recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv2 UHD på Stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv2 UHD på Stofa

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tv2 UHD på Stofa
    Sendt: 13-Juni-2018 kl. 19:52
hvad hedder TV2s VM uhd kanal hos Stofa?  Er det bare den som normalt hedder ‘ekstrakanalen’ skal man evt. søge den frem igen eller skifter den automatisk til uhd når der er kampe?
.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 12:24
Det er "ekstrakanalen", tjekkede i går, hvor de viste TV2 Sport i 720p.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 16:38
Pudsigt indtil kl. 16.36 var lyden ca. 1,5 sekund foran billedet, men så var der et lille “glitch” i billedet, og så var lyd og billede så godt som i sync.

Weird...
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 16:39
tjeck jeg har fundet den og de er skiftet til HLG HDR mode. Men men men lyden er flere sekunder ude af sync. Øv øv øv
.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 16:40
ja den er meget bedre nu. Så blev det alligevel jul :-) 

.
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 16:53
.
 



Redigeret af Thomas Jensen - 14-Juni-2018 kl. 16:58
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 17:05
Hvordan er farverne hos jer i uhd på exstrakanalen og skiftet over til fx TV2 eller på Das Erste?
Skarphed er ikke hos mig overvældende på nogen af kanalerne.
På uhd er farverne slet ikke mættede som på HD kanalerne.

Tilføjet: Jeg har fibernet

Kvaliteten her på VM kan slet ikke sammenlignes med skarpheden og farver som jeg tidligere har set, der fremstår ekstremt flotte.



Redigeret af bentpetersson - 14-Juni-2018 kl. 17:29
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
markus1967 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Januar-2011
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér markus1967 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 17:16
Jeg har samme problem. ingen skarphed og ingen farver. Jeg har kun et 4K tv og ikke HDR, ved ikke om det er derfor. Jeg ser det på Yousee boksen.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 17:57
jeg synes at billedet på min Viasat UHD kanal er væsentligt bedre mht.  farve og skarphed og det er ikke kun når de kører ‘demoer’ fra Red Bull men også ved fodbold og formel1.




.
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2018 kl. 17:30
Jeg prøvede lige at slå “fodbold tilstand” til på mit Sony, og det gav mere farve på grønsværen, men om det skulle være bedre, ved jeg nu ikke.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2018 kl. 20:30
Jeg synes at ‘Ultra HD-logoet’ er forsvundet fra Ekstrakanalen...

Edit: Nå, det kom tilbage igen.


Redigeret af Thomas Jensen - 15-Juni-2018 kl. 20:33
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2018 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Jeg synes at ‘Ultra HD-logoet’ er forsvundet fra Ekstrakanalen...

Edit: Nå, det kom tilbage igen.

De har vist nogle udfordringer med UHD signalet på aftenens kamp og har skiftet til HD signalet et par gange. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu