recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En svær beslutning om nykøb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En svær beslutning om nykøb

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 12:41
Soundbar_ Har den virkelig ikke et digitalt input? Det virker helt ude af proportion, at bruge så meget på en afspiller med analog output, for at føde en soundbar.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Soundbar_ Har den virkelig ikke et digitalt input? Det virker helt ude af proportion, at bruge så meget på en afspiller med analog output, for at føde en soundbar.
Jo da, min soundbar har flere indgangs muligheder.

Jeg har tidligere haft et dedikeret stereo system, og skulle jeg falde tilbage i den gænge, så ha jeg muligheden.

Det er bestemt ikke altid at mine køb giver mening for andre, det behøver købene egentlig heller ikke at gøre. Men mine køb mener jeg, er nu altid velovervejede.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 14:03
Jeg gætter på, at du aldrig kommer til at bruge de analoge output. Rigtig mange stereoforstærkere kommer efterhånden med indbygget D/A konverter.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Lyder alt sammen som nogen billedbehandling man bør slå fra 


Det er jo netop det. Det er ikke en ren digital transport Hother leder efter. Jeg har foreslået en billigere model. Han kunne købe 5 stk Sony UBP-X700 og stadig have penge tilovers til nogen film. Han leder efter noget andet, som han ikke rigtigt er kommet ind på. En god DAC og analoge udgange . Fin opkonvertering af SD-skiver. Hvem ved?! Glæder mig til at høre om den nye afspiller! Smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 18:45
jeg gætter på Hother er en feinschmecker udi afspilning af medier. Er selv ret kritisk med den slags og har i øjeblikket to forskellige afspillere stående
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Lyder alt sammen som nogen billedbehandling man bør slå fra 


Det er jo netop det. Det er ikke en ren digital transport Hother leder efter. Jeg har foreslået en billigere model. Han kunne købe 5 stk Sony UBP-X700 og stadig have penge tilovers til nogen film. Han leder efter noget andet, som han ikke rigtigt er kommet ind på. En god DAC og analoge udgange . Fin opkonvertering af SD-skiver. Hvem ved?! Glæder mig til at høre om den nye afspiller! Smile
Det er såmænd ikke så svært Peter. Hvis du tænker tilbage, så har jeg meget længe haft det som jeg betragter som kvalitets afspillere. Oppo, Pioneer osv.

Jeg lægger meget høj vægt på et super billede, som en god billede processor kan præstere. Og Panasonic kan for mig nogle ting med deres HCX processor. Det har jeg oplevet i min nuværende UB900 og mit Pana OLED TV. Den kommende afspiller har også en HCX processor. Og så er byggekvalitet og ret så enkle - men velfungerende funktionalitet et must, ellers bliver jeg hurtigt træt af "Dimserne".

Jeg ved at jeg ikke prioritere som de fleste, men sådan er det.

Edit: I øvrigt skal de forskellige funktioner i UB9000 ikke slås fra, de skal slås til hvis man ønsker at gøre brug af dem.Smile
  


Redigeret af Hother - 23-Juni-2018 kl. 19:35
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

jeg gætter på Hother er en feinschmecker udi afspilning af medier. Er selv ret kritisk med den slags og har i øjeblikket to forskellige afspillere stående

Du har helt ret - og stort velkommen til recordere. dk. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Lyder alt sammen som nogen billedbehandling man bør slå fra 


Det er jo netop det. Det er ikke en ren digital transport Hother leder efter. Jeg har foreslået en billigere model. Han kunne købe 5 stk Sony UBP-X700 og stadig have penge tilovers til nogen film. Han leder efter noget andet, som han ikke rigtigt er kommet ind på. En god DAC og analoge udgange . Fin opkonvertering af SD-skiver. Hvem ved?! Glæder mig til at høre om den nye afspiller! Smile
Det er såmænd ikke så svært Peter. Hvis du tænker tilbage, så har jeg meget længe haft det som jeg betragter som kvalitets afspillere. Oppo, Pioneer osv.

Jeg lægger meget høj vægt på et super billede, som en god billede processor kan præstere. Og Panasonic kan for mig nogle ting med deres HCX processor. Det har jeg oplevet i min nuværende UB900 og mit Pana OLED TV. Den kommende afspiller har også en HCX processor. Og så er byggekvalitet og ret så enkle - men velfungerende funktionalitet et must, ellers bliver jeg hurtigt træt af "Dimserne".

Jeg ved at jeg ikke prioritere som de fleste, men sådan er det.

Edit: I øvrigt skal de forskellige funktioner i UB9000 ikke slås fra, de skal slås til hvis man ønsker at gøre brug af dem.Smile
  

Du behøver ikke forsvare din ret til at prioritere som det passer dig. Den ret er der ingen der anfægter. Det påpeges bare, at det du får ved at rykke op til den store model, ikke er det du selv fremhæver som fordelen ved den. Du fremhæver billedet og dens HCX processor, men de "får" du også i modellen under til den halve pris. Dertil kommer så analog surruround lyd, som det er lidt vanskeligt at få øje på hvad man dog skal bruge til.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 20:42
Jeg forstår ikke helt hvad al den billedebehandling skal bruges til?

Mit indtryk er at du har fået kalibreret dit tv til at vise et korrekt billede, og det vil du så behandle til at vise "flotte" billeder?!

Altså hvor i kæden, vil du forbedre? Alle 4K/ BD-afspillere, med mindre de er fejlbehæftede, viser det samme billede, nemlig det korrekte, ved ren digital-transport...

Du kan helt sikkert opnå et bedre billede ved afspilning af DVD til 4K, men hvor tit bruger man det?

I min optik, skal al "forbedring" slås fra på såvel afspiller som tv, og så skal tv´et indstilles/ kalibreres så godt som muligt.

Spørger kun fordi jeg er nysgerrig, ikke fordi jeg anfægter din ret til "flotte" billeder.

Jeg er helt med på audio-delen!!

Bedste hilsener!!

Peter



Redigeret af Pede8000 - 23-Juni-2018 kl. 20:48
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Jeg forstår ikke helt hvad al den billedebehandling skal bruges til?

Mit indtryk er at du har fået kalibreret dit tv til at vise et korrekt billede, og det vil du så behandle til at vise "flotte" billeder?!

Altså hvor i kæden, vil du forbedre? Alle 4K/ BD-afspillere, med mindre de er fejlbehæftede, viser det samme billede, nemlig det korrekte, ved ren digital-transport...

Du kan helt sikkert opnå et bedre billede ved afspilning af DVD til 4K, men hvor tit bruger man det?

I min optik, skal al "forbedring" slås fra på såvel afspiller som tv, og så skal teet indstilles/ kalibreres så godt som muligt.

Spørger kun fordi jeg er nysgerrig, ikke fordi jeg anfægter din ret til "flotte" billeder.

Jeg er helt med på audio-delen!!

Bedste hilsener!!

Peter


Man kan ikke afspille video uden billedebehandling og det gælder i ekstra høj grad for HDR, fordi der ikke eksisterer nogle skærme der kan vise alle farver og/eller den fulde dynamik. Der er afgjort forskel på hvor gode afspillerne er.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 20:52
Det er vist ikke helt korrekt. Hvis du har beviser, vil jeg gerne se dem.
Blot et lille link til en troværdig kilde. :-)

Edit, begrænsningen ligger ikke i afspilleren, men i skærmen/ projekteren.



Redigeret af Pede8000 - 23-Juni-2018 kl. 20:55
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Det er vist ikke helt korrekt. Hvis du har beviser, vil jeg gerne se dem.
Blot et lille link til en troværdig kilde. :-)


Du kan selv modbevise det ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu