recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny streamer/netværksafspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny streamer/netværksafspiller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny streamer/netværksafspiller
    Sendt: 27-Juni-2018 kl. 22:20
Hej. Jeg overvejer en ny streamer. Jeg har i øjeblikket en Bluesound node 2, som fungerer godt. Jeg har set mig lidt omkring på nettet efter både nye og brugte enheder og fundet at følgende kunne være interessante:
Moon Neo Mind
Aurender n100
Naim nd5 xs
Og Auralics nye aries G1

Jeg er dog i tvivl om jeg overhovedet vinder noget ved at udskifte min Bluesound da jeg anvender ekstern DAC. 
hvad tænker alle i erfarne hi-fi entusiastaster ?
Mvh michael


Redigeret af qimichael - 27-Juni-2018 kl. 22:22
mvh Michael
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 23:44
Hvad bruger du som kilde?
Til top
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 23:57
jeg bruger tidal hi-fi, tunein og så har jeg ripper mine cd’er til usb harddisk

mvh Michael
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2018 kl. 00:41
OK. Jeg bruger CD’er i ALAC på min Mac mini, og det optiske output på de maskiner er rigtig godt. En iPad eller iPhone med Apples eget program Remote er sådan jeg styrer det. Men Tidal og TuneIn er ikke så nemt på den måde. Til det bruger jeg en Pioneer N-50AE.

Hvis det bare var egne cd’er ville jeg havde foreslået Mac mini, men det dur selvfølgelig ikke her.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2018 kl. 06:46
Jeg har selv læst en del på emnet og umiddelbart får du digitalt ikke mere ud af en “opgradering” 

Dog har jeg læst at en mac med BitPerfect buffer alt i ram inden det sendes afsted til DAC hvilken tager disk støj fra harddisk.

Om det har noget at sige ved jeg ikke.
PS Audio gør vist det samme i deres streaming enhed.

Paul fra PS Audio taler om det på youtube under ask Paul :)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2018 kl. 21:22
Har man virkelig brug for et program som BitPerfect når der ikke er brug for automatisk skifte af khz og bit-dybde?
Til top
qimichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2016
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qimichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2018 kl. 22:24
tak for svarene. Tror jeg holder fast på min node 2 
Mvh Michael 

mvh Michael
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2018 kl. 18:07
Har selv lige købt en node 2:)

Tror den er helt ok
Til top
kica Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kica Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2018 kl. 18:27
Jeg bruger en bricasti m5 med roon det er rigtig godt men koster også lidt.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 09:59
kaprer lige tråden.

Er Roon pengene værd?
Kan se der er support for bluesound node nemlig.

Og hvor er forskellen fra andres streaming enheder?
Altså digitalt output selvfølgelig
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Dog har jeg læst at en mac med BitPerfect buffer alt i ram inden det sendes afsted til DAC hvilken tager disk støj fra harddisk.

"...tager diskstøj fra harddisk"... - det lyder helt sort for mig - nogen der kan forklare om det rent faktisk giver mening!?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu