recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Marantz AV7704 et godt køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Marantz AV7704 et godt køb

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 18:44
Practical #opgiv det 🙄 mod dumhed kæmper selv guderne forgæves 😫😫 det er præcis sådan noget unødvendigt støj på forummet der har gjort at der er folk der stopper herinde.. 🤒🤒
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Practical Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2018
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Practical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 19:04
Kan sagtens se hvad i mener, man ryger hurtigt med på vognen desværre. 
Tror bare jeg skal ignorere visse mennesker fremover. 
Undskyld larmen. 
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 14:32
Ikke for at stjæle tråden, men den ser nu alligevel ud til at være kørt lidt af sporet Wink

Jeg kan se at der er en eller to der har erfaringer med Emotiva XPA-2/XPA-5 effektforstærkere, og kunne godt tænke mig at høre hvad i synes om dem? Jeg overvejer selv at se om jeg ikke kan finde en brugt XPA-2/XPA-3/XPA-5. Alternativet er at købe en Emotiva BasX A-300 af ny. Formålet er at drive enten mine fronter, mine fronter + center, eller alle 5 højttalere. På sigt bliver der tale om et par B&W CM10 S2 frontere. Vil det give mening med en XPA-2/3/5?
Til top
Martin-Andersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juni-2018
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 15:26
Svar til Gump.
Jeg har 3, Ja det er rigtig 3 stk Emotiva-XPA5 de to af dem er version 2 og en "gammel" som jeg godt vil sælge.
Er de gode, ja til prisen er de super gode og virkeligt godt bygget. Lyder også rigtig godt til stereo musik
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2018 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Martin-Andersen Martin-Andersen skrev:

Svar til Gump.
Jeg har 3, Ja det er rigtig 3 stk Emotiva-XPA5 de to af dem er version 2 og en "gammel" som jeg godt vil sælge.
Er de gode, ja til prisen er de super gode og virkeligt godt bygget. Lyder også rigtig godt til stereo musik

Den gamle du overvejer at sælge, er det en gen 1? Hvor gammel er den, hvad stand er den i, og hvad skal den evt koste?

Og hvor i landet befinder den sig?
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2018 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af JesperJensen JesperJensen skrev:

Hvis B&W stadig laver højtalere som kan dykke ned til 3ohm,så er emotiva superb.. Jeg kører selv B&W 683 på mine Emotiva,og de klarer det fantastisk.. Mine B&W åbnede sig fuldstædig op efter jeg gik fra recievere til seperates. Jeg spiller ofte film på  omkring referrence niveau i flere timer,og de klarer opgaven upåklageligt.. Selv AVC-A1D måtte give op med B&W da den blev ved med at slå fra på semi-høje niveauer,samme gjorde efterfølgende 3 Onkyo receivere i top klassen,hvilket var grund til jeg skiftede til effekt/processor,det og så varmeudvikling hvilket ødelagde hdmi portene på især onkyo,men det er en anden historie..

Fedt at høre at det virker for dig med B&W højttalere, de vil jo gerne have noget strøm. Så er jeg ved at være ret sikker på det er noget Emotiva jeg skal have prøvet af Smile

Det eneste jeg bare er i tvivl om er om det kun skal være til mine frontere. Det er jo trods alt nok det der vil aflaste min receiver mest. Jeg har dog også overvejet en 3-kanals, så jeg får centeren med også. Og så er der jo muligheden for at gå "all in" og tage en 5-kanals, så har jeg mulighed for at skifte til en processor i fremtiden når der skal opgraderes til 4K. Jeg har bare været rigtig glad for min Yamaha, og har egentlig regnet med at det bare skulle være sådan en igen næste gang.

Oprindeligt skrevet af JesperJensen JesperJensen skrev:

Jeg importerede selv mine Emotiva fra USA,og sparede MANGE penge selv med fragt da jeg købte under et black friday tilbud,men AV cons priser er meget rimelige på emotiva synes jeg..

Jeg har selv været inde og kigge på nettet i USA, og kan se at der er en del penge at spare, men jeg er også bare bange for hvis der skulle være noget reklamation, og så står man bare med en masse bøvl med at skulle sende tilbage osv. Så vil jeg hellere ligge det lidt flere penge i Danmark.
Til top
Martin-Andersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juni-2018
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2018 kl. 09:01
sikken en masse spørgsmål.

Den er i super god stand, 1 gen og er fra 2014. Skal lige finde ud af hvad jeg gav for den.

From Emotiva:
The only major difference between the Gen 1 units and the Gen 2 are the fixed gains. The Gen 1 units have a 32db gain and the Gen 2 have a lowered one of 29db. This will not really be noticeable because the processor will account for that difference. The tone of the different generation amplifiers will be very close, so much so you will not be able to tell a difference."
"
Til top
Martin-Andersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juni-2018
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2018 kl. 09:13
Hej jeg vil sælge den for 9.500 kr koster 16.000 kr i dag
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2018 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Martin-Andersen Martin-Andersen skrev:

Hej jeg vil sælge den for 9.500 kr koster 16.000 kr i dag

Tak for buddet, men jeg tænker at det er lige i overkanten af hvad jeg vil give. 16.000 kr er for en ny gen 3. Den står til $1600 på Emotivas hjemmeside. Når jeg finder anmeldelser af gen 1, så står der angivet at den kostede $800, så den har kun kostet det halve. 
Til top
Martin-Andersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Juni-2018
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2018 kl. 11:35
Det er rigtig lidt over $800 bliver til næsten $1600 med told og fragt. min pris var 12.800 kr.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2018 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin-Andersen Martin-Andersen skrev:

Hej jeg vil sælge den for 9.500 kr koster 16.000 kr i dag

Tak for buddet, men jeg tænker at det er lige i overkanten af hvad jeg vil give. 16.000 kr er for en ny gen 3. Den står til $1600 på Emotivas hjemmeside. Når jeg finder anmeldelser af gen 1, så står der angivet at den kostede $800, så den har kun kostet det halve. 

Helt off topic så lyder den stigning helt vild hvis forskellen som de selv beskriver kun er gain Shocked
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2018 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Martin-Andersen Martin-Andersen skrev:

Det er rigtig lidt over $800 bliver til næsten $1600 med told og fragt. min pris var 12.800 kr.

Du misforstår mig. Nypris, på Emotivas hjemmeside, for en XPA-5 gen 3 er $1600 i usa. Nyprisen for en XPA-5 gen 1 var, dengang den kom ud i usa, $800. Nyprisen for en XPA-5 gen 2, i usa da den kom ud, $1000. Så prisen er steget med hver generation. Derfor kan du heller ikke sige at nyprisen på din XPA-5 gen 1 er 16.000 kr.

Der er jo så også noget inflation, men det alene har jo ikke gjort at prisen er blevet det dobbelte.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu