recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af landskamp på lørdag (YouSee)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming af landskamp på lørdag (YouSee)

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af frsch frsch skrev:

Hvis du modtager  ukrypteret kabel-tv så kan du overveje at investere i HDHomeRun netværkstuner og bruge det du system du bedst kan lide til front-end

Det vil du godt nok blive ked af, da HD Homerun lige nu ikke kan finde TV2 på YouSee. Vi er flere som har klaget til SiliconDust, men der sker ikke en skid.
Jeg har to HDHomerun på en YouSee grundpakke og finder fint TV2 på de i alt seks tunere...
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Pinch Pinch skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af frsch frsch skrev:

Hvis du modtager  ukrypteret kabel-tv så kan du overveje at investere i HDHomeRun netværkstuner og bruge det du system du bedst kan lide til front-end

Det vil du godt nok blive ked af, da HD Homerun lige nu ikke kan finde TV2 på YouSee. Vi er flere som har klaget til SiliconDust, men der sker ikke en skid.
Jeg har to HDHomerun på en YouSee grundpakke og finder fint TV2 på de i alt seks tunere...


Jeg har HD Homerun EXPAND. Og det er et kendt problem
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 21:51
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Pinch Pinch skrev:


Prøv du at lave en ny scan :-)
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 22:04
Det gjorde jeg faktisk i sidste uge, fordi jeg (stadig) har problemer med at få EPG på en enkelt kanal og nej, der er stadig ingen problemer.

Nu har jeg sat et nyt scan igang...

Men måske det virker, fordi den er suppleret af en HDHomerun DUAL, som kanallisten muligvis kopieres fra.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 22:05
Vi er rigtigt mange der har problemet - Problemet er at HD Homerun scanner et random test net, men jeg kører en rescan lige nu, og der kommer TV2, så måske de har slukket deres Test net hos YouSee.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 22:16
I forhold til den fejl Silicondust har fundet, kan jeg godt se, det virker usandsynligt, at det fungerer for lige netop mig, men det gør det altså - også efter rescan.

Jeg har set TV 2 både før og efter YouSees seneste NKU og har ingen problemer haft. Men nu har du måske heller ikke? :)
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 22:26
Den var der nu, så jeg scanner ikke igen, men som du kan se på SiliconDust forum, så er det noget vi har kæmpet med siden februar.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Skyhigh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juni-2016
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyhigh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2018 kl. 08:52
Ellers så viser BBC1 kampen, og du kan bruge Chromecast med iPlayer, om end du skal bruge en DNS-service for at få adgang. Du får selvfølgelig ikke dansk kommentering, men BBCs streamingkvalitet er langt bedre end DR og TV2Plays og i 50p.

Bare en mulighed. God fornøjelse.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2018 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af Pinch Pinch skrev:

Jeg har to HDHomerun på en YouSee grundpakke og finder fint TV2 på de i alt seks tunere...

Som homerun er lige nu, handler det om tilfældigheder. Smile

Har du haft dem længe? Hvis man løbende holder øje med kanallisten, vil man se et mønster. Kanaler kommer og går / flytter plads / optræder flere gange. Førhen hvor jeg havde fuldpakken, var det endnu tydeligere, da der var mange flere kanaler.


Redigeret af bubbleboy - 12-Juni-2018 kl. 09:14
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2018 kl. 20:00
Det er faktisk muligt, at der også har været problemer med TV2 her, men da jeg altid har brugt MediaPortal som backend, så har jeg vitterligt ikke opdaget, der var et problem med HDHomerun softwaren - og da jeg alligevel lavede nyt kanalscan i sidste uge, så var problemet løst fra YouSees side (dvs. der ikke længere udsendes overlappende netværk).
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2018 kl. 20:02
Anyway! Trådstarter, webstream er alt for lav kvalitet til storskærm; investér i en HDHomerun.
De er ikke svære at installere - Hummelmose og jeg har i virkeligheden lige gjort alt, hvad der skal til, bare for at tjekke hinandens påstande i forhold til TV2 :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu