recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquiti UniFy købsliste
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquiti UniFy købsliste

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Det er også planen at udbygge med hvad du foreslår. 

Er det bedst jeg tager AC lite eller AC LR? Kun 100kr i forskel
Du får ingen gavn af at købe mere avancerede modeller end lite.
De andre er primært designet til at håndtere flere klienter (dvs. langt over 100) frem for højere hastighed.
Hvis du ikke kan placere dem mere centralt, end angivet på tegningen, ville jeg starte med de 2 og så se hvor meget signal og hastighed de giver. Hvis det så kniber i kontor og soveværelse, kan du sætte den tredje op.
Og der følger PoE strømforsyninger med lite modellerne, så du behøver ikke at købe andet.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 11:02
Tak for input, har hentet 2 stk. AC Lite.

Hvor vil i mene den optimale placering vil være i forhold til tegningen?
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Kejserjorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2007
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kejserjorn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Tak for input, har hentet 2 stk. AC Lite.

Hvor vil i mene den optimale placering vil være i forhold til tegningen?

Så de dækker mest muligt. Som de er på tegningen, er meget af dækningen udenfor. Træk dem ind mere centralt, så dækningen er inde i huset
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Tak for input, har hentet 2 stk. AC Lite.

Hvor vil i mene den optimale placering vil være i forhold til tegningen?
F.eks. på værelse 1, i hjørnet mod stuen og i kontoret i hjørnet mod stue/walk in.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 11:36
værelse 1&2 er no-go da der ikke er noget kanel eller tomrør. Derfor jeg prøver at sætte den i skuret der har væg lige op til vær 1 (375mm Celleblokke)
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 13:33
Synes det driller lidt.

Har været nødt til at lave en reset og installere AP på ny.

Spm. Nu har jeg omdøbt AP til hhv #1Stue og #2Carport og omdøbt SSID på begge AP til at hedde det samme hhv. 2.4Ghz og 5Ghz - er det korrekt?

Hvordan finder klienterne ud af hvilken AP de skal connecte til?

Eller skal jeg lave 2 SSID der hedder fx 2.4/5Ghz Carport og tilsvarende 2.4/5Ghz Stue?
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Synes det driller lidt.

Har været nødt til at lave en reset og installere AP på ny.

Spm. Nu har jeg omdøbt AP til hhv #1Stue og #2Carport og omdøbt SSID på begge AP til at hedde det samme hhv. 2.4Ghz og 5Ghz - er det korrekt?

Hvordan finder klienterne ud af hvilken AP de skal connecte til?

Eller skal jeg lave 2 SSID der hedder fx 2.4/5Ghz Carport og tilsvarende 2.4/5Ghz Stue?
Du skal kun bruge et SSID til det hele, dvs. begge AP og begge frekvenser.
Så skifter dine enheder automatisk til det AP og det frekvens der er bedst.
Hvis du får problemer, kan det ofte være smart at skrue ned for signalstyrken, da enhederne derved hurtigere skifter til det andet AP.


Redigeret af quarkir - 14-Juni-2018 kl. 13:40
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 14:09
Hmm det funger ihvertfald ikke. Når jeg prøver at connecte AP Carport, er der ingen net - den ligger begge AP ned.

Når jeg frakobler den fysisk, virker AP Stue men 5g dækningen er ikke super, så ét AP er ikke nok

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Hmm det funger ihvertfald ikke. Når jeg prøver at connecte AP Carport, er der ingen net - den ligger begge AP ned.

Når jeg frakobler den fysisk, virker AP Stue men 5g dækningen er ikke super, så ét AP er ikke nok

Hvor meget har du ellers ændret?
Hvis det ene AP er forbundet direkte til fiberrouteren og det andet monteret på den anden router, kan de ikke se hinanden.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 14:25
har droppet den anden router

Fiber kommer ind i Waoo boks, derfra med kabel ind til kontoret.

Jeg har sat et AP i Waoo boksen i skuret, og i kontoret sidder der en switch der sender signalet videre op til en anden switch i stuen hvorpå AP #2 er sat på - så de sidder på samme router (Waoo boksen) i skuret/carport.

Har nu flytte AP#2 ind i huset på 2 forskellige switche, nu ingen problemer, den får rette status "connecteed" og bliver endelig opdateret. MEN når jeg flytter den ud i skuret igen, sker det samme; status "connected: wireless" og den blokere hele WiFi på en eller anden bizar måde



Redigeret af oo27 - 14-Juni-2018 kl. 20:29
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu