recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos - Rygter, fif, anbefalinger mm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos - Rygter, fif, anbefalinger mm

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos - Rygter, fif, anbefalinger mm
    Sendt: 02-Juni-2018 kl. 16:28
Jeg er en af dem der har taget Sonos solidt til mig - mod al forventning, men jeg er bare glad for enkeltheden der gør at det faktisk bruges og bruges dagligt.

Jeg har siden mit indtog sidste år dog aldrig forstået hvorfor Sonos på intet niveau har omfavnet soundbar markedet. Bevares der er kommet en ny playbase og ellers deres gamle playbar, som begge må siges at være ret uddateret. Jeg er ikke en af dem der kræver hd lyd, da jeg tænker at det ikke har sååååå stor betydning i et soundbar setup. Det kan atoms naturligvis ændre lidt på.

Men her er altså et kæmpe marked for forbrugere der gerne vil skippe halvdyre klassiske surround setups og have noget acceptabelt soundbarløsning.

Jeg har i min tid med Sonos været rigtig glad for at de holder sig ude af billedbehandlingen og jeg tror heller ikke de tager den del til sig med deres nye produkt S14, selvom den rygtes med hdmi. Jeg tror personligt det mest er tilføjet for større kapacitet til lyd og ikke mindst cec, som jeg virkelig savner på Sonos idag.

Den nye enhed har mange rygter med sig og nogle mener at det er en reel ny soundbar, mens andre mener det blir en lignende connect enhed. Jeg mener at have læst et sted at den skulle fungere som en center højtaler - de kalder den da også home theater speaker fra Sonos side.
Det ville være nemt at forestille sig en center højtaler, hvor der så kunne tilføjes play1/3/5 som øvrige kanaler.

Det tror jeg nok mest på og vil da gøre Sonos til et rigtig stærkt brand i det segment. 
Jeg tror de tager DTS til sig denne gang ligeledes, mens jeg har min tvivl om atmos.

Håber de den 6 også fortæller lidt mere om airplay 2 og nye stemme styrings udbydere.

HVad så i gerne der præsenteres?


Redigeret af Bromberg5 - 02-Juni-2018 kl. 19:21
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2018 kl. 10:32
Jeg er så heldig at jeg sidder på plads i San Francisco den 6. juni kl. 9.00 lokal tid.

Personligt håber jeg på at det ER en Soundbar med HDMI CEC og med HD lyd understøttelse. Men Sonos har været dygtige til at holde det hemmeligt.

Men kigger man på opdateringshistorikken, så er der kun to højttalere der savner en opdatering lige nu (rent tidslinie mæssigt)

Play:3 og Playbar

Og jeg tror og håber på at det er PLAYBAR der bliver opdateret. Men hvis det er en HDMI connector, så sker det vel mest af alt fordi de ønsker bagudkompabiliteten opretholdt. Det tror jeg dog ikke på, fordi de jo allerede nu har forskellige enheder, der kan mere eller mindre (læs understøttelse af f.eks. AirPlay 2)

Men vi bliver meget klogere på onsdag. Og jeg glæder mig som et lille barn.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2018 kl. 11:36
Jeg glæder mig også rigtig meget og håber for æstetikken at det er en playbar med de 3 front kanaler bare med en bedre kanal seperation end den vi kender i dag.

I mine øjne står Sonos over for deres næste tidslomme, for som du påpeger så har de tidligere gjort meget ud af at have produkter der er bagudkompatibelt, men tiden er ikke med de gamle produkter efterhånden og jeg syntes Sonos har gjort det rigtig godt i den optik. Der er kommet meget nyt på virkelig gammelt hardware efterhånden, men det ville være fint at trække en streg i sandet og køre ny hardware ind med større muskler efterhånden.
Jamen jegbser på hold med dig herfra hummelmose og håber på en ny playbar der er egnet til væghæng.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2018 kl. 12:42
Jeg lover MASSER af både video, billeder og tekst natten mellem onsdag og torsdag dansk tid
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2018 kl. 12:51
hvordan plejer det at være med Sonos ift præsentation, er de i handel umiddelbart efter?
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2018 kl. 13:15
Ville være glad hvis de snart ville understøtte 24 bit musik
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2018 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

hvordan plejer det at være med Sonos ift præsentation, er de i handel umiddelbart efter?

Normalt et par uger eller tre
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2018 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Ville være glad hvis de snart ville understøtte 24 bit musik

Ja det tænker jeg også de er nødt til at tage til sig - markedet er anderledes end dengang de trådte ind, OG ændrede det.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 07:09
Max volume / Volume limit. Det glæder jeg mig til !... Og håber snart det kommer.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 07:16
Og så må de meget gerne tilføje DTS.. Tak.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 09:20
har egentlig aldrig savnet volume grænse, men det kunne nemt blive et behov mu sønnen er blevet lidt ældre.

Jeg håber ligeledes dts er med ombord denne her gang.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 09:34
Jeg håber de personligt snart får styr på deres mikrofoner i deres Sonos One med styring af Alexa. Det er voldsomt belastende så hørehæmmet den er, specielt når man har prøvet Echo og Echo Dot før.

@Hummelmose: Hvis du får mulighed for det, må du godt høre dem, hvornår der kommer styr på det? Glæder mig også meget til deres Google Assistant understøttelse, de har lovet i år. Håber også snart det kommer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu