recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C optager -> Apple TV 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-C optager -> Apple TV 4K

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-C optager -> Apple TV 4K
    Sendt: 23-Juni-2018 kl. 20:04
Mine forældre har 2 TV. Et Samsung 55KS8005 og et Samsung 46F8005. Min mor optager rigtig meget, og vil gerne kunne gemme og se optagelserne på begge fjernsyn. Jeg søger derfor efter en løsning hvor der kan optages til en NAS, og klienten til at skulle optage/se optagelserne skal gøres via Apple TV 4K.

De har Fibia (Waoo) og får deres tv via nettet som så konverteres til dvb-c i modemboxen fra fibia. Jeg havde i forvejen planlagt at købe en NAS til dem, som skulle bruges til deres film og afspilles via Infuse på Apple TV.

Har pt. kig på en Synology DiskStation DS118.

Mht. software til at optage, så er jeg faldet over TV Mosaic, som er ny videreudvikling af DVBLink. Deres software understøtter DS118, samt at de har apps til Apple TV og iPhone/iPad.

Har kig på en HDHomeRun EXPAND som tuner, da den skal være netværks baseret (har ikke antennestik i nærheden af hvor NAS skal stå). 

Mit spørgsmål er så nu om der findes nogen bedre løsning end det jeg selv er kommet frem til? De har allerede Apple TV, så skal kun ud købe en NAS samt HDHomeRun som jeg vil prøve at finde brugt. Det vigtigste er at det skal være brugervenligt, og når først det er sat op så kører det bare.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 11:42
Kig på Channels sammen med hdhomerun, det bruger jeg det virker fantastisk på apple tv og er super let at bruge.

Det koster en eller anden fee pr. mdr, men jeg synes det er pengene værd.

Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 12:25
Jeg havde faktisk kigget på Channels, men var ikke klar over at man kunne tilkøbe DVR. Deres UI ser rigtig godt ud, men synes det er alt for dyrt.

Apple TV App: 209 kr.
iOS App: 129 kr.
DVR adgang: 600 kr. / år

Så vidt jeg kan se, har du kun adgang til det når du er hjemme - så man kan ikke starte optagelser på farten. Får du automatisk ikoner til dine kanaler og er epg på dansk? Har du evt. mulighed for at tage et billede af det?


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 12:30
jeg håber at jeg må spørge til her også:) - med canal digital kan jeg så på nogen måde få channels i brug med en hdhomerun?

Iøvrigt mener jeg det er en engangsbetaling man gør ved køb af appen.
Købte det i sin tid uden at få det taget i brug
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 12:40
Jeg har det okay med et engangsbeløb for apps., men 600 kr. / år synes jeg er langt ude. Hvis du skal købe epg data andre steder, så koster det jo kun typisk 100-150 kr. / år.

Findes der en hdhomerun som virker med dvb-s/s2 ? Kan kun se DVB-C og T/T2
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 14:58
8$ om måneden er prisen på deres hjemmeside for DVR funktionalitet i channels - bruger selv channels sammen og HDhomerun's egen app dog udelukkende som liveTV. silicondusts egen app tilbyder selv DVR funktionalitet (årligt beløb) tjek her for at se hvad der er kompatibelt https://www.silicondust.com/dvr-service/#devices

Personligt kører jeg en TV-headend server til optagelser. så kan jeg bruge hvad jeg har lyst til efterfølgende til at se det, men normalt laver jeg noget postprocessing inden det ryger på min nas til konsumering.


Redigeret af claus_jac - 24-Juni-2018 kl. 14:59
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 15:12
Silicondusts har ikke en app til Apple TV :/ De anbefaler man bruger Channels eller INSTA TV. Hele ideen er, at Apple TV skal fungere som klient. Så pt. ser jeg kun 2 muligheder

Channels som koster 338 kr. for iOS og Apple TV app. + DVR abo. til 600 kr./år

eller

TV Mosaic (Plus udgaven) som koster 300 kr. + abo. til fx honeybee.it som koster 108 kr. / år.

Virker TV-headend med Apple TV ? Jeg er ligeglad med Live TV, da de ser det igennem fjernsynets egen tuner. Det er kun muligheden for at optage som jeg er interesseret i. 


Redigeret af wiesel - 24-Juni-2018 kl. 15:14
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 15:21
Channels virker også ude, det er den funktionalitet du bl.a. betaler for.

Ud over at du kan se det du har optaget ude på alle dine enheder (apple tv, iPad etc.) så kan du også starte nye optagelser og du kan se live tv.

Jeg bor på hotel en gang om ugen, der har jeg altid et apple tv med, så jeg kan streame alle mine kanaler via channels, også i udlandet :)
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af wiesel wiesel skrev:

......
Virker TV-headend med Apple TV ? Jeg er ligeglad med Live TV, da de ser det igennem fjernsynets egen tuner. Det er kun muligheden for at optage som jeg er interesseret i. 
Har TVHeadend på NAS og TvhClient på Apple-TV. Super stabil løsning.

Til top
dude Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 16:36
Bare for at komme med indskydelse... Man kan jo også benytte en Panasonic harddisk-optager som dvb-c modtager/optager i kombination med deres Diga Player app, som fungerer udemærket på IOS (har ikke erfaring med Android). De har dog vist ikke en app til apple-tv, men deres harddisk-optager fungerer som en udemærket dlna/upnp server, og jeg bruger selv at streame optagelser direkte til diverse Sony-tv og windows-pc'ere og så selvfølgelig IOS-enheder. Det er simpelt.
Måske en sådan harddisk-optager kan bruges i stedet for homerun og nas.
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Channels virker også ude, det er den funktionalitet du bl.a. betaler for.

Ud over at du kan se det du har optaget ude på alle dine enheder (apple tv, iPad etc.) så kan du også starte nye optagelser og du kan se live tv.

Jeg bor på hotel en gang om ugen, der har jeg altid et apple tv med, så jeg kan streame alle mine kanaler via channels, også i udlandet :)

Hvordan får du dine kanaler når du ikke er hjemme? I beskrivelsen i iOS app'en står der, at det kun virker på samme netværk som ens HDHomeRun.
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af dude dude skrev:

Bare for at komme med indskydelse... Man kan jo også benytte en Panasonic harddisk-optager som dvb-c modtager/optager i kombination med deres Diga Player app, som fungerer udemærket på IOS (har ikke erfaring med Android). De har dog vist ikke en app til apple-tv, men deres harddisk-optager fungerer som en udemærket dlna/upnp server, og jeg bruger selv at streame optagelser direkte til diverse Sony-tv og windows-pc'ere og så selvfølgelig IOS-enheder. Det er simpelt.
Måske en sådan harddisk-optager kan bruges i stedet for homerun og nas.

Er optagelserne låst til harddisk optageren, eller kan man tage dem med sig hvis man en dag udskifter den?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu