recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - køb af spl meter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

køb af spl meter

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: køb af spl meter
    Sendt: 25-Juni-2018 kl. 12:02
Hej

Nogen der kan anbefale et godt spl meter til kalibrering af surround? Radioshack er jo ikke lige til at skaffe herhjemme.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 19:39
Ved ikke hvor meget det skal kunne. Men jeg bruger min mobil til det. Da mikrofonerne kan gå ned til 20 Hz den dag i dag
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 20:34
Køb en minidsp UMIK-1. Den er kalibreret og kan sammen med REW bruges som spl meter og MEGET andet.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Ved ikke hvor meget det skal kunne. Men jeg bruger min mobil til det. Da mikrofonerne kan gå ned til 20 Hz den dag i dag

Hvis man ikke kender lineariteten og præsicionen af sin telefon (og indfaldsvinkler), er den absolut intet værd.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 21:28
Jeg har et du kan købe.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Ved ikke hvor meget det skal kunne. Men jeg bruger min mobil til det. Da mikrofonerne kan gå ned til 20 Hz den dag i dag


Hvis man ikke kender lineariteten og præsicionen af sin telefon (og indfaldsvinkler), er den absolut intet værd.


Klaus
nej det er rigtig. Dog kan man prøve at se. Nu min Sony er god til det. Og går gerne mine unger til at lytte test når det er. Gerne nå r de har været i biffen med skolen. Og de siger det altid lyder bedre en i biffen
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2018 kl. 22:08
Er umik ikke svær at bruge? Jeg har ikke forstand på at læse grafer. Vil gerne kunne tjekke at eq har sat dB korrekt

Redigeret af moler - 25-Juni-2018 kl. 22:14
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2018 kl. 06:38
Nej, REW softwaren har et SPL modul og også en testtone generator, hvis det er nødvendigt. Det er selvfølgeligt mere kompliceret end et standalone SPL meter, men du skal købe et dyrt SPL meter hvis det skal have samme præcision og det vil stadigvæk kun kunne en brøkdel af hvad umik/REW kan, hvis du vil benytte dette senere.




Redigeret af Eeyore - 26-Juni-2018 kl. 06:41
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2018 kl. 08:24
Hvad er det du gerne vil kunne? Simpel leveljustering at hver højttaler spiller samme lydstyrke eller vil du kontrollere EQ og frekvensgang? Indlæringskurven på de to er vidt forskellige og det kræver forskelligt udstyr .
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2018 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvad er det du gerne vil kunne? Simpel leveljustering at hver højttaler spiller samme lydstyrke eller vil du kontrollere EQ og frekvensgang? Indlæringskurven på de to er vidt forskellige og det kræver forskelligt udstyr .

 Simpel leveljustering af hver højttaler. 

 Manuel EQ konfiguration med REW virker for advanceret til mig. Jeg har købt en antimode til subwoofer og har ikke kunnet få den til at spille optimalt sammen med min Yamaha A3050 og YPAO. Så jeg vil køre uden EQ og så få indstillet leveljustering perfekt ved hjælp af DVE
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2018 kl. 09:24
Til top
moler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2018 kl. 10:13
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu