recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C optager -> Apple TV 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-C optager -> Apple TV 4K

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 11:44
Øh jo, det ville også løse problemet, eftersom man også kan streame optagelser på et Panasonic TV, til andre DLNA kompatible enheder.

Redigeret af Flippo - 25-Juni-2018 kl. 11:45
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Øh jo, det ville også løse problemet, eftersom man også kan streame optagelser på et Panasonic TV, til andre DLNA kompatible enheder.


Spændende :)
Hvor i menuen aktiverer man den funktion ?
Kræver det at tv’et er tændt ?

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 12:05
Fibia bruger waoo's boks - http://www.fibia.dk/privat/internet-tv-telefoni/tv/waoo-tv-boksen/

Udfordringen er at man skal leje/købe 2 boxe, samtidig med at man ikke kan trække optagelserne ud. Hvis de en dag flytter eller får ny leverandør, så har de ikke længere deres optagelser. 
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Stakkels forældre! Hvis de skal til at forholde sig til alt muligt, NAS, Apple-TV, Plex o.s.v., o.s.v. Og hvad når skidtet ikke lige fungerer. Og månedligt abonnement. Stakkels, stakkels forældre.
Det eneste rigtige er, som en foredlåf, en Panasonic harddiskoptager. Den kan ovenikøbet optage 2 eller 3 programmer ad gangen. Og man kan streame optagelser direkte fra den, til alle nyere smart-tv, via DLNA.

Skal man skifte den ud engang, kan man gemme optagelser enten ved at brænde dem på skiver, eller ved at kopiere dem til f.eks. en PC, via netværket, hvor de så vil være ukrypteret.

Sjovt... Nu er det ikke lige alle forældre som er tech genier. Det eneste de skal forholde sig til, er en app på deres Apple TV som de i forvejen bruger. Er det alle smart tv der kan streames til eller kun Panasonics? Hvad koster det? Har fundet en Panasonic DMR-UBC86ENK til 6000 kr.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 12:31
Som jeg skrev kan der streames til alle DLNA-kompatible enheder. Selv live tv programmer kan streames.
De kan fåes billigere, evt. fra Tyskland. At bruge det er mindst lige så nemt som at bruge Apple tv, da man benytter den DLNA app som ligger i TV'et.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Øh jo, det ville også løse problemet, eftersom man også kan streame optagelser på et Panasonic TV, til andre DLNA kompatible enheder.
Ja det er punkt 4. Jeg har kun et TV, så det har jeg ikke prøvet. Men en feature der også kan bruges til at optage på PC ukrypteret, så vidt jeg har forstået.

Mht i forvejen at ha velfungerende TV, så har jeg bare valgt denne type TV ved udskiftning for 2 år siden. Har stadigvæk en PVR boks med 2 tunere og 2 CI porte stående, fra dengang jeg havde et alm velfungerende TV
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 13:27
Det ser vidst ud til at der er ny HDHomeRun model på vej.. Den findes endnu ikke på https://www.hdhomerun.net, og kan ikke finde nogen info omkring den - men den kan bestilles på den tyske amazon. Vil den også virke i Danmark?

Til top
dude Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Som jeg skrev kan der streames til alle DLNA-kompatible enheder. Selv live tv programmer kan streames.
De kan fåes billigere, evt. fra Tyskland. At bruge det er mindst lige så nemt som at bruge Apple tv, da man benytter den DLNA app som ligger i TV'et.

Eller den DLNA/UPNP app som ligger på Apple TV'et :-)
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 16:00
Fuldstændig fjollet at gå en omvej igennem en ekstern enhed, når man kan gøre det direkte på tv'et.
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 16:48
Hvad snakker du om? Der findes ikke nogen måde at gøre det direkte igennem tv'et uden en ekstern enhed. Hvad enten det er et Apple TV, hdd optager eller en boks fra waoo

Redigeret af wiesel - 25-Juni-2018 kl. 16:49
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 18:30
Prøv og læs, hvad dude og jeg snakker om.
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 19:58
Det har jeg?

I vil have jeg fx køber en Panasonic DMR-UBC86 som så tilsluttes TV'et i stuen, hvor der så kan optages 2 kanaler. Hvis jeg skal se optagelserne på det andet TV, så skal jeg gå igennem smart-tv / apple tv på nr. 2 TV via en dlna app. Her kan jeg kun sætte optagelserne igang via Panasonic DMR-UBC86. Hvis jeg skal kopiere optagelserne over på fx en NAS, så skal jeg gøre det manuelt via stifinder/explorer.

Den anden mulighed er en HDHomeRun med 4 tunere, hvor der automatisk optages direkte ned på en NAS. Her kan jeg se optagelserne via apps på begge Apple TV og sætte optagelserne igang via Apple TV, iPhone eller iPad. Derudover har jeg også mulighed for at sætte dem igang, når man er udenfor hjemmet.

Panasonic DMR-UBC86 koster ca. 6000 kr.
HDHomeRun koster ca. 1500 kr.

Der er selvfølgelig fordele/ulemper i begge dele, men for mig virker en bluray optager forældet.  
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu