recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En svær beslutning om nykøb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En svær beslutning om nykøb

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: En svær beslutning om nykøb
    Sendt: 14-Juni-2018 kl. 01:55
Egentlig havde jeg en tanke op at udskifte min nuværende afspiller (Panasonic UB900) med en Oppo BDP-203. Men i og med at Oppo stopper produktionen (jeg ved godt at firmware updates stadig vil komme), så besluttede jeg at kigge lidt videre. Mine øjne og interesse faldt på Panasonics kommende DP-UB9000.



Jeg har undersøgt en del omkring den nye Panasonic afspiller, og jo mere jeg læste om den, jo mere interessant blev den faktisk. Jeg har det jo ikke så godt med HDR, men den nye Pana kommer (som jeg har forstået det), med en HDR Optimizer i afspilleren. En funktion som netop tager hånd om de dele af HDR som jeg ikke er så begejstret for.f-eks. i visse sammenhænge det skarpe lys i visse dele af billedet samtidig med, at funktionen til en vis grad øger detaljerings graden i det nævnte billede.

Der er også funktioner for valg af det TV man viser billedet på OLED, LED osv. 



Der er også lidt andre funktioner i den nye afspiller, som jeg måske kan have glæde af (disse er ikke offentliggjort endnu). Den kommende afspiller skal som min nuværende, også være et supplement til min Sony CD afspiller.   

Ud over de for mig spændende funktioner, så har afspilleren en byggekvalitet der ser rigtig lækker ud, mja  - så har jeg allerede lagt en billet ind på den nye afspiller, som dog først kommer til oktober. Jeg har derfor lidt tid til at spare op - det bliver en dyr sag. Bestillingen dog først efter en konsultation med nogle engelske venner som har lavet et "First look" af afspilleren. Jeg har jo ikke selv set den nye afspiller endnu.


Redigeret af Hother - 14-Juni-2018 kl. 01:57
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 16:18
uden at have set den tror jeg ikke du kan se nogen som helst forskel på det du ser på skærmen ved BD og UHD

Ved du er en af de få der ikke kan lide HDR
Så eneste er at hvis den kan fjerne HDR og gøre oplevelsen ringere så er det vel et ok køb for dig. 
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 19:50
Hej Hother.

Får du brug for analoge udgange? Hvis det er ren digital transport du søger, kan Sony UBP X700 købes til 1600-1700.

Afspiller alt, undtaget DVD Audio. Ganske fin afspiller, vil jeg mene.
Lidt usselt kabinet, men jeg går mere efter indhold end form.
Skal siges at den måske ikke er så skide god til musik, da den ikke har display. Det er ren discount, du!

Overvej lige hvad du skal bruge afspilleren til før du knalder 10k af på en Panasonic.

;-)
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hej Hother.

Får du brug for analoge udgange? Hvis det er ren digital transport du søger, kan Sony UBP X700 købes til 1600-1700.

Afspiller alt, undtaget DVD Audio. Ganske fin afspiller, vil jeg mene.
Lidt usselt kabinet, men jeg går mere efter indhold end form.
Skal siges at den måske ikke er så skide god til musik, da den ikke har display. Det er ren discount, du!

Overvej lige hvad du skal bruge afspilleren til før du knalder 10k af på en Panasonic.

;-)
Hej,

Jamen jeg overvejer ganske nøje, når jeg køber nyt. Måske prioritere jeg anderledes end de fleste andre. Jeg benytter analoge udgange til stereo. Jeg har dog ikke prøvet hvor meget det betyder med overgangen til min nye soundbar. Men det betyder noget hvis jeg  senere går tilbage til et egentlig stereo setup.

Den for mig nok mest rigtige BD afspiller er nok Panasonic 820 hedder den vist. Den kan et godt stykke af vejen det samme som topmodellen.

Og så tilhører jeg den vanvittige skare der lægger en meget stor vægt på byggekvalitet. Jeg nyder simpelthen en lækker kvalitet, selvom det ofte ingen praktisk funktion har.

Jeg ved sq ikke hvor længe jeg har tilbage med min alder, men tiden skal dæleme være god.  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tom-H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2017
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom-H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 18:59
Er det produktionen af Oppo BDP-203 de stopper eller produktionen af alle deres produkter?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 19:59
Alle Blu-ray-afspillere.
Til top
Tom-H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2017
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom-H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Alle Blu-ray-afspillere.

Det var synd, de er ellers gode. Har selv en Oppo så håber den holder mange år endnu.


Redigeret af Tom-H - 18-Juni-2018 kl. 16:48
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 16:52
Cambridges afspiller er baseret på Oppos maskine, blot uden analog udgang. De vil fortsætte med at lave den i et stykke tid, hvis nu Oppoen skulle stå af.
Til top
Tom-H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2017
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom-H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Cambridges afspiller er baseret på Oppos maskine, blot uden analog udgang. De vil fortsætte med at lave den i et stykke tid, hvis nu Oppoen skulle stå af.

Jeg har desværre brug for anloge udgange. Men hva jeg kan forstå så fortsætter de med at yde service på deres apperater så hvis noget skulle ske med den jeg har er der håb forude.


Redigeret af Tom-H - 19-Juni-2018 kl. 21:00
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 09:30
Hother, jeg husker testen i det norske Fidelity, hvor de skrev om Oppo 103 og 105, og begge brugt som drev, viste Oppo 105 bedste lyd. Det passer skam med min egen erfaring med drev. Jeg valgte en 105 der gør det så godt.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Sven Palvig Sven Palvig skrev:

Hother, jeg husker testen i det norske Fidelity, hvor de skrev om Oppo 103 og 105, og begge brugt som drev, viste Oppo 105 bedste lyd. Det passer skam med min egen erfaring med drev. Jeg valgte en 105 der gør det så godt.
Mange tak for dit indlæg.

Jeg har jo haft 3 Oppo´er tidligere, så jeg ved godt hvor god Oppo er - det er jo det som gjorde valget lidt svært. Men den kommende Panasonic afspiller skulle på flere områder være fuldt på højde med Oppo. Desuden har den kommende Panasonic afspiller et par features som jeg godt kunne havde glæde af.

Spændende om forventningerne holder i virkeligheden. 

I øvrigt er min nuværende Panasonic UB900 reserveret til overtagelse af et medlem her på siden til oktober.


Redigeret af Hother - 23-Juni-2018 kl. 10:28
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 11:48
Lyder alt sammen som nogen billedbehandling man bør slå fra

Optimum HDR Processing

With more and more HDR content available on disc and via streaming services, the optimal reproduction of HDR content has become essential. In addition to having a wide range of contrast, images from Ultra HD Blu-ray players must be reproduced with fine detail in both dark and bright areas. To achieve this, the new players use Panasonic’s three unique HDR processing technologies.

  1. HDR Optimiser***

HDR-compatible TVs use tone-mapping to match the brightness range of images according to the static metadata within the content, but optimal results are sometimes not possible due to the limitations of the specific TV model. By conducting the tone-mapping on the player, stable HDR picture quality is delivered regardless of the TV. Panasonic's original image processing technologies achieve HDR images with higher definition while tone-mapping is used to adjust the brightness level of the content. Even HDR images from ordinary HDR10 and TV footage provide optimal playback.

  1. HDR Adjustment for various viewing conditions

All 2018 models have an HDR adjustment feature which reproduces dark and bright areas with high fidelity regardless of the viewing environment. Dark scenes in HDR images are sometimes difficult to see when viewed in a bright room and may require brightness adjustment. Because HDR signals are inherently different from SDR signals, existing adjustment functions are insufficient. The UB9000, UB820 and UB320 series use an original technology to optimise HDR video signals, which enables them to freely adjust the brightness of the HDR images. An HDR Setting button on the remote control allows the user to simply select the optimal setting for the viewing environment.

  1. HDR to SDR conversion (Optimised Tone Remapping for SDR-TV)

Dynamic Range Conversion reproduces images with greater brightness and beauty than ordinary Blu-ray Disc images when played on a non-HDR TV with standard dynamic range (SDR-TV). This feature maximises the image expression that is inherent to Ultra HD Blu-ray.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu