recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Epson TW7300 VS optoma UHD60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Epson TW7300 VS optoma UHD60

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Epson TW7300 VS optoma UHD60
    Sendt: 14-Juni-2018 kl. 12:06
Hej
 
Står og skal have fundet mig en ny PJ til sæsonen starter igen.
 
Nu står den i stuen som absolut ikke er en dedekeret batcave :)
 
Budgettet er ca 15 tusind, og den skulle jo gerne være lidt lysstærk
 
Er nået frem til, at det skal være en af disse 2
 
Har jeg ret når jeg siger, at UHD 60 egentlig også er pixelshift, selv om de skriver 4K, så der faktisk ikke er den store forskel der ?
 
Er ret vild med, at 7300 har motoriseret linse og fuld lenseshift
 
Er der evt en eller anden model jeg har overset
 
Pft
Wads
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af wads wads skrev:

Er der evt en eller anden model jeg har overset


Øh, ja - TW9300! Betydeligt bedre kontrast end TW7300. Den kan lige nu fåes herovre i Sverige for 20 svenske kilo, så den burde fanme ikke koste mere end 15 kilo i DK.


Redigeret af jacobe - 15-Juni-2018 kl. 01:54
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af wads wads skrev:

  
Har jeg ret når jeg siger, at UHD 60 egentlig også er pixelshift, selv om de skriver 4K, så der faktisk ikke er den store forskel der ?
Ja og nej :) UHD60 har en "3K-opløsning" så højere opløsning end 1080P men ikke ægte 4K. DLP (den teknologi UHD60 bruger) har dog en naturlig skarphed som Epson (LCD) slet ikke har og UHD'en er efter min mening ligeså skarp som f.eks. en Sony 4K.

Du kommer til at skulle vælge mellem skarphed (Optoma) og sort-niveau/farver (Epson).
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2018 kl. 07:40

Har også kigget på TW9300, men den er altså lige dyre nok, og selvom jeg ikke har brug for W versionen, da jeg ikke har meget fidus til trådløs generelt :)

 
Jonas jeg troede faktisk bare det var farvehjulet der flyttede sig lidt, så man fik det dobbelte antal pixels til rådighed.
 
Kan godt lide skarpheden fra en DLP, men syntes nu også de larmer ikke så lidt mere, men så må man jo bare skrue op for lyden :)
 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2018 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af wads wads skrev:

Har også kigget på TW9300, men den er altså lige dyr nok ...


Hmmm .... kunne tyde på, at de danske forhandlere ikke kører samme kampagne som de svenske, for lige nu kører min. 3 forhandlere herovre, deriblandt The Rock i Lund (aka. "Paradis") sommerkampagne på TW9300, til SEK 19.995:- ..... det er altså under 15.000 danske bobs, drenge! Så vidt jeg kan se ligger den på omkring de 20 kilo i DK, så der kan altså lige spares et par tusinde på en smuttur til Sverige Smile

(Sorry for off-topic, forresten...)
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2018 kl. 10:44
Ja det kan jeg godt se. Ærgerligt de ikke levere uden for sverige. Købte mit gamle PIO TV i sverige i sin tid. Det var lige da bunden gik ud af den svenske krone - sparede 20 kilo på det :)
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af wads wads skrev:

Ja det kan jeg godt se. Ærgerligt de ikke levere uden for sverige. Købte mit gamle PIO TV i sverige i sin tid. Det var lige da bunden gik ud af den svenske krone - sparede 20 kilo på det :)

En lille times kørsel fra Kbh ligger der flere gode svenske butikker i malmø  området der gerne handler med danskere det kræver bare at i taler langsomt til hinanden 😁😁


Redigeret af Just Curious - 01-Juli-2018 kl. 21:58
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 22:53
Desværre er den oplysning lidt ligegyldig uden disse butikkers navne ... Wink
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Desværre er den oplysning lidt ligegyldig uden disse butikkers navne ... Wink
Hmm man kunne også gøre sig selv den ulejlighed at Google 
"hembio butikker" i skåne 😎😎
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 09:18
Man kunne også helt lade være med at bruge fora og blot Google alting selv ...Disapprove
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Man kunne også helt lade være med at bruge fora og blot Google alting selv ...Disapprove

Man kunne måske også selv komme med links i stedet for at påpege hvad vi andre gør forkert (hele tiden) 😁
 
www.therocks.se virker meget kompetent 🙄


Redigeret af Just Curious - 02-Juli-2018 kl. 10:09
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2018 kl. 10:14
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu