recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KØBES: JVC X3/7/9 eller X30/70/90 projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KØBES: JVC X3/7/9 eller X30/70/90 projektor

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Men ja, det er virkelig nederen med det der ballast-fis. Det er i hvert fald det der er galt med den ene af mine X30'ere.
Er det ikke noget der kan repareres på board niveau med udskiftning af komponenter? 
Skal siges, har ikke selv erfaring med projektorer. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 10:47
man kan købe nyt board, men det er meget dyrt og giver ikke mening i forhold til værdien af så gammel en projektor

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Men ja, det er virkelig nederen med det der ballast-fis. Det er i hvert fald det der er galt med den ene af mine X30'ere.
Er det ikke noget der kan repareres på board niveau med udskiftning af komponenter?
Skal siges, har ikke selv erfaring med projektorer. Smile


De kan godt repareres. Jeg ved ikke hvordan, men de kan godt fixes. Jeg skal måske have sendt to afsted...

Redigeret af Naiera - 15-April-2019 kl. 10:56
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

man kan købe nyt board, men det er meget dyrt og giver ikke mening i forhold til værdien af så gammel en projektor



Eftersom en projektor vel koster mindst 5k, så giver det vel mening hvis man kan få en der er gået i stykker til at køre igen med en komponent til $200?
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Pris er selvfølgelig en faktor, men det er også fordi at de seks modeller bruger den samme lampe.

Vil sige de nye modeller med HDMI 2.0 også er forfærdelige i hverdagen i forhold til de gamle!

Uddyb lige denne, Connor?

Når kilden skifter framerate, hdr eller opløsning tager det 20-30 sekunder hvor der er sort skærm mens den fanger signalet.
Mega belastende på shield og Apple tv da menuer og film er forskellige på hz .. og specielt til demo dage med visning af klip
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 18:37
Det har jeg ikke oplevet på x7000.
Kan det være handshake eller hdmi bord der er ved at stå af? 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Det har jeg ikke oplevet på x7000.
Kan det være handshake eller hdmi bord der er ved at stå af? 

Det er designet så ingen fejl. 
Hvorfor du ikke oplever det skal jeg ikke kunne sige.
X7000 skulle så vidt jeg husker manuelt skiftes til HDR?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2019 kl. 21:35
Sammen med min scaler, som også er lidt sløv til at opfange nye opdateringshastigheder, tager det da også gerne op til 18 sekunder at skifte her.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2019 kl. 06:37
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Sammen med min scaler, som også er lidt sløv til at opfange nye opdateringshastigheder, tager det da også gerne op til 18 sekunder at skifte her.

Præcis:) 
Surt de knækker sig dine enheder.
Er på min 4. JVC og der har aldrig været noget med dem andet end fysisk på en x7 som var transport skade.
Håber det løser sig. Har du set den X9 på eBay?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2019 kl. 13:46
Uanset hvad, så har jeg ikke råd til en X9. Jeg skal til Holbæk og hente en X30 i morgen. Jeg håber virkelig at den virker, og vil virke længe nok til at jeg kan få en eller begge af de andre til at virke.

Problemet er stadig at få ballasterne ud af dem. Jeg ved hvor de skal sendes hen for at blive fixet, men at få dem pillet ud og sat ind igen er noget helt andet. Derudover kan den hvide X30'er selvfølgelig også have en anden fejl end blot ballasten...
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2019 kl. 21:26
Hvis man selv kan lodde og skifte ballast kan man måske få det til at give mening  men er det så ikke bedre at gå efter en generation nyere?

Jeg har en kammerat der måske vil lade mig sælge hans x35. Han kan nok nemt få 10 k på dba men måske han vil gå ned i 8500 herinde. Sig til hvis det er noget, ellers kan det være jeg bare laver et opslag. 
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2019 kl. 21:54
Hvis jeg kunne gå tilbage i tiden... havde jeg nok heller ikke solgt min kalibrerede X35
4K HDR kan se rigtigt godt ud, men jeg kunne leve uden
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu