recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken browser bør man bruge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken browser bør man bruge?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2018 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Safari er også mit foretrukne ... dog understøtter den ikke flere primære tjenester Confused her er man nødt til at have Feks. Crome som sekundant ... eksempel: Waoo.Tv - fungere ikke med Safari Ouch 

Bond Cool


Firefox kan også spille Waoo tv. 
Men ærgerligt, at Safari ikke kan klare det hele. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2018 kl. 20:28
Jeg bruger Safari + AdBlock på Macbook Pro, Ipad Pro og iPhone.

Jeg ser ingen grund til at installere ekstra software og dele mine data med endnu flere former end jeg allerede gør. Specielt fordi jeg endnu ikke er stødt på begrænsinger med Safari til mit brug.
Men jeg er ikke power-user.

Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2018 kl. 23:22
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 07:41
På iOS enheder bruger jeg safari, ikke mindst fordi jeg ikke gider at installere flere ting på mine enheder en højst nødvendigt.

På pc bruger jeg Firefox. Mest af historiske årsager, fra hvor IE for alvor var umulig og fordi jeg kan finde ud af at gemme brugerdata et “kendt sted” som gør det let at skifte computer (se http://moppe.dk/fftbbu.html ).
Chrome bliver jeg aldrig venner med, jeg stoler ikke på google over en dørtærskel og er træt af deres “nu skal vi optimere alt til dig ud fra din historik” væremåde. Derfor er jeg stort set heller aldrig logget ind på google i min browser.


Klaus (jeps, ham med sølvpapirshatten)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 07:52
Det her er årsagen til at jeg skiftede fra ad... plus til ublock origin https://www.theverge.com/2016/9/13/12890050/adblock-plus-now-sells-ads

Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Chrome bliver jeg aldrig venner med, jeg stoler ikke på google over en dørtærskel og er træt af deres “nu skal vi optimere alt til dig ud fra din historik” væremåde. Derfor er jeg stort set heller aldrig logget ind på google i min browser.


Klaus (jeps, ham med sølvpapirshatten)

Det er SÅ rigtigt det der. Jeg synes virkelig også Google er blevet lidt noget uigennemskueligt rod. Hvorfor skal de have det der "My Activity" hvor de logger alt aktivitet på tværs af alle Google relateret apps og websites, hvis man er logget ind? Det synes jeg sgu er lidt træls, så kan sagtens følge dig!

Personligt bruger jeg også Safari på min Mac, men som der også er andre der har nævnt, så er det lidt trist at Safari på MacBook ikke virker til at bruge WebTV osv. Her fejler den desværre lidt. Men så må jeg bruge enten Chrome eller Firefox til det formål.
          
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 13:34
Ikke for at stjæle denne tråd, men har lige et spørgsmål vedr. browser, som nogen måske kan svare mig på?

Jeg slettede netop Google Chrome fra min MacBook Pro. Jeg brugte et program der hedder App Cleaner, da jeg har ladet mig fortælle, at man derved sletter alle filerne tilhørende Chrome. Bagefter tømte jeg papirkurven og genstartede maskinen.

Et par dage efter tænkte jeg så, at jeg kunne lige prøve at give Chrome en chance igen. Hentede installationsfilen og trak programmet over i mappen "Programmer". Jeg åbnede programmet og så til min overraskelse, at Chrome var fuldstændig som da jeg slettede det med App Cleaner. Mine bogmærker var der stadig fx og indstillingerne var der også. Er det normalt at man ikke kan slette browseren helt, sådan man kan installere den igen fra scratch?
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Ikke for at stjæle denne tråd, men har lige et spørgsmål vedr. browser, som nogen måske kan svare mig på?

Jeg slettede netop Google Chrome fra min MacBook Pro. Jeg brugte et program der hedder App Cleaner, da jeg har ladet mig fortælle, at man derved sletter alle filerne tilhørende Chrome. Bagefter tømte jeg papirkurven og genstartede maskinen.

Et par dage efter tænkte jeg så, at jeg kunne lige prøve at give Chrome en chance igen. Hentede installationsfilen og trak programmet over i mappen "Programmer". Jeg åbnede programmet og så til min overraskelse, at Chrome var fuldstændig som da jeg slettede det med App Cleaner. Mine bogmærker var der stadig fx og indstillingerne var der også. Er det normalt at man ikke kan slette browseren helt, sådan man kan installere den igen fra scratch?


Loggede du ind med din Google konto? De gemmer dine bogmærker og indstillinger.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 15:52
Nej, jeg er som sådan ikke logget ind med min Google-konto, kun når jeg er på Gmail, men der logger jeg altid ud igen.

Og den havde mine bogmærker gemt allerførste gang jeg åbnede programmet igen efter jeg installerede Chrome igen, så noget tyder på, at AppCleaner ikke renser hele computeren for filer alligevel, eller?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 16:37
Den eneste browser der ikke sutter røv er Firefox.
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Den eneste browser der ikke sutter røv er Firefox.


Enig Clap

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Alinity Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 279
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Den eneste browser der ikke sutter røv er Firefox.

Kunne godt være jeg skulle prøve Firefox igen. Godt nok længe siden jeg har brugt den. Alle min kammerater der er dataloger eller programmøre siger dog altid "brug Chrome" men nævner altid at Firefox er blevet god også.

Hvad er det der får dig til at bruge Firefox over alt andet?

Og kan man få reklame blocker til den også?


Redigeret af Alinity - 09-Juni-2018 kl. 17:18
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu