recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NemID Nøgleapp, endelig :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NemID Nøgleapp, endelig :)

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

du kan ikke huske dit bruger id ?

Du kan bruge dit cpr som brugerid, men det er måske også for svært at huske ?

Nej det bruger jeg ikke, cpr nr er unikt og bruges ikke i andre sammenhænge


Dit login NemID ER dit CPR-nummer. Man kan så lave yderligere et loginnavn, men CPR-nummer virker hver gang.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Hvis du har brugernavn og adgangskode stående på dit nøglekort, har du ingen sikkerhed whatsoever.

Mister du dit nøglekort, har vedkommende, der finder det, adgang til ALT.

I min generation passer vi på den slags period!


Indtil den dag en anden har stjålet din identitet.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Jeg skal udfylde bruger og password. Bruger står på kortet, ergo skal jeg bruge kortet alligevel. Og koden har jeg skrevet på kortet (ved godt man ikke må, men det er nødvendigt i denne verden). Så kortet er i hånden til indtastning af 2 kolonner. Når jeg trykker videre, kan jeg vælge tlf eller skrive de 6 tal. Du kan selv gætte hvad der er hurtigst

Du går op i at andre ikke lige må få dit CPR-NR, men så har du alle oplysninger på et kort.

Det er sku for dumt. Undskyld mit franske.

Dvs. andre der har kan få adgang til dit nøgle kort, kan lave alt i dit navn, tømme din bank konto, oprette lån etc.

Og du vil IKKE få noget erstattet! Da du selv har opført dig totalt uforsvarligt!

Reelt om du taster dit nøglekort nr ind eller CPR-NR er jo lige meget. Taster du dit nøglekortnr ind, så slår systemet jo bare op i NemID og finder dit CPR-NR og så bliver du logget ind med CPR-NR. Alt hvor du bruger NemID kører CPRNR.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 13:00
kunne Moderator lige komme ind her. Hvorfor handler tråden om mig?

Jeg har forstået hvad I siger, så vær så venlige at stoppe med moraliseringen
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

kunne Moderator lige komme ind her. Hvorfor handler tråden om mig?

Jeg har forstået hvad I siger, så vær så venlige at stoppe med moraliseringen

Måske fordi du i den grad har været med til at forplumre debatten, og når folk har irettesat de falske ting som du har ytret, ja så har du ikke været særlig god til at indrømme/acceptere, at du ikke havde ret..

Så når man laver "strudsen" i stedet for at indrømme, at man har været helt rundt på gulvet i sin iver efter at bevise, at kortet er hurtigere end app'en, ja så er det nok egentlig fair nok, at folk laver lidt morsomheder på dine vegne.

Men jaja, man kan selvfølgelig også bare trække "hurt feeling report"-kortet.


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

kunne Moderator lige komme ind her. Hvorfor handler tråden om mig?

Jeg har forstået hvad I siger, så vær så venlige at stoppe med moraliseringen

Måske fordi du i den grad har været med til at forplumre debatten, og når folk har irettesat de falske ting som du har ytret, ja så har du ikke været særlig god til at indrømme/acceptere, at du ikke havde ret..

Så når man laver "strudsen" i stedet for at indrømme, at man har været helt rundt på gulvet i sin iver efter at bevise, at kortet er hurtigere end app'en, ja så er det nok egentlig fair nok, at folk laver lidt morsomheder på dine vegne.

Men jaja, man kan selvfølgelig også bare trække "hurt feeling report"-kortet.


Det er åbenbart svært for sådan en som dig at tale pænt til andre du ikke står over for. Tastaturet er nådesløst i dine hænder. Du har slet ikke ret til at skrive sådan en gang lort hvor det hele er løgn.

Jeg indrømmede jo netop at jeg tog fejl. Jeg forklarede hvorfor jeg ikke synes at app’en er hurtigere end kortet. Så rundt på gulvet er der ikke tale om. Men der er tale om at du bare sviner folk til med din mærkelige retorik. 
Og så sætter du lige trumf på til sidst for at træde mig helt ned i dyndet.

Jeg forlanger du sletter dit indlæg og giver en undskyldning
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg forklarede hvorfor jeg ikke synes at app’en er hurtigere end kortet. 

Jeps, med at dit brugernavn alligevel stod på kortet.
Senere skrev du så at det ikke var brugernavnet der stod på kortet.

Har du selv skrevet brugernavn og adgangskode på kortet?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

kunne Moderator lige komme ind her. Hvorfor handler tråden om mig?

Jeg har forstået hvad I siger, så vær så venlige at stoppe med moraliseringen

Måske fordi du i den grad har været med til at forplumre debatten, og når folk har irettesat de falske ting som du har ytret, ja så har du ikke været særlig god til at indrømme/acceptere, at du ikke havde ret..

Så når man laver "strudsen" i stedet for at indrømme, at man har været helt rundt på gulvet i sin iver efter at bevise, at kortet er hurtigere end app'en, ja så er det nok egentlig fair nok, at folk laver lidt morsomheder på dine vegne.

Men jaja, man kan selvfølgelig også bare trække "hurt feeling report"-kortet.


Det er åbenbart svært for sådan en som dig at tale pænt til andre du ikke står over for. Tastaturet er nådesløst i dine hænder. Du har slet ikke ret til at skrive sådan en gang lort hvor det hele er løgn.

Jeg indrømmede jo netop at jeg tog fejl. Jeg forklarede hvorfor jeg ikke synes at app’en er hurtigere end kortet. Så rundt på gulvet er der ikke tale om. Men der er tale om at du bare sviner folk til med din mærkelige retorik. 
Og så sætter du lige trumf på til sidst for at træde mig helt ned i dyndet.

Jeg forlanger du sletter dit indlæg og giver en undskyldning

Jeg tror ikke du kan forlange ret meget af andre brugere. Ønske - ja, men ikke forlange.

Du kan anmelde de indlæg du finder utilfredsstillende, og håbe på der sker noget.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 18:00
Kan se der også er kommet en til erhverv, der kan man vel have flere nøglekort på, ellers er den vist ubrugelig. Har ikke selv nogle endnu, men det får jeg snart og så kunne det jo være smart hvis man kunne bruge en app frem for flere forskellige nøglekort.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

kunne Moderator lige komme ind her. Hvorfor handler tråden om mig?

Jeg har forstået hvad I siger, så vær så venlige at stoppe med moraliseringen

Måske fordi du i den grad har været med til at forplumre debatten, og når folk har irettesat de falske ting som du har ytret, ja så har du ikke været særlig god til at indrømme/acceptere, at du ikke havde ret..

Så når man laver "strudsen" i stedet for at indrømme, at man har været helt rundt på gulvet i sin iver efter at bevise, at kortet er hurtigere end app'en, ja så er det nok egentlig fair nok, at folk laver lidt morsomheder på dine vegne.

Men jaja, man kan selvfølgelig også bare trække "hurt feeling report"-kortet.


Det er åbenbart svært for sådan en som dig at tale pænt til andre du ikke står over for. Tastaturet er nådesløst i dine hænder. Du har slet ikke ret til at skrive sådan en gang lort hvor det hele er løgn.

Jeg indrømmede jo netop at jeg tog fejl. Jeg forklarede hvorfor jeg ikke synes at app’en er hurtigere end kortet. Så rundt på gulvet er der ikke tale om. Men der er tale om at du bare sviner folk til med din mærkelige retorik. 
Og så sætter du lige trumf på til sidst for at træde mig helt ned i dyndet.

Jeg forlanger du sletter dit indlæg og giver en undskyldning

Jeg ved ikke, hvor det er du synes, at jeg ikke taler pænt. Men igen, det er jo altid et godt kort at trække..

Du har ikke forklaret, hvordan du hårdnakket kunne påstå, at du kunne aflæse dit brugernavn på kortet, og derefter skrive det ind.
Det er meget simpelt, hvis det er rigtigt at du har noget på dit kort, som du skal taste ind, før den efter engangskode, ja så har du enten skrevet dit brugernavn/CPR på kortet, eller så har du skrevet din personlige kode.
Og det har du trods alt nok ikke, og så er vi tilbage ved, at din påstand ikke bare kunne være noget, som du havde taget fejl af, men at det var noget som du formentlig digtede op, for at underbygge din holdning om, at kortet var hurtigere end app'en.

Og nu er du så sur over, at det bliver påpeget, at du ikke er kommet med en fornuftig forklaring på din vildfarelse.

Og du er velkommen til at forlange alt det du vil, men jeg mener ikke, at jeg har gjort noget som helst, som er imod reglerne, og jeg vil ikke undskylde for, at du bliver ekstraordinært tyndskindet, når man tillader sig, at påpege, at din argumentation er usammenhængende.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Kan se der også er kommet en til erhverv, der kan man vel have flere nøglekort på, ellers er den vist ubrugelig. Har ikke selv nogle endnu, men det får jeg snart og så kunne det jo være smart hvis man kunne bruge en app frem for flere forskellige nøglekort.


Ja, det var også noget af det første, som folk påpegede, da app'en kom ud.. 

Det virker til at app'en er gennemtænkt og velafprøvet, så mon ikke også erhvervsdelen har fanget den del med flere kort i første hug..
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Kan se der også er kommet en til erhverv, der kan man vel have flere nøglekort på, ellers er den vist ubrugelig. Har ikke selv nogle endnu, men det får jeg snart og så kunne det jo være smart hvis man kunne bruge en app frem for flere forskellige nøglekort.

Det er desværre kun erhverv til bank, så det kan kun bruges i din bank.

Det andet erhvervskort (kan ikke lige huske hvad det hedder) som man bruger til Virk, Skat, etc.. er der desværre (endnu?) ikke en App til.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu