recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra TV til anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra TV til anlæg

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
AndreasTh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2018
Sted: Tåstrup
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndreasTh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd fra TV til anlæg
    Sendt: 09-Juni-2018 kl. 18:54
Jeg har købt nyt TV og i den forbindelse er jeg selvfølgelig rendt ind i problemer med at få lyden til mit anlæg. Mit gamle TV havde udgang til jack stik og så havde jeg bare et phono kabel i den anden ende til anlæg. Mit nye TV har ikke udgang til jack stik Jeg har forsøgt mig med et kabel med phono udgange i begge ender men ingen held...nogen gode ideer? Kan det være indstillinger på TV'et? Det er et LG...

Har forsøgt mig med at indsætte et billede af udgangene på TV'et men den skriver bare man skal angive en web-adresse for billedet??
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 19:03
Hvor gammelt er dit anlæg? For har du ikke HDMI?
Til top
AndreasTh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2018
Sted: Tåstrup
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndreasTh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 19:04
Det er 20 år gammelt Unhappy
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af AndreasTh AndreasTh skrev:

Det er 20 år gammelt Unhappy
der findes forskellige konverter. Men hvad er det du skal. Er det stereo eller?
Til top
AndreasTh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2018
Sted: Tåstrup
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndreasTh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 19:11
Det er bare et ganske almindeligt anlæg med 2 højtalere. Jeg vil bare gerne have lidt bedre lyd end tv'et kan klare.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af AndreasTh AndreasTh skrev:

Det er bare et ganske almindeligt anlæg med 2 højtalere. Jeg vil bare gerne have lidt bedre lyd end tv'et kan klare.
så en konverter, eller en receiver med hdmi
Til top
AndreasTh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2018
Sted: Tåstrup
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndreasTh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 19:39
Så et HDMI kabel fra tv til reciever og så jackstik videre til anlæg?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af AndreasTh AndreasTh skrev:

Det er bare et ganske almindeligt anlæg med 2 højtalere. Jeg vil bare gerne have lidt bedre lyd end tv'et kan klare.
så en konverter, eller en receiver med hdmi
nej i stedet for anlægget. Men hvad er det du har?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af AndreasTh AndreasTh skrev:

nogen gode ideer? Kan det være indstillinger på TV'et? Det er et LG...



Hmmm, LG har vel lavet en million-milliard forskellige tv gennem tiden, prøv at vær lidt mere specifik, min glaskugle er til service hos teknologisk institut, så jeg kan simpelthen ikke se, hvad udstyr du har.

Så kom med fabrikant og varenummer på både tv og forstærker, så er det langt lettere at hjælpe dig.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 22:45
er der ikke en optisk port til lyd i tv’et? Så kan du sætte en DAC på så du får analog lyd til forstærken måske? 
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 22:47
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 07:23
Nemlig. En lille dac og et optisk/koaksial kabel der passer til den optiske udgang på fjernsynet.

Der er flere muligheder for små dacs og de koster typisk nogen få hundrede kroner.
 
Det der med hdmi er til streamer, surround sound receiver osv. og er ikke en mulighed for old school stereo uden konverter af en slags.

Tillykke med dit nye fjernsyn, det skal nok blive godt.


Redigeret af Jespus - 10-Juni-2018 kl. 07:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu