recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan fungerer en effekt forstærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan fungerer en effekt forstærker?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg forstår ikke joken

Pointen er,at Cambridge nævnes - og netop ikke forhandles af Klubben. . 


Ja, det er korrekt, men det er også en meget ny udvikling I sammenhængen er det jo klart at der kun blev nævnt traditionelle HFK-mærker, og heraf min kommentar om, at der rent faktisk findes hi-fi som ikke handles i HFK

Redigeret af Naiera - 11-Juni-2018 kl. 13:02
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Med mindre, du føler, du ikke kan undvære din vintage-forstærker, vil du nok være bedre tjent med at købe en ny integreret forstærker, evt. en surround receiver, da du så har muligheden for at udvide til surround, og den har alle digitale tilslutninger...

Hvis manden er vant til god lyd fra et stereo setup er det godt nok synd at smide ham på en receiver med skod lyd.

Ville hellere foreslå en forforstærker hvis der alligevel er tale om at koble effekt til
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 15:54
  

Redigeret af Nille44 - 11-Juni-2018 kl. 15:59
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Buchho Buchho skrev:

Jeg har for nyligt købt en gammel vintage forstærker, der ikke er kraftig nok til mine højtalere derfor skal jeg have fat i en effekt forstærker.

Ren nysgerrighed:
Hvilken forstærker og hvilke højttalere?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2018 kl. 03:17

[/QUOTE]
Hvis manden er vant til god lyd fra et stereo setup er det godt nok synd at smide ham på en receiver med skod lyd.

Ville hellere foreslå en forforstærker hvis der alligevel er tale om at koble effekt til
[/QUOTE]

Nu lader det jo ikke til manden er vant til noget, da det er nyt for ham, desuden behøver en receiver ikke have skodlyd.
De findes i mange prisklasser, og med den måde, de fleste lytter til musik på i dag, kan det sagtens være det rigtige valg for mange, da man ofte får rigtig meget for pengene.
Sony STR-DN1080 har f.eks. flere gange været nede i en pris fra 3.000 - 3.500 kr., hvilket gør den til et rigtigt godt køb, og den leverer lyd i stereo, der svarer godt til stereo-forstærkere i samme prisklasse, blot har den mange andre muligheder og tilslutninger.

Hvis valget ender med en integreret- eller en surroundforstærker (receiver), er det jo langt fra sikkert, en effektforstærker behøver være en del af anlægget.
Hvis man går over i separate enheder, som du foreslår, er man nok som regel typen, der virkelig går op i det, og bruger tid på at sidde og lytte til musikken, som gerne ofrer noget mere end gennemsnittet samt har højttalere i den bedre ende.

Receivere i den lidt bedre klasse, kan jo også altid tilsluttes en "effektforstærker", hvis man ønsker mere power og styr på vanskelige højttalere.

Fordelen er, den er klar til surround samt har alle indgange og tilslutninger, de fleste har behov for. Ofte er der også tilslutning til netværk samt indbygget rumkorrektion, hvilket man som regel skal betale en del penge for, hvis man holder sig til ren stereo.

Uden flere oplysninger om ønsker, krav og budget samt eksisterende anlæg, er det svært at sige, hvad der er det rigtige, og separate enheder kan hurtigt betragtes som "overkill"...
 


Redigeret af Supergris - 13-Juni-2018 kl. 03:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu