recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dolby atmos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dolby atmos

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Christian Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2018
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dolby atmos
    Sendt: 09-Juni-2018 kl. 15:00
Nogle gode erfaringer med dolby atmos surround sæt?😊

Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 16:17
Dolby Atmos er godt. Bedre rum fornemmelse med højt til loftet.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Christian Christian skrev:

Nogle gode erfaringer med dolby atmos surround sæt?😊

jeg kører med Dali. Og har deres loft højtalere der sidder i siderne under loftet. Lyder lige så fedt som hvis det var sat i loftet
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Christian Christian skrev:

Nogle gode erfaringer med dolby atmos surround sæt?😊

jeg kører med Dali. Og har deres loft højtalere der sidder i siderne under loftet. Lyder lige så fedt som hvis det var sat i loftet


Hvordan ser dit setup ud?

Jeg har netop selv tilføjet et sæt Dali Alteco-højtalere til mit Mentor 5.1-setup og det gav virkelig noget!
Som test satte jeg Star Trek Beyond og Mad Max: Fury Road på og nu har jeg travlt med at finde en måde at få de sidste højtalere på så jeg kan lave 5.1.4!

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Wish Wish skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Christian Christian skrev:

Nogle gode erfaringer med dolby atmos surround sæt?😊

jeg kører med Dali. Og har deres loft højtalere der sidder i siderne under loftet. Lyder lige så fedt som hvis det var sat i loftet


Hvordan ser dit setup ud?

Jeg har netop selv tilføjet et sæt Dali Alteco-højtalere til mit Mentor 5.1-setup og det gav virkelig noget!
Som test satte jeg Star Trek Beyond og Mad Max: Fury Road på og nu har jeg travlt med at finde en måde at få de sidste højtalere på så jeg kan lave 5.1.4!

kører med zensor serien som 5.1og så alteco som top front. Da vores stue ikke kan rumme 5.1.4 så vores surround sidder så bredt som muligt på bagvæggen, og pga. Vindue så kommer alteco'erne så langt fra surround, så de skal køres som top front
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 17:49
Lækkert, havde selv Zensor serien for nogle år tilbage og var rigtig glad for dem.

Jeg har også mine sat som top front og jeg syntes at effekten er ret overbevisende.

Desværre kan min Denon X3400 ikke klare 5.1.4, så den må skiftes til noget større.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Wish Wish skrev:

Lækkert, havde selv Zensor serien for nogle år tilbage og var rigtig glad for dem.

Jeg har også mine sat som top front og jeg syntes at effekten er ret overbevisende.

Desværre kan min Denon X3400 ikke klare 5.1.4, så den må skiftes til noget større.
ja vi har også kun en x1400. Rigeligt kræfter. Vi var til lytte test i hi-fi klubben. Og syntes ikke det var pengene værd for vores hørelse de dyrere modeller. Skal bare have skiftet vores Jamo sub ud på et tidspunkt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu