recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af landskamp på lørdag (YouSee)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming af landskamp på lørdag (YouSee)

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Hvis du kun skal se Fodbold nogle få gange, vil jeg foreslå at sætte en PC med WiFi op i kælderen og forbinde den med et HDMI kabel til Projektoren.

Så vil du selv kunne vælge om de vil streame fra YouSee, TV2Play eller måske Tyske ZDF. Af streame fra ZDF vil dog kræve en DNS Service eller VPN. Disse kan sættes op enten i PC'en eller i jeres Router. Flere af disse DNS Services har gratis prøve perider. Spørgsmålet er at finde en god en og som tillader at streame fra Tyskland?

Hilsen Carsten.


Jeg har allerede en stationær dernede. Men med den kommer jeg ikke uden om problemet med YouSee's nedbrud. Og så er der tv2play som en skriver længere oppe. Men i begge tilfælde vil jeg foretrække bare at lade det afspille fra min chromecast :)

Det med at se den på en tysk kanal er jeg ikke så stor tilhænger af. Jeg vil gerne have danske kommentatorer ;)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 13:12
Hej.

Grunden til at jeg foreslog en PC er, at Chromecast har en hardkodet DNS. Den bruger Google DNS.
Men det betyder kun noget hvis du ønsker at modtager via en DNS Service fra udlandet.

Men ellers kan man sagtens se Fodbold fra ZDF og samtidigt høre lyden fra DR radio.
Det er jo kun en nødløsning hvis/når YouSee streaming svigter.

Hilsen Carsten.
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Grunden til at jeg foreslog en PC er, at Chromecast har en hardkodet DNS. Den bruger Google DNS.
Men det betyder kun noget hvis du ønsker at modtager via en DNS Service fra udlandet.

Men ellers kan man sagtens se Fodbold fra ZDF og samtidigt høre lyden fra DR radio.
Det er jo kun en nødløsning hvis/når YouSee streaming svigter.

Hilsen Carsten.

Ja okay, på den måde.

Vil bare være ærgelig over at jeg midt i kampen vil skulle skifte over til en nødløsning. 
Men umiddelbart lyder det til at jeg må have mig et tv2play abonnement med live tv.


Redigeret af JayQ - 11-Juni-2018 kl. 13:27
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 13:35
Med tror at løsningen denne weekend bliver at jeg må bide i det sure æble, og så betale for en tv2play abonnement med live tv, så jeg er sikker på at jeg kan se kampen. 

Det er bare irriterende at skulle betale for den samme service 2 gange. For føler bestemt ikke at YouSee er en gratis fornøjelse at være en del af :)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 13:48
Hej.

Så vidt jeg husker er der to forskellige måder at købe TV2Play på.

Enten at købe Hele Pakken for 139 kr pr måned ( 99 kr med Reklamer ):


Eller 

En TV2 kanal med binding:

'Du har valgt 1 kanal
6 måneders binding: 234 kr. for hele perioden.'

Hilsen Carsten.





Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 14:27
Har du overvejet hvordan kvaliten vil være ,når du blæser det op på et stort lærred?
Ifølge kommentar i denne tråd ...
TV2 Play streamer kun i 720p med 25 billeder pr, sekund, hvilket er uegnet til sportsudsendelser. Det er ikke 129 kr. værd.”
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

Arh okay, så er jeg med. Ja, så er det en mulighed da tv2 er med i den lille pakke hos mig. Det er da bestemt en mulighed med at trække en langt antenne kabel igennem huset :)
Hvis midlertidigt kabeltræk kan accepteres skal du stadigvæk have en tunerboks.
Der kunne du evt. prøve Yousee boksen, uden binding:
Spørgsmål er om du skal give 30,- eller 99,- pr. måned??

Kan normalt afhentes i fysisk Yousee butik, det sparer tid og penge - så du kan nå det inden lørdag Wink
Mvh. JørgenT
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

Arh okay, så er jeg med. Ja, så er det en mulighed da tv2 er med i den lille pakke hos mig. Det er da bestemt en mulighed med at trække en langt antenne kabel igennem huset :)
Hvis midlertidigt kabeltræk kan accepteres skal du stadigvæk have en tunerboks.
Der kunne du evt. prøve Yousee boksen, uden binding:
Spørgsmål er om du skal give 30,- eller 99,- pr. måned??

Kan normalt afhentes i fysisk Yousee butik, det sparer tid og penge - så du kan nå det inden lørdag Wink

Jeg har bestemt ikke planer om at skulle have mere yousee ind i mit hjem. Hvis det skal være kablet tror jeg at jeg vil gå efter en almindelig tv tuner 👌 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

Jeg har bestemt ikke planer om at skulle have mere yousee ind i mit hjem. Hvis det skal være kablet tror jeg at jeg vil gå efter en almindelig tv tuner 👌 


Hej.

Hvis du ikke kan lide Yousee udstyr, kan du overveje en DVB-C tuner. Men hvis du skulle ønske en kombineret DVB-C og DVB-T tuner vil jeg foreslå dig at kigge på en DVB-C og DVB-T2 i stedet for, da Boxer skifter til DVB-T2 i april 2020. Det er om mindre end 2 år.

Hilsen Carsten.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

Jeg har allerede en stationær dernede. Men med den kommer jeg ikke uden om problemet med YouSee's nedbrud. Og så er der tv2play som en skriver længere oppe. Men i begge tilfælde vil jeg foretrække bare at lade det afspille fra min chromecast :)
Du skriver ikke noget om dit TV. Men en tanke som jeg ikke selv prøve, mine TV er for gamle  Smile

På nogle nyere TV der har PVR funktion indbygget, kan man via DLNA tilgå optagelser fra andre enheder på lokalnettet.
Ved ikke om optagelse først kan tilgåes efter optagelse er slut, eller om de kan ses under optagelse?
Måske det ville være muligt at afspille på PC under kampen?

Ellers et par DVB-C tunere:

Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

Jeg har bestemt ikke planer om at skulle have mere yousee ind i mit hjem. Hvis det skal være kablet tror jeg at jeg vil gå efter en almindelig tv tuner 👌 


1. Hvilket YouSee udstyr har du i dag?

2. Hvilke kanalpakker har du?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af frsch frsch skrev:

Hvis du modtager  ukrypteret kabel-tv så kan du overveje at investere i HDHomeRun netværkstuner og bruge det du system du bedst kan lide til front-end

Det vil du godt nok blive ked af, da HD Homerun lige nu ikke kan finde TV2 på YouSee. Vi er flere som har klaget til SiliconDust, men der sker ikke en skid.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu