recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel på TV2's signaler ved VM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskel på TV2's signaler ved VM

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
tabbycph Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2014
Sted: Kbh S
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tabbycph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forskel på TV2's signaler ved VM
    Sendt: 18-Juni-2018 kl. 22:58
Hej Alle, jeg har undret mig lidt over TV2's Ultra og alm signal, de to signaler er islet ikke ens, men det skulle man da tror, selvom det ene er 4k og hdr, eller er jeg forkert på den, se de vedhæftede billeder, hvor har optaget begge kanaler samtidig.

Jeg sidder på Waoo DVB-C i kbhs.

Alm TV2 HD:


TV2 Ultra HD:


TV2 Ultra med Kodi 18 Beta, hvor farverne er meget bedre.



Redigeret af tabbycph - 19-Juni-2018 kl. 13:11
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 07:59
Argh! Jo! Det har også undret mig, og kan ikke finde ud af hvad jeg synes om det Confused

Basis for en afstemning?
* Fint at 4K udnyttes til at vise mere af banen og tilskuerne
* 4K bør vise det samme udsnit HD kanalen gør
* HD kanalen bør også vise mere af banen og tilskuerne, altså ligesom 4K kanalen
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 08:34
Hvorfor er der så markant farveforskel på de to billeder? Det ligner det ene er kalibreret og det andet er ikke. Jeg havde forventet UHD HDR var den med mest knald på farverne?
Til top
JBtv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBtv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 08:51
Så vidt jeg kan se, så er HD signalets billede klippet ud af UltraHD signalet. Dvs HD's 1920x1080 pixel er klippet ud af UltraHD's 3840x2160 pixels Smile

En anelse overraskende. Man kan sige det betyder at man skal have et fysisk større TV for at få samme billede som ved HD signalet. Omvendt kan man jo så selv vælge hvilken kan man vil se på...
Til top
JBtv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBtv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 08:51
Rettelse: "...hvilken kanal man vil se på...
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 11:07
Så 4K fodbold betyder blot at man kommer længere væk fra det der foregår på banen..

Det er da en falliterklæring.. Confused


Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 11:46
Hold nu kæft det er dumt...
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 11:50
Det ser ud som om det er optaget med to forskellige kameraer.

Vinklen er forskellig på de to billeder, hvis det er samme tidspunkt.
Venlig hilsen
KB
Til top
tabbycph Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2014
Sted: Kbh S
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tabbycph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det ser ud som om det er optaget med to forskellige kameraer.

Vinklen er forskellig på de to billeder, hvis det er samme tidspunkt.
Billederne er fra præcis samme tidspunkt, måske med nogle ms forskel.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af tabbycph tabbycph skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det ser ud som om det er optaget med to forskellige kameraer.

Vinklen er forskellig på de to billeder, hvis det er samme tidspunkt.
Billederne er fra præcis samme tidspunkt, måske med nogle ms forskel.

Ja, så bruger de to forskellige kameraer. 4K kameraet sidder til højre for HD kameraet. Man kan se det på højre målstolpe/visa reklamen, og de to spillere ved bolden i forhold til spillerne i baggrunden.
Venlig hilsen
KB
Til top
tabbycph Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2014
Sted: Kbh S
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tabbycph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hvorfor er der så markant farveforskel på de to billeder? Det ligner det ene er kalibreret og det andet er ikke. Jeg havde forventet UHD HDR var den med mest knald på farverne?
Jeg har ikke nogen tv boks, bruger en htpc med 4 tunere i og kodi 17.6, 17.6 kan ikke vise 2020 og hdr, men det går meget bedre med 18 beta, har opdateret med billed fra kodi, det andet var fra 17.6.
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 13:19
Der er 37 kameraer på hver kamp. Heraf er kun 8 stk 4K. Så produceren der laver 4K-produktionen har ikke så mange vinkler at vælge imellem. Hvordan ser slows ud? Formoder det er en skøn blanding af HD og 4K.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu