recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bredbånd i 1 måned
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bredbånd i 1 måned

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Henning100 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2018
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henning100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bredbånd i 1 måned
    Sendt: 04-Juni-2018 kl. 11:59
Hej. ifm. flytning laver vi en mellemlanding i et hus i 1 måned, inden vi overtager vores nye hus. Vi har Stofa nu, og skal også ha Stofa i det nye hus. I det midlertidige er der ikke mulighed for Stofa, så jeg søger alternativer. Der er mulighed for Yousee i det midlertidige hus, via tlf. stikket, men er ikke interesseret i at binde mig for 6 måneder. OG da det netop er i perioden hvor der er VM i fodbold, vi står uden internet har jeg desparat brug for hjælp. Jeg har en Linksys EA7500 router, men det går vel ikke at sætte en USB-dongle med 4G i denne?.
De fleste udbydere af mobilt bredbånd kræver 6 måneders binding hvis man skal ha routere med i købet også.
 
Så what to do??
 
 
Vh Henning
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 12:04
Så køb en 4G router og sæt et SIM kort i.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 12:24
Hej.

Jeg vil også foreslå at købe en 4G router til sim kort. Evt en brugt, og sælge den videre bagefter.

Men ellers har CallMe Mobilt Bredbånd UDEN binding. Så vidt jeg husker har de dog 1 måneds opsigelse:


De sælger disse 4G routere:


Og hvis I kan nøjes med 14 dage. Jeg ved ikke hvor lang Danmark når i VM. Står der dette i deres betingelser:

Fortrydelsesret ved fjernsalg (www.callme.dk og
kupontilmelding)
7.1 Fortryder kunden sit køb senest 14
(fjorten) dage efter modtagelse, giver
Call me returret. Fortrydelsesretten
gælder kun såfremt hardware udstyret
returneres inden 14 dage fra kundens
tilkendegivelse af ønske om fortrydelse.
Såfremt varen er taget i brug, hæfter
kunden for forbruget samt eventuel
værdiforringelse af varen jf. §8, stk. 1
nr. 9 plus standardform .......


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 04-Juni-2018 kl. 12:27
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 13:45
køb abonnement fra 3.. så snart du har fået det og aktiveret det, så går du hjem og opsiger det, så har du 1 måned.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 14:24
Køb denne router.


Sælg den når du ikke har brug for den mere. De små modems dækker dårligt med wifi. Og så skal de lade hele tiden.

Hvis du vil bruge din egen router slukker du bare for wifi i routeren og sætter din egen på via Ethernet.

Jeg har brugt oister i mit sommerhus. Det kørte uden problemer med godt download.

Nu har jeg Telmore. Det kører også fint.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 15:46
Hvor i verdenen?

Har en e
4g ruter liggende i kælderen, den kunne du da evt låne eller løbe til en fornuftig penge. 
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 15:58
Oister har også data som tank-op. Dvs du ikke skal tænke på abonnement eller om du har brugt din datakvote inden Danmark kommer i finalen. Det koster 69 kr. for en pakke med sim + 50 GB i en uge. Det koster så 79 kr. hos Oister for ekstra 50 GB (ugebasis)Confused - men man kan jo også købe flere pakkerBig smile
Men bemærk, at det kun er 3G, så dækningen kan spille ind i forhold til streame VM...


miri
Til top
Henning100 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2018
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henning100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 21:22
6270 Tønder
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 22:10
Man bør jo undersøge hvor stærkt et sgnal man kan få.

Der kan være stor forskel med de forskellige selskaber.

Her hvor jeg bor er 3 f.eks svag, hvorimod TDC giver en hurtig forbindelse, så jeg ville aldrig vælge 3.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 22:31
Hej.

Jeg ved ikke hver langt der er mellem boligerne og om du ved hvor udbydernes master står?
I dette link kan du se masternes placering og de frekvenser de forskellige udbydere bruger, hvis du indtaster husets adresse, 'Mobiltelefoni', 'LTE' og krydser af for Eksisterende positioner:


Hilsen Carsten.

Til top
Naffe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-April-2010
Sted: Greve, DK
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naffe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2018 kl. 23:03
Hej,

Der er også det helt nemme opslag med adressen på https://tjekditnet.dk/

Med venlig hilsen
Benny
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 07:42
Har netop haft samme problem. Jeg endte med at købe et Oister kort med fri data og uden binding og købte et brugt modem med wifi og ekstra lan porte, hvor jeg så har delt til alt.
Bortset fra at Oister har elendig dækning her hvor jeg bor nu, så har det virket ok. Har streamet tv hver dag og haft det net jeg skulle bruge, så det har bestemt været pengene værd og modemmet kan jeg sagtens sælge videre.

Men gud hvor er jeg også glad for, at jeg nu har fået mit fiber i stedet for :D
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu