recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En svær beslutning om nykøb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En svær beslutning om nykøb

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 11:30
Pede8000, på amazon.co.uk kan du finde 4K-skiver med danske undertekster hvis du leder grundigt
Har lige købt The Patriot (Mel Gibson), Saving Private Ryan og Gladiator
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Ja, ellers blev det vist en trist affære at se på. 

 Hvis vi antager at afspilleren laver en chroma upsampling korrekt, er det vist ikke noget der er synligt for det menneskelige øje. Har ledt på nettet efter en afspiller (udover Xbox One S) som fejlede på dette, og det har jeg ikke fundet.

Kan dog sagtens forstå, hvis man køber noget, som man ved er det bedste, måske især hvis man ser mange DVD og BD skiver, eller vil have en multiafspiller til audio.


Hvor er du mærkelig. Så vidste du jo godt, at man ikke kan afspille video uden billedbehandling. Alligevel ville du have "beviser". Keder su dig bare helt ustyrligt?
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

er du mærkelig. Så vidste du jo godt, at man ikke kan afspille video uden billedbehandling. Alligevel ville du have "beviser". Keder su dig bare helt ustyrligt?

Cry AV! Gider du holde kammertonen. Jeg bliver så ked af det.

Gider ikke diskutere billedebehandlig med dig, når du bliver så sur Big smile

Jeg mente naturligvis IKKE chroma upsampling som er en integreret del af alle afspillere, men forbedringer af billedet via billedebehandling, som kan justeres i menuen. 

Det hjælper jo ikke meget at få kalibreret sit TV og derefter sende forkert input.





Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hvis man er interesseret i bl.a. Panasonic UB9000 og Croma Upsampling m.v., så har Vincent fra HDTV Test lavet er video om de første indtryk om afspilleren og dens teknik.

Vincent kan dog være lidt svær at forstå, han er nemlig (tror jeg nok), japaner der taler engelsk. Og nej Vincent er ikke Panasonic "Mand". Han er i mine øjne en af de mest kompetente og ærlige testere som jeg har stiftet bekendtskab med.


Spændende! Mange nyheder. 
Glæder mig mega meget til at høre om dine oplevelser med den!

Mener at have hørt Vincent sige at han er fra Indonesien. 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

er du mærkelig. Så vidste du jo godt, at man ikke kan afspille video uden billedbehandling. Alligevel ville du have "beviser". Keder su dig bare helt ustyrligt?

Cry AV! Gider du holde kammertonen. Jeg bliver så ked af det.

Gider ikke diskutere billedebehandlig med dig, når du bliver så sur Big smile

Jeg mente naturligvis IKKE chroma upsampling som er en integreret del af alle afspillere, men forbedringer af billedet via billedebehandling, som kan justeres i menuen. 

Det hjælper jo ikke meget at få kalibreret sit TV og derefter sende forkert input.


Du aner ikke hvad du taler, så der er ikke noget at diskutere alligevel.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

er du mærkelig. Så vidste du jo godt, at man ikke kan afspille video uden billedbehandling. Alligevel ville du have "beviser". Keder su dig bare helt ustyrligt?

Cry AV! Gider du holde kammertonen. Jeg bliver så ked af det.

Gider ikke diskutere billedebehandlig med dig, når du bliver så sur Big smile

Jeg mente naturligvis IKKE chroma upsampling som er en integreret del af alle afspillere, men forbedringer af billedet via billedebehandling, som kan justeres i menuen. 

Det hjælper jo ikke meget at få kalibreret sit TV og derefter sende forkert input.


Du aner ikke hvad du taler, så der er ikke noget at diskutere alligevel.

Jeg bliver også mærkeligt til mode af det, for jeg aner virkelig ikke hvad dine indlæg skal være godt for Mefisto.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hvis man er interesseret i bl.a. Panasonic UB9000 og Croma Upsampling m.v., så har Vincent fra HDTV Test lavet er video om de første indtryk om afspilleren og dens teknik.

Vincent kan dog være lidt svær at forstå, han er nemlig (tror jeg nok), japaner der taler engelsk. Og nej Vincent er ikke Panasonic "Mand". Han er i mine øjne en af de mest kompetente og ærlige testere som jeg har stiftet bekendtskab med.


Spændende! Mange nyheder. 
Glæder mig mega meget til at høre om dine oplevelser med den!

Mener at have hørt Vincent sige at han er fra Indonesien. 

Jeg skal nok melde tilbage Peter. Jamen så har vi snart været Asien rundtLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tom-H Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2017
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom-H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2018 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Lyder alt sammen som nogen billedbehandling man bør slå fra 


Det er jo netop det. Det er ikke en ren digital transport Hother leder efter. Jeg har foreslået en billigere model. Han kunne købe 5 stk Sony UBP-X700 og stadig have penge tilovers til nogen film. Han leder efter noget andet, som han ikke rigtigt er kommet ind på. En god DAC og analoge udgange . Fin opkonvertering af SD-skiver. Hvem ved?! Glæder mig til at høre om den nye afspiller! Smile
Det er såmænd ikke så svært Peter. Hvis du tænker tilbage, så har jeg meget længe haft det som jeg betragter som kvalitets afspillere. Oppo, Pioneer osv.

Jeg lægger meget høj vægt på et super billede, som en god billede processor kan præstere. Og Panasonic kan for mig nogle ting med deres HCX processor. Det har jeg oplevet i min nuværende UB900 og mit Pana OLED TV. Den kommende afspiller har også en HCX processor. Og så er byggekvalitet og ret så enkle - men velfungerende funktionalitet et must, ellers bliver jeg hurtigt træt af "Dimserne".

Jeg ved at jeg ikke prioritere som de fleste, men sådan er det.

Edit: I øvrigt skal de forskellige funktioner i UB9000 ikke slås fra, de skal slås til hvis man ønsker at gøre brug af dem.Smile
  

Du behøver ikke forsvare din ret til at prioritere som det passer dig. Den ret er der ingen der anfægter. Det påpeges bare, at det du får ved at rykke op til den store model, ikke er det du selv fremhæver som fordelen ved den. Du fremhæver billedet og dens HCX processor, men de "får" du også i modellen under til den halve pris. Dertil kommer så analog surruround lyd, som det er lidt vanskeligt at få øje på hvad man dog skal bruge til.

jeg har en ældre Holfi 8S som kun har analoge indgange, så jeg kan sagtens se hvad man skulle kunne bruge det til Wink
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2018 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

er du mærkelig. Så vidste du jo godt, at man ikke kan afspille video uden billedbehandling. Alligevel ville du have "beviser". Keder su dig bare helt ustyrligt?

Cry AV! Gider du holde kammertonen. Jeg bliver så ked af det.

Gider ikke diskutere billedebehandlig med dig, når du bliver så sur Big smile

Jeg mente naturligvis IKKE chroma upsampling som er en integreret del af alle afspillere, men forbedringer af billedet via billedebehandling, som kan justeres i menuen. 

Det hjælper jo ikke meget at få kalibreret sit TV og derefter sende forkert input.


Du aner ikke hvad du taler, så der er ikke noget at diskutere alligevel.

Jeg bliver også mærkeligt til mode af det, for jeg aner virkelig ikke hvad dine indlæg skal være godt for Mefisto.

Det er gået op for mig at du ikke er interesseret i at høre på modsatrettede meninger, men du har selv oprettet en tråd der hedder noget med "en svær beslutning" angående køb af en afspiller. Det læste jeg som, at du gerne vil have input for/imod den model du har foreslået. Det er du åbenbart ikke rigtig interesseret interesseret i når det kommer til stykket.

"Og endelig, jeg køber den afspiller som jeg ønsker - også mht. byggekvalitet."

OK, så lader vi det ligge, men hvad spørger du så for.

 Angående min udveksling med Pede, så påpegede jeg, at han tager fejl når han skriver:

"Altså hvor i kæden, vil du forbedre? Alle 4K/ BD-afspillere, med mindre de er fejlbehæftede, viser det samme billede, nemlig det korrekte, ved ren digital-transport..."

Det kunne han så ikke lide at få at vide, hvilket førte til blah, hlah, blah.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2018 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af Tom-H Tom-H skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Lyder alt sammen som nogen billedbehandling man bør slå fra 


Det er jo netop det. Det er ikke en ren digital transport Hother leder efter. Jeg har foreslået en billigere model. Han kunne købe 5 stk Sony UBP-X700 og stadig have penge tilovers til nogen film. Han leder efter noget andet, som han ikke rigtigt er kommet ind på. En god DAC og analoge udgange . Fin opkonvertering af SD-skiver. Hvem ved?! Glæder mig til at høre om den nye afspiller! Smile
Det er såmænd ikke så svært Peter. Hvis du tænker tilbage, så har jeg meget længe haft det som jeg betragter som kvalitets afspillere. Oppo, Pioneer osv.

Jeg lægger meget høj vægt på et super billede, som en god billede processor kan præstere. Og Panasonic kan for mig nogle ting med deres HCX processor. Det har jeg oplevet i min nuværende UB900 og mit Pana OLED TV. Den kommende afspiller har også en HCX processor. Og så er byggekvalitet og ret så enkle - men velfungerende funktionalitet et must, ellers bliver jeg hurtigt træt af "Dimserne".

Jeg ved at jeg ikke prioritere som de fleste, men sådan er det.

Edit: I øvrigt skal de forskellige funktioner i UB9000 ikke slås fra, de skal slås til hvis man ønsker at gøre brug af dem.Smile
  

Du behøver ikke forsvare din ret til at prioritere som det passer dig. Den ret er der ingen der anfægter. Det påpeges bare, at det du får ved at rykke op til den store model, ikke er det du selv fremhæver som fordelen ved den. Du fremhæver billedet og dens HCX processor, men de "får" du også i modellen under til den halve pris. Dertil kommer så analog surruround lyd, som det er lidt vanskeligt at få øje på hvad man dog skal bruge til.

jeg har en ældre Holfi 8S som kun har analoge indgange, så jeg kan sagtens se hvad man skulle kunne bruge det til Wink

Men det har Hother ikke og får det nok heller ikke Wink
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2018 kl. 09:58
udfordringen er at trådstarter ønsker at andre skal levere rationelle grunde som han kan bruge til en irrationel beslutning 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2018 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

udfordringen er at trådstarter ønsker at andre skal levere rationelle grunde som han kan bruge til en irrationel beslutning 
Lige her er der vist flere der tager så grundigt fejl. jeg har ikke bedt om nogens hjælp, for jeg har ikke behov for den i denne sag. jeg ved hvad vil have ud fra hvorledes jeg prioritere. og vurdere.

Helt fint at nogen ikke forstår mit valg.




Redigeret af Hother - 29-Juni-2018 kl. 10:14
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu