recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Der var intet overladt til fantasien"!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Der var intet overladt til fantasien"!

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2018 kl. 16:29
Jeg vil mene at det ikke er 4K der gør at man synes det er et dårligt billedet.

Jeg synes mere at HDR indimellem gør at billedet bliver alt for unaturligt og nogle film har alt for meget digital sharpening, så billedet ligner noget der er løgn.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2018 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Sikke da noget vrøvl at fyre af. Opløsningen har intet at gøre med det du brokker dig over.
Oplevede du også det, dangang vi stadig brugte filmruller i biografen? For jeg kan garantere dig, at en 35mm har højere "opløsning" end 4K. Og 65-70mm film havde bare endnu højere "opløsning".

Det tvivler jeg stærkt på.

Når man kigger på selv ældre 35 film der er restaureret, så er kvaliteten ikke nær så god som det man kan lave idag digitalt.
hvis du kigger på nye film der er filmet med 35mm. Og scanner dem ind. Er de lige så flotte. Se bare ringenes herre og mener de første par transformers. Også var med 35mm
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2018 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det tvivler jeg stærkt på.

Når man kigger på selv ældre 35 film der er restaureret, så er kvaliteten ikke nær så god som det man kan lave idag digitalt.


Så er det noget dårlig materiale man har restaureret.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2018 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Sikke da noget vrøvl at fyre af. Opløsningen har intet at gøre med det du brokker dig over.
Oplevede du også det, dangang vi stadig brugte filmruller i biografen? For jeg kan garantere dig, at en 35mm har højere "opløsning" end 4K. Og 65-70mm film havde bare endnu højere "opløsning".

Det tvivler jeg stærkt på.

Når man kigger på selv ældre 35 film der er restaureret, så er kvaliteten ikke nær så god som det man kan lave idag digitalt.


Det må du da tvivle alt hvad du vil på :)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2018 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Er de lige så flotte. Se bare ringenes herre


Så må der være kommet nye versioner af Ringenes Herre.

Da jeg havde dem på BD, var kvaliteten så elendig, at jeg solgte dem igen, uden at se dem.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2018 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Er de lige så flotte. Se bare ringenes herre


Så må der være kommet nye versioner af Ringenes Herre.

Da jeg havde dem på BD, var kvaliteten så elendig, at jeg solgte dem igen, uden at se dem.

Du solgte dem UDEN  at se dem....... Havde du da set et afsnit på BD i dårlig kvalitet? Eller hvad...
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2018 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Er de lige så flotte. Se bare ringenes herre


Så må der være kommet nye versioner af Ringenes Herre.

Da jeg havde dem på BD, var kvaliteten så elendig, at jeg solgte dem igen, uden at se dem.

Du solgte dem UDEN  at se dem....... Havde du da set et afsnit på BD i dårlig kvalitet? Eller hvad...

Der skulle stå "Uden at se den færdig".
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2018 kl. 22:39
Åh Gud! "Lyrik" er tilbage. Manden som for år tilbage terroriserede internettet med sine fuldstændig utålelige og mærkværdige indlæg og faktaresistens.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2018 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Er de lige så flotte. Se bare ringenes herre



Så må der være kommet nye versioner af Ringenes Herre.

Da jeg havde dem på BD, var kvaliteten så elendig, at jeg solgte dem igen, uden at se dem.


Du solgte dem UDEN  at se dem....... Havde du da set et afsnit på BD i dårlig kvalitet? Eller hvad...


Der skulle stå "Uden at se den færdig".
må indrømme at biograf versionen på blu-ray har ikke set. Kun speciel edition
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 11:48
PerW - Ifølge den logik der, så er der jo åbenbart ingen film før 2003-04 der så godt ud, da det først var der, der så småt begyndte at blive optaget digital HD (jo, der var eksempler før, men bestemt ikke standard).

Og tag en film som Wonder Woman. Den er stort set kun skudt på 35mm.. Men den ser måske også dårlig ud?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

PerW - Ifølge den logik der, så er der jo åbenbart ingen film før 2003-04 der så godt ud, da det først var der, der så småt begyndte at blive optaget digital HD (jo, der var eksempler før, men bestemt ikke standard).

Og tag en film som Wonder Woman. Den er stort set kun skudt på 35mm.. Men den ser måske også dårlig ud?
wonder woman er heller ikke skarp at se på

Redigeret af T-Duck - 01-Juli-2018 kl. 13:11
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

PerW - Ifølge den logik der, så er der jo åbenbart ingen film før 2003-04 der så godt ud, da det først var der, der så småt begyndte at blive optaget digital HD (jo, der var eksempler før, men bestemt ikke standard).

Og tag en film som Wonder Woman. Den er stort set kun skudt på 35mm.. Men den ser måske også dårlig ud?
wonder woman er heller ikke skarp at se på

Hehe.. Jeg synes nu ellers både hun og filmen står helt skarp Tongue

Redigeret af Nagash - 01-Juli-2018 kl. 13:57
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu