recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af landskamp på lørdag (YouSee)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming af landskamp på lørdag (YouSee)

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming af landskamp på lørdag (YouSee)
    Sendt: 10-Juni-2018 kl. 19:09
Jeg har planer om at se kampen på storskærm i min biograf på lørdag, og har derfor behov for at kunne streame kampen til min chromecast (Har ikke tv tuner til min projektor)

Da jeg har yousee, plejer jeg bare at bruge deres app når der skal ses live tv via chromecast. Men med deres historik på de seneste sport events er jeg lidt bange for at vi ender med at sidde i stuen. Og det er knap så fedt når man har inviteret drengene til storskærmskamp.

Jeg har overvejet at købe et tv2play abonnement med live streaming, men er der nogen der ved om det altid virker ved større sport events eller om det også rammes af fejl?

Er der andre alternativer jeg ikke kender til?


Håber at nogen har samme planer som kan komme med fif til hvordan min lørdag aften bliver en succes!

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 19:12
da jeg havde yousee oplevede jeg hele 3 gange at måtte droppe en fodbold kamp hvor vi var flere samlet, pga ustabil app.

Jeg oplevede urimeligt mange gange under Tour de france i sommerhuset og dengang tilkøbte jeg TV2 play, det fejlede aldrig og jeg bruger det stadig under Touren.
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 19:13
1-0 til tv2play :)
Til top
frsch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 21:09
Hvis du modtager  ukrypteret kabel-tv så kan du overveje at investere i HDHomeRun netværkstuner og bruge det du system du bedst kan lide til front-end
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 21:16
Hvad med en billig DVBC-tuner og x antal meter antennekabel? Det tror jeg du bliver gladest for i længden, når der skal ses 'fjernsyn' i biffen ;-)
 
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 23:56
hvordan ved jeg om mit tv signal er ukrypteret? 
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 23:58
biografen er I kælderen, så det er et større projekt at få trukket et antenne kabel derned. Men det kunne godt blive en mulighed på sigt. :) 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 07:20
Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

hvordan ved jeg om mit tv signal er ukrypteret? 
Hvis du ikke har et abonnementskort er de ukrypteret (Grund- Mellem- og Fuldpakke)
Med Bland selv eller ekstrakanaler kræves der abonnementskort.

Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

biografen er I kælderen, så det er et større projekt at få trukket et antenne kabel derned. Men det kunne godt blive en mulighed på sigt. :) 
Jeg ville trække et antennekabel igennem diverse døre i dagens anledning. Big smile
Mvh. JørgenT
Til top
frsch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

biografen er I kælderen, så det er et større projekt at få trukket et antenne kabel derned. Men det kunne godt blive en mulighed på sigt. :) 

Fidusen ved at have en netværksopkoblet tv-tuner er at du ikke behøver at trække et coaxkabel til tv. Hvis du har netværkskabler til rådighed i kælderen vil det være perfekt, har du ikke vil et ok WiFi signal være nok til at du kan se live tv på din fortrukne platform, Windows, Mac, AppleTv, Android TV eller chromecaste fra en mobil enhed.
Du vil også have mulighed for at optage tvudsendelser.

Fordelene er: 
1) Du er uafhængig af livestreaming.
2) Du får et billede i bedre kvalitet end ved streaming. 
3) Du får mulighed for at optage tvudsendelser.
4) Du kan se alle dine tvkanaler på din projektor (ikke direkte men via en anden enhed)
5) Du kan se alle dine tvkanaler på mobil, tablet, PC, AppleTV, AndroidTV og mange andre enheder.

Ulemperne er:
1) Koster lidt i investering (ca. 2000 kr.)
2) Kræver lidt opsætning.
3) Kan kun bruges når man er tilkoblet hjemmenetværket*

Det kan sætte op så man også kan bruge det når man er på farten, men det kræver lidt IT snilde og gode internetforbindelser. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 12:07
Hej.

Hvis du kun skal se Fodbold nogle få gange, vil jeg foreslå at sætte en PC med WiFi op i kælderen og forbinde den med et HDMI kabel til Projektoren.

Så vil du selv kunne vælge om de vil streame fra YouSee, TV2Play eller måske Tyske ZDF. Af streame fra ZDF vil dog kræve en DNS Service eller VPN. Disse kan sættes op enten i PC'en eller i jeres Router. Flere af disse DNS Services har gratis prøve perider. Spørgsmålet er at finde en god en og som tillader at streame fra Tyskland?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 11-Juni-2018 kl. 12:09
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

hvordan ved jeg om mit tv signal er ukrypteret? 
Hvis du ikke har et abonnementskort er de ukrypteret (Grund- Mellem- og Fuldpakke)
Med Bland selv eller ekstrakanaler kræves der abonnementskort.

Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

biografen er I kælderen, så det er et større projekt at få trukket et antenne kabel derned. Men det kunne godt blive en mulighed på sigt. :) 
Jeg ville trække et antennekabel igennem diverse døre i dagens anledning. Big smile

Arh okay, så er jeg med. Ja, så er det en mulighed da tv2 er med i den lille pakke hos mig. Det er da bestemt en mulighed med at trække en langt antenne kabel igennem huset :)
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af frsch frsch skrev:

Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

biografen er I kælderen, så det er et større projekt at få trukket et antenne kabel derned. Men det kunne godt blive en mulighed på sigt. :) 

Fidusen ved at have en netværksopkoblet tv-tuner er at du ikke behøver at trække et coaxkabel til tv. Hvis du har netværkskabler til rådighed i kælderen vil det være perfekt, har du ikke vil et ok WiFi signal være nok til at du kan se live tv på din fortrukne platform, Windows, Mac, AppleTv, Android TV eller chromecaste fra en mobil enhed.
Du vil også have mulighed for at optage tvudsendelser.

Fordelene er: 
1) Du er uafhængig af livestreaming.
2) Du får et billede i bedre kvalitet end ved streaming. 
3) Du får mulighed for at optage tvudsendelser.
4) Du kan se alle dine tvkanaler på din projektor (ikke direkte men via en anden enhed)
5) Du kan se alle dine tvkanaler på mobil, tablet, PC, AppleTV, AndroidTV og mange andre enheder.

Ulemperne er:
1) Koster lidt i investering (ca. 2000 kr.)
2) Kræver lidt opsætning.
3) Kan kun bruges når man er tilkoblet hjemmenetværket*

Det kan sætte op så man også kan bruge det når man er på farten, men det kræver lidt IT snilde og gode internetforbindelser. 

Jeg har nu været inde og kigge på den HDhomeRun, og det er også en mulighed. Det bliver dog ikke til denne kamp jeg får sat det op, men vil klart overveje at købe sådan en boks i fremtiden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu