recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gør det selv akustik billeder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gør det selv akustik billeder?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gør det selv akustik billeder?
    Sendt: 22-Juni-2018 kl. 08:57
Hej

Jeg vil ha lavet nogle akustik paneler og jeg kunne godt tænke mig at betrække dem med nogle fede film motiver.

Jeg skal bruge enten et stort 210x70cm eller 2 mindre 150x100cm. Skal jeg ha et professionelt færdiglavet så løber det godt op i pris, så jeg tænker at det kan laves en del billigere hvis man gør det selv.

Så er det bare at finde et sted der laver stof tryk af god kvalitet som lyden kan komme igennem.

Er der nogen der har erfaring med dette?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 10:48
Hej Søren! 
Jeg fik lavet mit hos Lasertryk.dk og er 100% tilfreds med resultatet. Email samtaler osv var hurtig og snapt. Så jeg kan kun anbefale dem.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 11:06
Det ser godt ud Thomas - præcist sådan noget jeg leder efter. Jeg prøver at skrive til dem
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2018 kl. 13:07
Det var lidt en udfordring og finde et billede i god nok kvalitet. Jeg tænkte vi Googler da bare lige et. Og fandt et som fyldte en 20-30mb og så fantastisk ud på vores 55" TV, men det mente den rare dame hos lasertryk blev for kornet. Så endte med og købe en digital download, som fyldte omkring 120-130mb, så duede det.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 11:01
Jeg endte med at bestille fra Spoonflower.com og fik stoffet til 475kr leveret

Jeg synes at det blev helt godt så i får lige et par billeder
 







Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 11:35
Ser skide godt ud! Er det en diffuser/absorber kombi du har lavet?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 11:50
Tak! Ja, det er en kombi. Øverste række er diffuser (dem i midten mangler på billedet) og det nederste er absorb. Jeg sidder så tæt på bagvæggen, at jeg tænker at diffusion lige bag hovedet er meningsløst. Men jeg synes derimod at det giver mening til mine surrounds, så derfor gjorde jeg sådan Smile

Redigeret af Berdel - 21-November-2018 kl. 11:51
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 13:48
Ja, det er rigtig flot

Redigeret af jake51 - 21-November-2018 kl. 13:49
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 18:52
Virkelig flot løsning! Et spørgsmål dog:

Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

... jeg synes derimod at det (diffusion) giver mening til mine surrounds, så derfor gjorde jeg sådan Smile

Hvorfor synes du det giver mening?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 19:37
Kan I fortælle hvilken oplysning de billeder er i? 300 dpi eller 600 dpi?
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af <span style=font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 15px; font-weight: 700; : rgb251, 251, 253;>BlueFox</span> BlueFox skrev:

Kan I fortælle hvilken oplysning de billeder er i? 300 dpi eller 600 dpi?

Det billede jeg har brugt er 350dpi og det står knivskarpt. De skriver på siden at det skal være min 150dpi

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Virkelig flot løsning! Et spørgsmål dog:

Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

... jeg synes derimod at det (diffusion) giver mening til mine surrounds, så derfor gjorde jeg sådan Smile

Hvorfor synes du det giver mening? 

Nu sidder jeg ret tæt på mine surrounds, så hvis de kan blive lidt diffuseret og blive mindre "pointy" ser jeg det som en fordel. Det er også derfor jeg har placeret dem forholdsvist højt i forhold til lytteposition
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Nu sidder jeg ret tæt på mine surrounds, så hvis de kan blive lidt diffuseret og blive mindre "pointy" ser jeg det som en fordel. Det er også derfor jeg har placeret dem forholdsvist højt i forhold til lytteposition

Hm, jeg tænker bare, at netop placeringen ved bagvæggen i forvejen gav en lidt diffus lyd. Jeg tror faktisk du har gjort dem mere direkte med din løsning ... havde jeg været dig havde jeg sat diffusion på sidevæggen ved højttalerne i stedet. Der er i øvrigt intet forkert i at anvende diffusion på bagvæggen, men det er mest effektivt på afstand.  Men en ting er teori, en anden er praksis, og hvis du synes det lyder bedre sådan, så er det jo vigtigst! Thumbs Up

Ville det forresten ikke kunne gøre lidt for billedkvaliteten hvis man gjorde de sider af reolen, som vender mod tv'et, mørkere, f.eks. samme farve som væggen bag tv'et?

Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu