recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4k materiale på kodi apple tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4k materiale på kodi apple tv

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jakepe88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Februar-2015
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakepe88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4k materiale på kodi apple tv
    Sendt: 05-Juni-2018 kl. 14:14
hej 

jeg har følgende setups tv LG oled W7 + Apple tv 4k + Nvidia shield 

jeg har installeret Kodi 17.6 på både Apple tv og Nvidia shield og de fungere begge to perfekt 
bortset fra når jeg afspiller 4K materiale, på Nvidia er farverne super flotte men på apple Tv er billedet meget kedeligt der er næsten ingen farver på ? - 1080 er på begge to upåklagelige ..

Nogen der kan hjælpe ? har prøvet lidt forskellige indstillinger på apple tv men uden held ...



Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 19:50
mon ikke du skal komme med lidt mere information? "afspille 4K materiale på atv ser ud a.h.t." - giver ligesom ikke voldsomt meget at arbejde med. - hvad er det for apps du bruger til at afspille med, hvilket materiale? (det er jo ikke det samme materiale når du afspiller det i 1080)
Men "kedeligt" lyder som om det er HDR materiale, og hdr ikke er sat korrekt op i afspilleren.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2018 kl. 22:01
Hvordan er dine automatiske HDR og frekvensindstillinger på dit ATV?
Lyder meget som om det er der det fejler.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af jakepe88 jakepe88 skrev:

hej 

jeg har følgende setups tv LG oled W7 + Apple tv 4k + Nvidia shield 

jeg har installeret Kodi 17.6 på både Apple tv og Nvidia shield og de fungere begge to perfekt 
bortset fra når jeg afspiller 4K materiale, på Nvidia er farverne super flotte men på apple Tv er billedet meget kedeligt der er næsten ingen farver på ? - 1080 er på begge to upåklagelige ..

Nogen der kan hjælpe ? har prøvet lidt forskellige indstillinger på apple tv men uden held ...




Installer Infuse eller PLEX.

Kodi er vel ikke relevant når man har et apple tv eller shield? Tænker jeg umiddelbart når der findes væsentligt bedre alternativer
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 13:28
"væsentligt bedre alternativer" - hvorledes er plex "væsentligt bedre"? det er jo en fuldkommen subjektiv ting og kommer i høj grad an på hvilke kriterier der sammenlignes på tværs af applikationer. 

Som Nagash og jeg skriver, så er vi nødt til at vide en del mere - da mistanken snarere falder på indstillinger/opsætning og at materialet ikke "kun" er 4K, men også HDR, og det alene gør jo vi er nødt til at vide mere.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

"væsentligt bedre alternativer" - hvorledes er plex "væsentligt bedre"? det er jo en fuldkommen subjektiv ting og kommer i høj grad an på hvilke kriterier der sammenlignes på tværs af applikationer. 

Som Nagash og jeg skriver, så er vi nødt til at vide en del mere - da mistanken snarere falder på indstillinger/opsætning og at materialet ikke "kun" er 4K, men også HDR, og det alene gør jo vi er nødt til at vide mere.

Helt enig..
alt er relativt når vi ikke har flere informationer end vi har.. :)

Men hvis det bare kommer til alm understøttelser, så er der en bedre understøttelse via infuse og plex.


Gad vide hvordan han har fået kodi rullet ind i Appletv


Redigeret af skandshus - 06-Juni-2018 kl. 13:48
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 14:50
tja mon ikke han har fulgt en video fra youtube? - er nok mit umiddelbare bud. Det er helt op til ham om han vil lave små finurligheder, men når han ikke giver mere info (og det kan der jo måske være en grund til) så kan vi ikke rigtigt hjælpe ham.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

.... Gad vide hvordan han har fået kodi rullet ind i Appletv
Der har været arbejdet med det et stykke tid.... https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=254201

Edit: Er HEVC slået til?


Redigeret af miri - 06-Juni-2018 kl. 15:26
miri
Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér truntemus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 15:28
jeg bruger MrMc app den bygger på Kodi 17.6 og virker perfekt til 4K indhold på ATV4K, oplever ingen problemer med den 
Til top
jakepe88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Februar-2015
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakepe88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvordan er dine automatiske HDR og frekvensindstillinger på dit ATV?
Lyder meget som om det er der det fejler.

Hej 

først engang det er korrekt at det er HDR materiale, er ikke helt på den rene med hvad forskellen er på 4K og HDR .-) 

Jeg har prøvet lidt forskellige indstillinger på ATV, formatet har været 4K Dolby- vision, 4K HDR og 4K SDR men det gør ingen forskel på billedkvaliteten ? 


Til top
jakepe88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Februar-2015
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakepe88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

.... Gad vide hvordan han har fået kodi rullet ind i Appletv
Der har været arbejdet med det et stykke tid.... https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=254201

Edit: Er HEVC slået til?

Ja HECV er slået til og det samme er Hardwareacceleration VTBDecoder og AVFoundation ?
Til top
jakepe88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Februar-2015
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakepe88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

"væsentligt bedre alternativer" - hvorledes er plex "væsentligt bedre"? det er jo en fuldkommen subjektiv ting og kommer i høj grad an på hvilke kriterier der sammenlignes på tværs af applikationer. 

Som Nagash og jeg skriver, så er vi nødt til at vide en del mere - da mistanken snarere falder på indstillinger/opsætning og at materialet ikke "kun" er 4K, men også HDR, og det alene gør jo vi er nødt til at vide mere.

Helt enig..
alt er relativt når vi ikke har flere informationer end vi har.. :)

Men hvis det bare kommer til alm understøttelser, så er der en bedre understøttelse via infuse og plex.


Gad vide hvordan han har fået kodi rullet ind i Appletv
Jeg har tegnet et abbo på denne side - virker et år af gangen ...


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu