recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til bud på iPad Pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til bud på iPad Pro

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til bud på iPad Pro
    Sendt: 04-Juni-2018 kl. 23:21
Hej,

Jeg er blevet tilbudt at købe en iPad Pro 12,9" 128 GB (1. gen) med Apple Pencil. Fra juni 2016 med kvittering. Standen ser rigtig ud ud fra de billeder jeg har set.

Hvad skal man give af bud på sådan en?

Det er min kammerat der sælger, hvis prisen er OK. 

Dog kender jeg ikke prisniveauet på dem, og synes det er svært at gennemskue ud fra Den Blå Avis.
          
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 07:00
Lidt groft kan man vel sige at 95% af de priser du finder på DBA er for høje, for ellers ville varen jo have været solgt allerede.
Se hellere på hvad den er værd for dig - hvis du ikke kan få den til dén pris, ja så har du jo ikke nok brug for den.
Men ellers - jeg har selv haft én siden de kom frem og kan slet ikke forstå at alle ikke har en 12” Pro ;-)
Såvidt jeg husker, købte jeg en til min datter i december 15 for kr. 5.500 + pen. Den bliver brugt dagligt i 4-5 timer, og er begyndt at blive lidt slappere i batteriet, så hvis jeg skulle købe en brugt 1.gen m. pen, ville jeg betale max. omkring kr. 3.000, lidt mere hvis den er med SIM

Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 09:54
Hej renep,
Tak for svar. 

Men vil det være dumt at smide penge efter en 1. gen og måske bruge lidt mere på en 2. gen nu hvor de måske snart falder lidt i pris, hvis ny iPad kommer i år :)
          
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 11:00
Der kommer altid noget nyt. Hvis 1. gen opfylder dit behov, så er den nok billigere at få fat på end en 2. gen. Men du skal nok gøre op med dig selv om det er 12.9" eller 10.5" du vil have. De føles ret forskelligt i hånden/hænderne.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 16:25
Hej Torben,

Den skal primært hænge i køkkenet som mini TV og opskriftsværk. Men ellers blot alm. surf osv. Det tænker jeg stadig en 1. gen kan klare med OK hastighed, eller er jeg helt ved siden af?
          
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Hej Torben,

Den skal primært hænge i køkkenet som mini TV og opskriftsværk. Men ellers blot alm. surf osv. Det tænker jeg stadig en 1. gen kan klare med OK hastighed, eller er jeg helt ved siden af?
Ingen problem i det. Har selv en.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 17:28
Ja, det kan den sagtens. Men det kan en alm. iPad nu altså også. Også en ældre Air 2.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 17:59
Gen. 1. kører meget fint, og pennen er også god til notater mv. Jeg bruger MS One Note, og så er det altså fedt at kunne skrive lange tekster på PC’en og så lave tegninger med pennen på IPad med fuld sync imellem dem.
12.9 er en del tungere end de mindre, men jeg synes det er skærmstørrelsen værd.
Mht film mister du hdr på 1. gen ift 2’eren, men så er vi ude i detaljer - og du sparer en hel del.
Jeg læser mange magasiner på Readly, og det er altså noget federe med near-real-size på 12.9 i modsætning til de mere gnidrede mindre modeller.


Redigeret af renep - 05-Juni-2018 kl. 18:00
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 18:05
renep: Okay det lyder jo lovende så :) ville bare være ked af at "købe bagud" hvis 2. gen var MEGET bedre end 1. gen. Og måske falder de i pris nu hvor de nye iPads kommer i 2018.

Torben: Ja en Air 2 kører også fint synes jeg, men det er pga. skærmstørrelsen at vi gerne vil have en 12,9" - det ser jo rigtig blæret ud og størrelsen er fin til surf.

Hvornår ville en 1. gen begynde at falde lidt bagud ift. en 2. gen? Hvad er forskellen og hvad skal man lave på en 1. gen Pro for at den bliver presset?
          
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 11:45
Der er mere RAM i 2. gen, så den skal ikke refreshe eksempelvis hjemmesider så ofte når du genåbner Safari. Det kan godt være lidt belastende, at den genindlæser hjemmesider på 1. gen når den løber tør for hukommelse.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
RasmusW Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2010
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RasmusW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2018 kl. 11:21
1. generation iPad Pro 12.9 har 4 Gb ram ligesom 2. generation.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu