recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Farverum BT2020 vist på et REC709 TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Farverum BT2020 vist på et REC709 TV?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Farverum BT2020 vist på et REC709 TV?
    Sendt: 21-Juni-2018 kl. 16:23
Hej.

Jeg har set VM forbold både i HD og i UHD. På vores LG OLED55 B6V er der ikke den samme farvemætning ved UHD, som normalt ved HD. Jeg har læst at det skyldes at UHD fra VM bruger BT.2020 Farverum.

Hvad er den fremtidige løsning?
Og hvad er tidshorisonten.

Kan TV'et på nogen måde selv detektere om der modtager et BT.2020 eller REC709 Farverum?

1. Kan det klares med to sæt lys og fave kontroller. Et for hvert farverum?
2. Eller kan man bare i en overgangstid sætte en konverter/farve reducer chip ind i nye TV. Så BT.2020 vises med den farvemætning vi forventer, men på en REC709 skærm.
3. Eller kommer der måske TV med BT.2020 skærme. Og er der nogen der ved noget om hvornår?
4. Eller kommer der måske, en helt anden løsning?

Er der nogen der ved hvad vej vinden blæser. For den forskel jeg har set uder VM i Forbold, er der vel ingen der kan leve med i længden.

Hilsen Carsten. 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu