recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4k materiale på kodi apple tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4k materiale på kodi apple tv

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér truntemus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 17:19
kører du Apple tv direkte til TV eller igennem en receiver, og har du evt prøvet og koble ATV på den indgang som din nvidia shield kører med. Her da kørte det set fra første færd af. Så undrer mig du har så store problemer med det. Sikre dig at den HDMI port du kører på og HDMI kabel understøtter 4K, jeg havde et dårligt HDMI kabel som gav elendige farver med HDR og 4K i starten.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af jakepe88 jakepe88 skrev:

Jeg har tegnet et abbo på denne side - virker et år af gangen ...https://appdb.org/pro.php
Kodi koster ikke noget, og jeg ville ikke turde anvende apps fra det site. Når der på sitet står, at sitet ikke kan anklages for pirateri, fordi der ikke hostes materiale, så ved jeg, at der er stor grund til bekymring. Når du installerer Kodi fra sådan et site, så ved du ikke om der er tale en "ægte" og opdateret version af Kodi (og måske derfor er den egentlige årsag til dine problemer), men hvad værre er - du ved ikke om der er tilføjet malware. Hvis du vil installere Kodi på Apple TV, så anvend vejledningen på kodi.tv

Redigeret af miri - 06-Juni-2018 kl. 18:58
miri
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 20:03
Som miri siger. - spildte penge. men selvfølgelig hvis man har sideloaded kodi, så gør man det jo fordi man også vil have adgang til visse plugins. Og det er nok derfra HDR materialet kommer. 

Jeg vil foretrække du sletter denne tråd - det er vist en ret klar overtrædelse af forummets reglement.
Til top
jakepe88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Februar-2015
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakepe88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Som miri siger. - spildte penge. men selvfølgelig hvis man har sideloaded kodi, så gør man det jo fordi man også vil have adgang til visse plugins. Og det er nok derfra HDR materialet kommer. 

Jeg vil foretrække du sletter denne tråd - det er vist en ret klar overtrædelse af forummets reglement.

tyv tror hver mand stjæler ? - hvordan sletter jeg en tråd ?? 


Redigeret af jakepe88 - 06-Juni-2018 kl. 20:11
Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér truntemus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 20:29
hvorfor bruger du ikke bare appstore og henter MrMc appen den bygger på Kodi 17.6 og han har været med til at portere Kodi til ATV4. Det vil da være det nemmeste fremfor og skulle igennem alt muligt andet. Og der er også plug-ins tilgængeligt i den version
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2018 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af jakepe88 jakepe88 skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Som miri siger. - spildte penge. men selvfølgelig hvis man har sideloaded kodi, så gør man det jo fordi man også vil have adgang til visse plugins. Og det er nok derfra HDR materialet kommer. 

Jeg vil foretrække du sletter denne tråd - det er vist en ret klar overtrædelse af forummets reglement.

tyv tror hver mand stjæler ? - hvordan sletter jeg en tråd ?? 

Nej du - sådan nogle ting laver jeg ikke, men du kan jo starte med at læse reglerne her.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 00:48
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Som miri siger. - spildte penge. men selvfølgelig hvis man har sideloaded kodi, så gør man det jo fordi man også vil have adgang til visse plugins. Og det er nok derfra HDR materialet kommer. 

Jeg vil foretrække du sletter denne tråd - det er vist en ret klar overtrædelse af forummets reglement.

Nu er du vist lige hurtig nok til at drage konklusioner. Du aner da ikke hvorfor han vælger at bruge Kodi fremfor MrMC/Infuse. Jeg kunne komme på mange andre grunde end pirat plugins og efter jeg fandt denne tråd overvejer jeg ret kraftit at sideloade Kodi på min ATV 4K. Der findes et hav af fuldt lovlige og meget brugbare plugins til Kodi for ikke at nævne mange flotte skins. Synes sgu ærlig talt MrMC og Infuse har et kedeligt standard skin og ingen mulighed for at skifte.

Klap lige hesten, ikke. Lad vær med at tro på overskrifterne her på siden. Kodi er ikke lig med pirateri. Det må snart være sevet ind for dælen.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 07:29
Jeg er helt enig med Nagash i, at der kan være mange gode grunde til at installere Kodi på ATV 4K - grunde som ingen måde lugter af pirateri. Men det er nu heller ikke det som claus_jac skriver... Og jeg er nok enig med claus_jac i hans formodning om, at når der afprøves afspilning af 4K HDR fra en Kodi version hentet på et sted, der gør ekstra meget ud af at fortælle, at de ikke kan anklages for pirateri, så virker det som om, at jakepe88 er gået mere efter lugten af pirat-apps end efter duften af Kodi...

Redigeret af miri - 07-Juni-2018 kl. 07:33
miri
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 09:30
Jeg vil klart anbefale at investere de 59,- i MrMC. Udviklerne til det har tidligere arbejdet for Kodi, og bl.a. med Koying som lavede SPMC til Android er nu kommet derover også. Der sker rigtig meget på MrMC for tiden, og der er bl.a. et nyt lækkert skin Ariana, der virkeligt er godt. Desuden kan du koble op til Plex og stadig bruge Ariana eller andet skin, eller direkte køre Plex For Kodi på MrMC hvis man vil have det direkte Plex skin men engine fra MrMC.

Derudover er der i testflight (beta) kommet Philips Hue lysstyring og meget andet der fungerer rigtig godt.

Ved Infuse skal man have abonnement eller købe igen, når en ny udgave kommer, så vidt jeg har forstået.

Det skal ikke være en ren salgstale for MrMC, men blot mine personlige erfaringer, da det kører rigtig godt og udvikler sig meget hele tiden.
Til top
jakepe88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Februar-2015
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakepe88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Jeg er helt enig med Nagash i, at der kan være mange gode grunde til at installere Kodi på ATV 4K - grunde som ingen måde lugter af pirateri. Men det er nu heller ikke det som claus_jac skriver... Og jeg er nok enig med claus_jac i hans formodning om, at når der afprøves afspilning af 4K HDR fra en Kodi version hentet på et sted, der gør ekstra meget ud af at fortælle, at de ikke kan anklages for pirateri, så virker det som om, at jakepe88 er gået mere efter lugten af pirat-apps end efter duften af Kodi...

Det kunne ikke være mere forkert det du antyder her ! Clap grunden til at jeg har valgt at købe et abb. hos appdb.org er jeg ikke orker at bruge Xcode/sideloade og forny seancen en gang om ugen som jeg har læst man skal. Lidt søgning på nettet viser at der er et hav af sider der tilbyder denne service og det har absolut intet med pirateri at gøre ! - det er jo stort set det samme som at jailbreake sin Iphone, det er jo heller ikke ulovligt. 

Grunden til at jeg ønsker at bruge kodi er mange ...

blandt andet at der findes et hav af "lovlige plugins" Viaplay/Netflix/DR/Cmore/ARD/ZDF/ i flere af dem kan man lægge film/serie ind i sit bibliotek i Kodi og så slipper man for at skifte apps hele tiden ..

Live tv kører perfekt i Kodi med HDhomerun !

der er så mange customize muligheder på skin og program plugins - som IKKE er muligt i MRMC

med hensyn til HDR materialet kan jeg berolige Hr. claus_jac med at det er mit eget materiale som ligger på min NAS ! 

men jeg syntes desværre at denne tråd udvikler sig til noget helt andet ind det jeg oprindelig spurgte om - så hvis der er en venlig sjæl som kan fortælle hvordan jeg sletter tråden så vil jeg være meget taknemmelig ..



Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2018 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af jakepe88 jakepe88 skrev:

Grunden til at jeg ønsker at bruge kodi er mange ...
blandt andet at der findes et hav af "lovlige plugins" ....
Jeg overgiver mig Embarrassed - det er alle gode grunde til, at Kodi også er min favorit, når det gælder mediecentre.

Prøv at følge vejledningen på kodi.tv for installation, og se om det giver samme fejl? ... og ellers kan du nok få bedre svar der fra andre kodi brugere med ATV 4K.


Redigeret af miri - 07-Juni-2018 kl. 19:32
miri
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2018 kl. 17:27
Kunne da være pænt af claus_jac, hvis der faldt en undskyldning og måske en anden gang lade være med at dømme folk på forhånd ;)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu