recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Årets bedste TV - Panasonic FZ800
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Årets bedste TV - Panasonic FZ800

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 17:36
Lige nøjagtig! Og ligeså hører mærkerne National og Ramsa under Panasonic paraplyen.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Lige nøjagtig! Og ligeså hører mærkerne National og Ramsa under Panasonic paraplyen.
Jo, men det er ikke det samme som at Technics laver Panasonic produkter. Technics benytter sin ekspertise som et selvstændigt firma. Hvem der så ejer firmaet betyder ikke så meget for mig.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 18:40
Panasonic laver Technics produkter. At Panasonic valgte at genoplive Technics navnet, skyldtes ene og alene, at man kunne se at der var salg i gamle brands. Det er efterhånden mange år siden, at Technics var noget særligt. Man skal helt tilbage til 70erne og 80erne.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 18:42
Derudover er der ikke noget "ekspertise" tilbage i Technics, da det er ene nye folk.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Derudover er der ikke noget "ekspertise" tilbage i Technics, da det er ene nye folk.
Det siger vi så.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo Technics blev opkøbt for nogen tid siden af Panasonic. Technics fungere poduktionsmæssigt stadig som et selvstændigt firma.

Technisc ved bestemt meget om lyd, og derfor vil jeg mene at Panasonic har "hyret" Technics i forbindelse med f.eks. tuning m.v. af soundbaren.

Technics har stort set eksisteret så længe jeg har rodet med AV produkter, hvilket er mere end 50 år. Deres pladespiller, båndoptagere osv., var absolut blandt det bedste, og deres pladespillere er det vel stadig.

Undskyld mig men....

1. Hvornår blev Technics opkøbt af Panasonic?

2. Hvor meget ved de om lyd?
Jeg mener: hvor mange år siden er det at Technics sidst har smidt en rigtig vellydene højttaler på markedet?

3. Technics har været ude af markedet i en del år. Jeg kender dem som producenter af lækre pladespillere, men højttalere kender jeg dem ikke for, så jeg har svært ved at se, hvor erfaringen med at omsætte elektriske signaler til bølger i luften er åbenbart gået min næse for (se evt punkt 2)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Derudover er der ikke noget "ekspertise" tilbage i Technics, da det er ene nye folk.

Ikke nødvendigvis. Der kan sagtens være medarbejdere som også var ansat sidste gang Panasonic havde liv i Technics navnet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 23:06
Fejlsendt

Redigeret af Hother - 01-Juli-2018 kl. 23:20
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

[QUOTE=Hother]
Jo Technics blev opkøbt for nogen tid siden af Panasonic. Technics fungere poduktionsmæssigt stadig som et selvstændigt firma.

Technisc ved bestemt meget om lyd, og derfor vil jeg mene at Panasonic har "hyret" Technics i forbindelse med f.eks. tuning m.v. af soundbaren.

Technics har stort set eksisteret så længe jeg har rodet med AV produkter, hvilket er mere end 50 år. Deres pladespiller, båndoptagere osv., var absolut blandt det bedste, og deres pladespillere er det vel stadig.

Undskyld mig men....

1. Hvornår blev Technics opkøbt af Panasonic? Jeg forstår det nu sådan, at Technics  har været en del af Panasonic i flere år.

2. Hvor meget ved de om lyd?
Jeg mener: hvor mange år siden er det at Technics sidst har smidt en rigtig vellydene højttaler på markedet? Øh, jo, men man kan vel næppe lave f.eks. glimrende pladespille.r og her en veltunet soundbar uden kendskab til teknik og lyd.

3. Technics har været ude af markedet i en del år. Jeg kender dem som producenter af lækre pladespillere, men højttalere kender jeg dem ikke for, så jeg har svært ved at se, hvor erfaringen med at omsætte elektriske signaler til bølger i luften er åbenbart gået min næse for (se evt punkt 2).  Det var jo sådan set det jeg skrev om mit kendskab til Technics (pladespillere + båndoptagere) for år tilbage. 

Uanset hvad, så kan man ikke tune en så vellydende soundbar hvis man ikke ved noget om lyd - og det var der det hele her denne biks startede.  Så kan man så sige at andre har produceret min soundbar, jo - det har Panasonic, og Technics har tunet den.

Man kan læse mere om Technics historie her:

https://en.wikipedia.org/wiki/Technics_(brand)


Redigeret af Hother - 01-Juli-2018 kl. 23:26
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 23:43
Navnet Technics har altid været en del af Matsushita (Panasonic).
Forstå det nu, Panasonic har lavet din soundbar, og klistret et Technics klistermærke på Technics ER Panasonic.
Til top
flemsehj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemsehj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af flemsehj flemsehj skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Billedsystemet er yderligere optimeret, på FZ800.

Hmmm.... Har du et link til den oplysning?
Det matcher ikke hvad jeg læser rundt omkring.

/Flemming

Læs testen jeg linker til.

Ja. Det har jeg gjort.
Flere gange endda, og jeg kan ikke finde det sted, hvor det står, at FZ800 er optimeret i.f.t. FZ950.
Derimod kan jeg finde dette i teksten:
Den største forskel mellem FZ800 og det dyrere FZ950 ligger i lydsystemet.

Vil du ikke være venlig at skrive præcis hvor i teksten du finder dine oplysninger. Mine gamle øjne kan ikke se den.

Takker

/Flemming
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2018 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

1. Hvornår blev Technics opkøbt af Panasonic? Jeg forstår det nu sådan, at Technics  har været en del af Panasonic i flere år.

Ja, altid, derfor forstår jeg ikke at du mener at de er blevet opkøbt af Panasonic "for nogen tid siden".

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

2. Hvor meget ved de om lyd?
Jeg mener: hvor mange år siden er det at Technics sidst har smidt en rigtig vellydene højttaler på markedet? Øh, jo, men man kan vel næppe lave f.eks. glimrende pladespille.r og her en veltunet soundbar uden kendskab til teknik og lyd.


De har haft masser af kendskab til teknik og lyd, på elektroniksiden, men på den del med at omsætte det til vellyd - altså højttaleren - har de ikke i dette årtusinde været kendt for noget. Derfor finder jeg det ufatteligt svært at de har været med til at "tune lyden" og at det bruges som et kvalitetsstempel.


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

3. Technics har været ude af markedet i en del år. Jeg kender dem som producenter af lækre pladespillere, men højttalere kender jeg dem ikke for, så jeg har svært ved at se, hvor erfaringen med at omsætte elektriske signaler til bølger i luften er åbenbart gået min næse for (se evt punkt 2).  Det var jo sådan set det jeg skrev om mit kendskab til Technics (pladespillere + båndoptagere) for år tilbage.

Netop, intet angående højttalere, hvilket Panasonic fremhæver.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Uanset hvad, så kan man ikke tune en så vellydende soundbar hvis man ikke ved noget om lyd - og det var der det hele her denne biks startede.  Så kan man så sige at andre har produceret min soundbar, jo - det har Panasonic, og Technics har tunet den.

"What’s more, engineers from the acclaimed audio brand Technics were involved at
 every stage of the Dynamic Blade Speaker’s development, from mechanical and
 electrical circuit design through to sound tuning."
Undskyld mig, ovenstående er intet andet en salgsgas.

Der er ingen tvivl om at fjernsynet er et af de allerbedste på markedet, måske nok det bedste og at soundbaren er yderst vellydende (det syntes jeg også at den er og kan fint fortå at du bruger den til dagligdags tv), men de har godtnok kørt den store markedsføringskanon i stilling og brugt Technincs sub-brandet til at sætte ekstra gas på.

Det virker sikkert blændende for mange, men for en som mig der fatisk kender historien og produkterne Technics har bragt på markedet i dette årtusinde, så er det ren varm luft at komme med.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu