recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 UHD Stofa HLG virker ikke på LG E6
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV2 UHD Stofa HLG virker ikke på LG E6

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 09:41
Hej.

Jeg har igen checket afspilning af HLG HDR fra YouTube App på mit LG B6. Det virker stadig ikke.

Men jeg fandt ovenstående travelxp-4k-hdr-hlg-sample/ på min NAS Og det virker.

Jeg tænker på om overførsel af HLG HDR via HDMI ikke kræver at begge ender af HDMI tilslutningen
har HLG HDR. Jeg ved ikke hvad HDMI versionen så skal hedde?

Hilsen Carsten.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 11:33
HLG via HDMI kræver HDMI 2.0b i tv-skærmen. Ikke mange eksterne streamingafspillere kan spytte HLG ud endnu.

Grunden til at HLG - eller HDR i det hele taget - ikke virker via den indbyggede YouTube-app, relaterer sig i stedet til videokomprimeri g/dekodning. YouTube bruger VP9 Profile 2 til HDR og 2016 LG TV har alene VP9 (Profile 1 - som klarer 4K men ikke HDR). Nyere LG TV har VP9-2.

Hvis Google valgte også at bruge HEVC på YouTube, så ville HDR virke på 2016-modellernes YouTube app.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 12:32
Hvad bruger I til at afspille HLG over HDMI?
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvis Google valgte også at bruge HEVC på YouTube, så ville HDR virke på 2016-modellernes YouTube app.

Hej.

Når du skrive sådan går jeg ud fra at VP9 Profile 2 decodningen hos LG sker i hardwaren og ikke i software?
Så det vil ikke være muligt for LG at opgardere firmwaren i mit LG B6 til at kunne vise HLG fra YouTube uden HEVC?
Kan du bekræfte at dette er korrekt.

Men ellers syntes jeg, at der i denne tråd er fokuceret meget på hvad man ikke kan, i stedet for hvad man kan.

Jeg har selv linket til en fil som virker med HLG på mit LG B6. Jeg har også skrevet at den virker fra min NAS. Hvis man ikke lige har en NAS ved hånden, ville jeg prøve den af fra et USB stik sat i et LG TV, så at man kan få bekræftet at HLG virker.

Men jeg forstår ikke, at i prøver med antenne eller HDMI kabler, når signalet også kan komme direkte ind i jeres LG TV fra internettet. Der findes en APP fra en TV Station som tester HLG HDR direkte på LG TV. Og den virker på mit LG B6.  På dette forum læste jeg et link til hvorman man kan sætte det op via en gratis prøve periode på en DNS Service.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 23-Juni-2018 kl. 13:27
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 15:02
Tråden er oprettet fordi HLG ikke virker på DVB-C, så selvfølgelig fokuseres på hvad man ikke kan. Jeg har prøvet afspilning fra både NAS og USB og da virker HLG. Problemet er at fodbold ikke kan vises i højeste kvalitet på DVB-C for bl.a Stofas kabel-TV kunder, så derfor fokus på antenne. HDMI er for dem, der har en 4K boks, der understøtter HLG, men også andre afspiller. Undrer mig over at YouTube fra Nvidia Shield TV ikke virker, da denne burde have HDMI 2.0b og VP9-2.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 15:35
Hej.

Jeg har sendt dig en personlig besked.

Hilsen Carsten.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 18:22
For sjov fik jeg lige drejet min parabol ("Allan" blæste den ud af kurs ;-) ind på Astra 19.2ø for at tjekke "SES UHD Demo Channel" og sørme om ikke den vises i HLG UHD, så LG må da have et forklaringsproblem.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu