recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos til baggrundsmuzak?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos til baggrundsmuzak?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos til baggrundsmuzak?
    Sendt: 11-Juni-2018 kl. 08:54
Vi har nu plastret kontoret til med Sonos enheder, men døjer med at finde noget fornuftigt at lytte til. Det skal bare være diskret baggrundsmusik der hverken støder eller ligefrem får folk til at hoppe op på bordet og danse Wink, dvs. gerne noget a'la DR P3, men UDEN tale. (Og nej, vi gider ikke laver vores egen playliste)

Vi har Spotify abb, men når vi endelig finder en acceptabel playliste, så går der ikke ret længe før vi også bliver træt af den, så der skal automatisk løbende ske en udskiftning af musikken, så vi ikke hører det samme igen og igen - ergo gætter jeg mere på at vi skal finde en radiokanal på TuneIn.

Men hvor finder man en med diskret baggrundsmusik uden det konstant bliver afbrudt af snak?

PS: Faldt bl.a. over dette i min søgning efter en brugbar kanal: "Der er ingen tvivl om, at den helt enkle og gnidningsfrie integration mellem Sonos og TuneIns 100.000 kanaler er et paradis for radiolytteren, der fremover kan koncentrere sig om at lytte frem for at lede efter kanaler." intet kunne være mere forkert Dead
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 11:32
kik efter radiokanaler fra 1FM

der er alt uden snak
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 14:04
Mange tak for forslaget. Første kanal hedder bare "1FM", men der svenske reklamer?
Næste kanal hed "1FM - Made to play hits", som rigtig nok lyder til at være fri for snak. Desværre er stilen lidt for ensformig til os. Embarrassed
Så er der "1FMKe" og "LA1FM COLOMBIA", men dem har jeg ikke prøvet endnu.

Ahh, mener du "1.FM" ? Så dukker der en HELT masse kanaler op med meget specifikke genrer.
Prøver nu deres Absolute TOP 40, og håber den lever op til vores ønsker Thumbs Up
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 15:59
sorry.  
Fik ikke det punktum med 

Men 1.fm har meget godt uden dumme værter der griner af sig selv 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 16:18
P7 mix?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
GreedyDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GreedyDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 17:55
Spotify har også en "Radio" sektion hvor den selv blander numre inden for en genre du vælger. Er det dét I allerede har prøvet på kontoret?
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1594
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 18:08
du skal søge efter Retro-Radio på Tune-In. Den kører dagen lang herhjemme. Ingen snak. Ingen reklamer. Findes også i en “Millenium”-udgave. 
Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2018 kl. 20:27
radio paradise.
reklame fri
go musik
ingen snak



Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2018 kl. 14:14
Har de ikke nogle genre-playlister på Spotify, som de skifter ud hver uge? Man kunne jo bare smide 2-3 af disse playlister efter hinanden og køre dem på repeat, så der er 50-100 sange den skal trawle igennem. Jeg bruger det i stor stil herhjemme, hvor jeg eks. vælger "chill", så der ikke er sang i og så smider jeg en kæmpe bunke af Apple Musics playlister efter hinanden og lader det køre af sig selv.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2018 kl. 14:21
Nu er musik smag jo meget forskellig men prøv Heartbeats Radio på Tune-in.
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2018 kl. 19:04
prøv retro radio. Det er genialt til baggrundsmusik. Vi bruger det i butikken. 
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu