.

Mister du dit nøglekort, har vedkommende, der finder det, adgang til ALT.
I min generation passer vi på den slags period!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2018 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jo det gør! Det er ikke et navn men en talkode


Udenpå nøglekortet er der "grafik".

https://images.interactives.dk/noglekort_1500-YB-9hot-PCA0KneUkBv6Fg.jpg?auto=compress&ch=Width%2CDPR&ixjsv=2.2.4&rect=27%2C0%2C1445%2C1000&w=750

Indvendigt, over numrene på kortet er kortets nummer.

https://www.version2.dk/sites/v2/files/styles/w800_16-9/public/img_3412.jpg?itok=5f19owUU

Det er dem du kan se det sidste af, på dette billede (-293-560)

Hvis du har brugt dem som brugernavn, skal du skifte brugernavn, når du skifter kort.



Klaus


Redigeret af KlausDM - 29-Maj-2018 kl. 23:22
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu